Gå till innehåll

NLT - Kåk på rivern oop, NL1000


jello

Recommended Posts

Jag hoppas att vi kan få igång en ganska generell diskussion av den här handen. Till att börja med tänker jag inte ge några som helst kommentarer, utan ställer bara frågan ifall vi ska beta eller checka (betsizing...) i läget där vi fryser potten nu och vad som talar för det agerandet. Kommentera gärna mitt spel på de andra gatorna också om ni vill, men försök hålla fokus på vad som ska göras på river.

 

Fi är en ganska bra spelare, tajt. Limpar "lätt" ibland. Det vill säga KJ, J10, Ax etc är alla händer som finns i hans HD när floppen kommer.

 

Bordsplacering:

 

ClubSoda sitter på stol 1 med $1188.60.

matdamon sitter på stol 2 med $494.29.

niandralades sitter på stol 3 med $1850.40.

RaiseMax sitter på stol 4 med $965.00.

lolalola sitter på stol 5 med $1453.60.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 2.

niandralades lägger den lilla blinden på $5.00.

RaiseMax lägger den stora blinden på $10.00.

 

Ge hålkorten:

 

ClubSoda: -- --

matdamon: -- --

niandralades: 10 :spade: A :spade:

RaiseMax: -- --

lolalola: -- --

 

Före floppen:

lolalola synar $10.00.

ClubSoda lägger sig.

matdamon lägger sig.

niandralades höjer $35.00.

RaiseMax lägger sig.

lolalola synar $30.00.

 

 

Floppen (10 :heart: A :club: Q :spade: ):

niandralades höjer $70.00.

lolalola synar $70.00.

 

 

Turnkortet (10 :heart: A :club: Q :spade: 6 :club: ):

niandralades checkar.

lolalola höjer $135.00.

niandralades synar $135.00.

 

 

Riverkortet (10 :heart: A :club: Q :spade: 6 :club: 10 :diamond: ):

niandralades ??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: lite för låg raise för mitt tycke, men en smaksak och inte av någon betydelse för resten av handen.

Floppen: Helt okay

Turn: Förstår inte riktigt varför du check-callar här när du redan har kommandot i potten. Det bästa är att Betta. Får du en reraise mot dig då är KJ en ganska sannolik hand och du får fundera på om du har odds att dra för kåken. Skräckscenariot vore ifall han limpat med AA utg.

River: På grund av ditt turnspel så kanske en rejäl check-raise kan funka i det här läget. Om du inte tror han kommer beta så kan är ett bet från dig på runt 300 lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop: Bet pot-knapp :oops:

 

Turn: Givetvis är det standard att beta ut, men min plan var att checkraisa. Jag måste mixa upp spelet mot spelaren som den här killen när vi sitter vid samma bord timme efter timme efter timme. Det är mycket vanligt att jag gör den här varianten med bert på flop och check på turn med avsikt att checkraisa. Jag är känd för mina checkraisebluffar och brukar få med folk på de mest konstiga händer, men nu hade jag spelat väldigt försiktigt ett tag och kände att jag nog inte hade fått med en sämre hand på en checkraise. Likadant missar jag en hel del betalning på hans floatar och halvfloatar om jag bettar ut på turn också. I och med att jag fortfarande inte kan snäva in hans HD speciellt mycket på turn, så väljer jag den här vägen för att inte driva ut några händer som blir skrämda av lite styrka.

 

River: Ja, det är ju här min fråga är egentligen :) Hade jag checkraisat och fått syn så är det ju bara att ställa. Nu blir situationen lite annorlunda. Vilka händer kan vi förvänta oss betar av från en tajt fi ifall vi checkar? KJ, AQ och Tx (och givetvis alla set som nu fyllts till kåkar men de är alla ganska osannolika väl?)... Kanske några bara A också? AK? AJ? Hur pass står sig en check i förhållande till en bet? Vad är mitt val? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

River: Ja, det är ju här min fråga är egentligen :) Hade jag checkraisat och fått syn så är det ju bara att ställa. Nu blir situationen lite annorlunda. Vilka händer kan vi förvänta oss betar av från en tajt fi ifall vi checkar? KJ, AQ och Tx (och givetvis alla set som nu fyllts till kåkar men de är alla ganska osannolika väl?)... Kanske några bara A också? AK? AJ? Hur pass står sig en check i förhållande till en bet? Vad är mitt val? :?

 

 

Han lär beta alla du nämnde samt AK. Är han väldigt aggressiv så betar han även svaga A för att få bort dig ur en eventuell splitpott.

Mot tighta eller passiva spelare bettar jag ut här, mot LAG så är checkraise det bästa alternativet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...