Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej kära dagbok:heart:

Tänkte starta denna dagbok mest på grund av att jag lovade eyedol att vi skulle börja skriva dagbok samtidigt, men också för att det kan vara skönt att skriva av sig ibland. Bättre sent än aldrig :)

Bakgrund

Började spela för ungefär 2 år sedan på Multipoker. Till en början var det bara freerolls som gällde tills jag dingade 1a platsen och fick 30$ på saldot och var överlycklig. Sedan gick det några dagar och saldot var nere på 0 igen. Fortsatte sedan att nöta freerolls men det blev allt tråkigare.

Några veckor efter det gjorde jag(!?) min första deposit på 50$ och det gick ganska bra satt uppe dag och natt för att se rullen bli större och större. Gjorde sedan min första cash out på 1000$ och bytte nätverk till Pacific. Efter några veckors spel där trodde jag att jag var i himlen.

Tillbringade mycket spel på deras omaha/fixed bord där dom flesta verkade inte ens förstå reglerna.

Bytte sedan nätverk igen denna gång till b2b främst för att kunna spela PLO omaha som dom tyvärr inte hade på Pacific. Spelet där gick helt ok och efter ungefär ett halvår av tokgrind på 1-2 och 2-4 borden hade jag lyckats bygga upp rullen till 30.000€. Sen fick jag såklart hybris och började spela 5-10 och 10-20 och efter att ha skänkt bort nästan hela rullen till Kapten och lejon1 börjar jag gå ner i nivå igen och det flyter på som vanligt.

Upplägg

Cashgame - Kommer för det mesta spela 3-6 fixed limit SH och även NL100-200 på WPX. Blir lite variation där finns ännu inte så många spelare på sajten så man får anpassa sig lite till vad klockan är.

MTT - Blir bara Million Guarantee och även några Ept-satteliter.

Mål

Försöka spela 70h per vecka.

Cashgame - Försöka lära mig fixed limit bättre och försöka vara en stabil 5-10 spelare innnan året är slut. Tänkte också läsa en del böcker så tipsa gärna om ni kan nån bra fixedbok.

MTT - En bra placering i Million G eller Kvala till nån Ept.

Live - Hade tänkt att spela nån av årets kvarvarnade Ept, kanske inte just main event då det svider lite väl mycket att betala 5000€ men nån sidournering och lite cashgame.

Lön - Har som mål att vinna 10.000$/månaden.

----------------------------------------------------------------------

Wish me Good Luck :heart:

Postad

Fint upplägg, ska bli intressant o följa en stortomtes tankar och funderingar ;)

Men fan, 70h per vecka. Aja, du må ju leva upp till ditt nick men det där tror jag blir tufft i längden hehe

Gl iaf, kör hårt!

Postad

Sick men 70/vecka. ska du lira FL? Lirade mot dig förut en del på wolrdpx..

Aja GL :D hade fett svårt att lira 30h....kommer fan bli hårt, lättare sagt en gjort!

Du kommer dra in en ca 20k dollar i månaden om du lyckas..rätt okej :)

Sen kanske du plussar på gejmet också :shock:

Postad

:shock:

Inte en chans om han inte vill sätta världsrekord i multitablande..

Edit: Alltså att tjäna 20k på rakeback. Sen tror jag nästan det är omöjligt att hålla 10h per dag i en längre tid utan att tappa i spelet.. Men lyckas du gör du det bra..

Postad
Fint upplägg, ska bli intressant o följa en stortomtes tankar och funderingar ;)

Men fan, 70h per vecka. Aja, du må ju leva upp till ditt nick men det där tror jag blir tufft i längden hehe

Gl iaf, kör hårt!

Tack, måste erkänna att jag tog lite inspiration från din dagbok :)

Sick men 70/vecka. ska du lira FL? Lirade mot dig förut en del på wolrdpx..

Aja GL hade fett svårt att lira 30h....kommer fan bli hårt, lättare sagt en gjort!

Du kommer dra in en ca 20k dollar i månaden om du lyckas..rätt okej

Sen kanske du plussar på gejmet också

70 timmar är ett högt mål men jag ska göra mitt bästa för att komma så nära det som möjligt.

Edit: Alltså att tjäna 20k på rakeback. Sen tror jag nästan det är omöjligt att hålla 10h per dag i en längre tid utan att tappa i spelet.. Men lyckas du gör du det bra..

Som sagt är det ett väldigt högt mål, men ska göra allt jag kan för att klara det. 20k vet jag inte rikgit var det kommer ifrån men men ..

Postad

Dagens första 4 timmars session avklarad. Gick inte som väntat utan backade 60$ totalt. Spelade ganska ok men hade riktig missflyt.

Blir nog att kolla en film nu sen tillbaka till session 2.

Jobba Jobba Jobba :)

Postad

70 timmar i veckan e tufft, men det går. Jag spelade själv ca 70 timmar i veckan i ett och ett halvt år på pacic på den tiden man bara kunde spela ett bord där. Sen har jag åxå suttit iallafall 50+ timmar varje vecka sista året efter att ha losat hela rullen förra oktober och grindat 2/4 och 3/6.

Önskar dig lycka till. Ska bli kul att kika in i din dagbok då och då.

Postad
70 timmar i veckan e tufft, men det går. Jag spelade själv ca 70 timmar i veckan i ett och ett halvt år på pacic på den tiden man bara kunde spela ett bord där. Sen har jag åxå suttit iallafall 50+ timmar varje vecka sista året efter att ha losat hela rullen förra oktober och grindat 2/4 och 3/6.

Önskar dig lycka till. Ska bli kul att kika in i din dagbok då och då.

ty eddie.

Postad
Andra Sessionen avklarad. Gick bättre nu kanske inte så konstigt. Spelade HU i 1 timma mot en jättetiltad svensk kille som satt och rökte haschpipa.

Sova nu.

Kör ni med webcam eller? :roll:

De flesta pokerklienter har en chatfunktion om du inte visste det.

Postad

Som sagt är det ett väldigt högt mål, men ska göra allt jag kan för att klara det. 20k vet jag inte rikgit var det kommer ifrån men men ..

4a bord Shorthanded blir ca 600 händer i timmen. När jag lirade där drog jag in ca 60dollar/h på 3 bord, så om du lirar 4 bord borde du få 80/h

80*70=5600. alltså 5600 i veckan tillomed. Varför skulle det vara omöjligt, Folk drar in övr 8000dollar i veckan har jag sätt.

Aja, du kommer bli rik :)

Postad

testa en RB räknare så ser du att det inte är några problem med 3/6 SH...

Postad

testa en RB räknare så ser du att det inte är några problem med 3/6 SH...

Exakt.. ta den på wolrpx hemsida..sen är den bara upp til 90hands/h SH på sidan går grymt fort, mellan 150-200 händer per timme

Postad

Exakt.. ta den på wolrpx hemsida..sen är den bara upp til 90hands/h SH på sidan går grymt fort, mellan 150-200 händer per timme

Kan de här siffrorna verkligen stämma? Låter som oerhört högt antal händer per timme? Vad är det som gör att spelet på WPX går DUBBELT så snabbt som på andra klienter?

Postad

Kan de här siffrorna verkligen stämma? Låter som oerhört högt antal händer per timme? Vad är det som gör att spelet på WPX går DUBBELT så snabbt som på andra klienter?

Att spelarna där har hälften så stor hjärna? :-o

Postad
Wow 70h/veckan det kallar jag grind! Rekordet för mig själv är nog runt 40h på en vecka! Lycka till!

PS. Du borde testa FullTilts PLO bord!

Tack för tipset ska prova och se.

Heter du på wpx? vi borde ha spelat mot varandra där

IseeFishes. vad nickar du?

4a bord Shorthanded blir ca 600 händer i timmen. När jag lirade där drog jag in ca 60dollar/h på 3 bord, så om du lirar 4 bord borde du få 80/h

80*70=5600. alltså 5600 i veckan tillomed. Varför skulle det vara omöjligt, Folk drar in övr 8000dollar i veckan har jag sätt.

Aja, du kommer bli rik

WPX kalkylator är inte ens nära på att stämma. Förde statistik i 1 månad och kollade ifall det verkligen stämde, blev alldeles på tok för mycket.

Postad
Andra Sessionen avklarad. Gick bättre nu kanske inte så konstigt. Spelade HU i 1 timma mot en jättetiltad svensk kille som satt och rökte haschpipa.

Sova nu.

Kör ni med webcam eller? :roll:

De flesta pokerklienter har en chatfunktion om du inte visste det.

Så fi sa att han satt och rökte hasch och vår hero accepterade lugnt detta?