Gå till innehåll

Bara en liten rad om en tanke

Recommended Posts

Postad
Ju mer man lär sig ju mindre kan man

Desto roligare blir världen då man vet hur mycket det finns att upptäcka!

MVH

//KF

förvisso sant. Men frågan är om detta med exponentiell förnimmelsetillväxt av vår värld är bättre än en regressiv. Troligen är det så men det känns ändå som att man har förlorat något.

TEX Tänk att du "vet" att du kan göra 2000 € på poker i veckan, och förra året kunde du inte köpa ett hus. Hade du haft den nya kunskapen för ett år sedan så hade du kunnat köpa huset.

påminner lite om ett ordspråk jag som 14åring hittade på i engelskan som min lärare blev väldigt förtjust i

"the less you study, the more you learn"

mycket vackert heltok!

Postad
Det är kanske så här: Ju mer man lär sig ju mindre kan man.

Väldigt använbart då tv-kanalerna visar samma långfilmer om och om igen.

Edit: Eller hur tänkte jag nu? Nog dags att gå och lägga sig.

Postad
Det där hade ju Sokrates listat ut 400 år innan jungfru Maria ens hade börjat fundera på rätt krystteknik. Läs sokrates försvarstal för djupare resonemang.

skall jag göra!

Har läst en del Sokrates men missat denna. har du en länk till en bra url för texten?

Postad

Tack för länken vivi, minns nu att jag läst detta tidigare med mindre kontemplation. Fan vilken morbid värld det var på den tiden.

Det där hade ju Sokrates listat ut 400 år innan jungfru Maria ens hade börjat fundera på rätt krystteknik. Läs sokrates försvarstal för djupare resonemang.

skall jag göra!

Har läst en del Sokrates men missat denna. har du en länk till en bra url för texten?

http://web.telia.com/~u36115637/sokrates.htm

Kan inte svara för översättningen dock, jag kör på Stolpes volymer.