Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Table 'Argelander' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: bleublanc68 ($98.10 in chips)

Seat 2: bub3mel2 ($302.65 in chips)

Seat 3: menutzayuch ($383.40 in chips)

Seat 4: noo limit ($200 in chips)

Seat 5: Davypman ($113 in chips)

Seat 6: back ($197.10 in chips)

bub3mel2: posts small blind $1

menutzayuch: posts big blind $2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to back [Qc Ac]

noo limit: calls $2

Davypman: folds

back: raises $7 to $9

bleublanc68: folds

bub3mel2: folds

menutzayuch: calls $7

noo limit: calls $7

*** FLOP *** [7h Ad 2h]

menutzayuch: checks

noo limit: checks

back: bets $21

menutzayuch: folds

noo limit: calls $21

*** TURN *** [7h Ad 2h] [4h]

noo limit: bets $40

back: calls $40

*** RIVER *** [7h Ad 2h 4h] [Tc]

noo limit: bets $130 and is all-in

Har nyss satt mig vid bordet. Det enda jag sett av noo limit var att han synade ner en re-raise på rivern på parat bord och förlorade mot en stege.

Spelet fram till turn är standard. Därifrån vet jag inte alls hur jag ska agera. Jag synar iaf och på rivern får jag det stora problemet. Hur resonerar ni här?

Postad
Du slår bara en bluff anser jag.

Ja det är jag fullt medveten om. Men kommer hans bluffar tillräckligt ofta för att rättfärdiga synen?

Jag tycker hans spela är fruktansvärt konstigt. Kan inte riktigt se vad han kan ha för hand.

Postad

Jag tror han har färg väldigt ofta här. Folk älskar att jaga sina flushar och här försöker han säkert "dölja" sin träff med bet rakt ut på turn.

Jag tycker du ska folda utan någon super-read och invänta bättre lägen.

Postad

Tack för era åsikter hittills.

Är rätt färsk på spelet på NL 200. Är det vanligt att de bettar rakt ut när de träffar? Enligt mina erfarenheter från NL100 är det inte vanligt, händer mycket sällan faktiskt.

Postad

Det finns väldigt många möjliga händer han kan ha som slår dig här han borde kunna betta så här med 2par+ för värde eftersom han kan se att sannolikheten att du har färg/set är mycket mindre än att du betalar av med AJ-AK. Tror du ska folda.

Postad

Känns som att du genom din syn på turn när det är tre hjärter på bordet visar stor styrka vilket hade gjort det väldigt svårt för fi att bluffa all in på river. Sitter han inte på flush så har du ju visat att du gör det, och även om han har flushen så kan du sitta på högre, om inte han har nöten.

Så efter att ha synat turnen känns det inte som att Fi hade gått all in utan hög flush.

Postad
Känns som att du genom din syn på turn när det är tre hjärter på bordet visar stor styrka...

Eller att man har ett bra A som man inte vill släppa, och att man hoppas på en billig showdown. Jag tycker inte riktigt att "jag har visat stor styrka genom att syna turn, och därför borde han inte bluffa river tom, så jag foldar" är ett riktigt hållbart resonemang faktiskt.

Personligen bestämmer jag mig på turn här. Synar jag turn och river blankar, då synar jag. Annars foldar jag redan på turn.

Postad
Är det vanligt att de bettar rakt ut när de träffar?

Hur ska man annars få in degen när man träffar, och kunna bluffa när man inte gör det? ;) Att du bettar ett A om han checkar turn känns ju verkligen osannolikt, och dessutom kanske han har en låg färg som han vill skydda om du sitter på Ah. Med träff på färgen skulle jag spelat turn och framåt exakt likadant.

Postad

Håller med ST här, en syn på turn behöver inte nödvändigtvis innebär en automatisk syn på river. Att du synar turn ger ju fi informationen att du gillar din hand, du kan ju lika gärna sitta på stål här. Finns inte sådär jättemånga som all-in-bluffar river när du synar på turn och om han spelar så (och dessutom är halvkass) finns det ju chans att ta hans pengar vid ett senare tillfälle. Synen på turn är väl tveksam, men det känns samtidigt tråkigt att behöva lägga, eftersom du lätt blir överkörd av en aggro fi.

Postad

Mot extremt förutsägbara spelare(dvs. den generelle fi på denna nivån) så kan man många gånger ge dom creeds för en hand starkare än din redan på turnen. Tycker dock att turn synen kan va ok, men på rivern så är de en lätt fold (utan reads).

Har väldigt svårt att se att han skulle kunna göra de här spelet med en sämre hand än din. Tror helt enkelt inte att han är tillräckligt kompetent för att bluffa både turn och rivern.

Postad

Jaja, jag är väl för fiskig (ovanligt liksom) men jag gillar verkligen inte att syna ett bet på turn som exakt sätter upp för ett perfekt pottbet på river, med intentionen att FOLDA en river som blankar. Synar jag turn här så foldar jag ogärna en den rivern. Beroende på motstånd i handen så foldar jag turn isåfall.

En syn på turn behöver inte nödvändigtvis innebär en automatisk syn på river.

Vet inte om du baserade detta på vad jag skrev, men om jag gav det intrycket i det jag skrev innnan så ska jag väl kanske påpeka att jag inte heller tycker det är en automatisk syn. Det är inte en av de där HELT SJÄLVKLARA synerna förstås.