Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Den här handen spelade jag på svenska spel för nån dag sen och det här är ett problem jag ofta stöter på. jag vet inte riktigt hur man ska spela såna här händer när man får ett rätt bra drag men ur position.

mikepool sitter på plats 1 med 943.12

Vanadin sitter på plats 2 med 896.14

masen1 sitter på plats 3 med 1425.70

Plutte sitter på plats 4 med 55.35

ante88 sitter på plats 5 med 994.50

Keras sitter på plats 6 med 840.45

c a a z sitter på plats 7 med 967.50

Lightman sitter på plats 8 med 151.70

Loosehead sitter på plats 9 med 251.20

Charlswood sitter på plats 10 med 121.00

ante88 satsar s mörken 5.00

Plutte satsar l mörken 2.50

Plutte: --, --

ante88: Ah, Kh

Keras: --, --

c a a z: --, --

Lightman: --, --

Loosehead: --, --

Charlswood: --, --

mikepool: --, --

Vanadin: --, --

masen1: --, --

Pre-flop:

Keras: Lägger mig

c a a z: Syna 5.00

Lightman: Syna 5.00

Loosehead: Lägger mig

Charlswood: Höj 10.00

mikepool: Lägger mig

Vanadin: Syna 10.00

masen1: Lägger mig

Plutte: Syna 10.00

ante88: Syna 10.00 (här synar jag bara eftersom jag har en rätt dålig position. dumt? borde jag reraisa?)

c a a z: Syna 10.00

Lightman: Syna 10.00

Flop (Board: 10h, Jd, 2h):

Rätt bra flop. färgdrag och hålstege

Plutte: Satsa 20.00

ante88: Syna 20.00

här är mitt störta problem. raise eller call? känns inte som att en fold borde vara så bra här. väljer att sna men jag vet inte om det är rätt.

c a a z: Lägger mig

Lightman: Syna 20.00

Charlswood: Syna 20.00

Vanadin: Syna 20.00

Turn (Board: 10h, Jd, 2h, 6c):

Plutte: Passa

ante88: Passa

okej prickar ingenting men borde jag beta i alla fall? väljer att checka.

Lightman: Passa

Charlswood: Passa

Vanadin: Passa

Det känns som att jag inte spelade dne här handen så bra men jag vet inte. Hur skulle ni ha spelat den?

Postad

Rätt bra flop. färgdrag och hålstege.

Och två överkort. Din hand är på floppen MYCKET stark.

Har inte tid att gå in på detaljer just nu, men du bör generellt försöka spela HÅRT på floppen där, eftersom det är då den är så väldigt bra, och sällan vara rädd att få in all deg.

Tycker också generellt att du kan slå om pre när bettarna är så små, för att försöka isolera, men det är inte ett generalfel att bara syna oop heller.

Postad

okej tack för svaren. jag misstänkte att jag skulle få ungefär såna kommentarer på mitt spel men jag var inte helt säker så jag var tvungen att lägga upp dne här handen. ska försöka tänka på att spela liknande händer lite mer aggressivt då :P

En liten fråga bara: Om vi antar att sb inte hade betat på floppen, borde man då beta direkt eller checka och sen raisa om någon annan betar?

Postad
Beror ju helt på hur många som synar och om de är Pheta Calling Stations eller inte

Helt klart, men även om de är Pheta :) callingstations så bygger vi ju pot vid en eventuell träff.

Postad

Jag skulle reraisat preflop till ca 40.

Bettat ut pott på floppen, får du syn betta pott/allin på turn beroende på hur många synare du har.

-Om du får omslag på floppen så skulle jag inte ha några problem att trycka in degen. I värsta fall hamnar du i en 33/67 situation men en 55/45, 52/48 är mer trolig.

-Check raise allin både på floppen och turn är förmodligen det bästa valet dock.

Får du syn vid pottbet på turn också checkar jag förmodligen river förutsatt att jag inte träffar.

-Får du omslag på turn är du allin med ca 200 till, dvs syn.

-Vid fler än en motspelare skulle jag checka turn och syna vid odds.

Att Fi kommer lägga sig ser jag som det troligaste scenariot. Spelet på turn skulle jag dock gjort annorlunda vid fler än en motspelare.

Sen att jag är en NL SH spelare som kanske commitar mig för ofta får tas i reservation. Jag plockar ofta hem stora potter innan showdown. Vet inte om jag kan få ut mer värde på något annat sett men hittils har det gett bra värde.

Postad

Preflop: Given höjning.

Postflop med nuvarande läge:

Hur handen ska spelas beror på FI.

Vi har 12 kort till nötterna, (om någon sitter på triss har vi bara 11, men den lilla risken ignorerar vi) plus 2 överkort som eventuellt kan räcka till vinst vid träff.

Vi är 6 pers i potten. Här vill vi bara jobba in så mycket pengar som möjligt.

Bedömmer du att dte är STOR chans att någon i senare position (allra helst strax efter dig) höjer rejält, syna bara och låt den personen höja. Återhöj sedan reejält som en semibluff när potten vuxit sig stor.

Om du inte tror att någon efter dig höjer ordentligt, höj pott själv.

Observera att det inte är bra att syna om du tror att någon i senare position kommer att minihöja, det drar inte in tillräckligt med cash i potten och om du höjer kraftigt efter det visar du för mycket styrka i förhållande till potten, varvid folk lägger sig. Då är det bättre att höja pott själv direkt. Här vill vi gärna ha ett gäng synare, så ofta som vi kommer att vinna handen.

Checken på turn är uppåt väggarna under alla omständigheter.

Postad

Preflop : Reraise till ~50 kr

Flop : Raise lr Reraise Pot ungfär, oftast får du den om inte annat hamnar degen i mitten.

Turn: ska ju inte checkas i ditt fall. Bet Pot

Om river skulle komma blank har du read att du kan bomba igen ifall du har kvar stack för de!

Om du känner dig osäker checka för att få ett jävla fitt 40 krs ber på dig som du svär över.

9/10 spelare på SS bettar alltid nå sånt på river ifall 3 färgen inte kommit..