Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla !

Som topic tyder så handlar detta om freerolls , och har fått väldigt mycket inspiration av Hjort , Matteprof , Nusseman , ang turneringspel!

I alla fall : NordicBets 1000$ Freeroll!

Startmarker : 1000

Deltagare : 4774

Nu till min fråga första blindsperioden 10-20 jag får JJ en person går allin, jag synar han visar QQ, Fan va dum jag e tänker jag som riskerar hela stacken, men sen har man ju sett folk gå allin med alla möjliga händer i freerolls, jag måste anta att man "ska" ha samma spelstil på ett ungefär iaf som i en turnering som kostar?

Eftersom jag nästan bara kör freerolls nu för tiden, så är jag mycket intresserad av att utvecklas och bli en bättre spelare med bättre förståelse för spelet och situationer man utsätts för!

Så kom gärna med konstruktiv kritik!

Mvh Hero

Postad

Kan ju tala om att jag efter mitt misstag som jag tycker, och synar en allin med JJ , blev lyckosam! Jag prickade en J han ute! Nu när jag har dubblat undrar jag med om man "ska" "kan" ta lite större risker? tex så synade jag en allin från en fi (1000) med 99 han visade K7o jaha ovanligt i freerolls inte speciellt, iaf jag har ca (3000) efter 10 min, då får jag AA 4 pers går allin innan mig, bara 1 fi som täcker mig med (3200)! Klart jag ska ta synen! fi med (3200) har KQc , och han får stege, jaja sånt som händer !Nu är detta ingen badbeat snyftis, jag blev inte ens sur/arg , bara ruska av sig och komma igen!

Men jag undrar om jag gjorde rätt i nån av händerna och om inte vad för fel gör jag!

Konstruktiv kritik uppskattas!

Mvh Hero

Postad

I en frirulle är det ju bara o köra stenhårt från början o bygga stack. Jag skulle ha tagit synen alla dar i veckan med JJ och 99. Fast jag tycker det är bättre att åka ut tidigt eller va chipleader.

Postad

Skulle verkligen aldrig folda en så bra hand som J J preflop i en freeroll helt rätt att syna. Spelar själv inte stora MTTs (antalet deltagare alltså) men om jag gjorde det skulle jag nog satsa på att bygga stack snabbt eller åka ut vilket talar ännu mer för att "gambla" med J J i din situation. Tror det finns en freeroll guide någonstans, använda sökfunktion vetja.

• 2 weeks later...