Tant_Brun Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Följande hand utspelar sig på partys 10+1 10manna SnG, är ruskigt trött och tiltad, borde lagt mig men slänger upp en sista sng. Jag plockar upp QcQs i stora mörken blindsen är på 20-40. Fem spelare limpar inklusive SB. Jag höjer upp till 300 alla utom knappen lägger sig Flop: 7c 10c Kc Jag betar pott - borde kanske ha checkat floppen? knappen går all in, jag orkade inte och tog en blixtsyn som kändes helt fel... Har nu funderat på den här handen under ett par dar och har fortfarande svårt för att avgöra om det var riktig syn eller ej. Vilka händer ställer han med i det här läget? 77, TT, KK, Kj, Ak, K10, klöver A och några till kanske. Hur resonerar ni? Citera
Dionysos Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 du leder ju knappast i det här läget. men efter att ha lagt in 1800 av dina 3000 marker i startkapital, under första given och dessutom med starkt sömnbehov hade jag också tagit synen. Har han inte klöver A eller är färdig med färgen så har du ju iaf 1/3 att vinna handen. och eftersom du ska syna 1200 för att vinna 5700 (om jag räknat rätt) så har du ju dessutom odds för att syna. Kort sagt, ingen felaktig syn Citera
Gäst Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Beta mindre än pott på floppen så du inte comittar dig. Citera
Tant_Brun Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 tack för svaren Glömde skriva att startstacken på party är 2000 så synen kostade mig 940 för att vinna 4160. Om jag betat halv eller 2/3pot istället är det då en säker fold när han ställer? Nu visade han upp Ac4s och potten var min, känns inte helt ovanligt att folk ställer just med den handen, fast jag hade nog släppt den ändå med mindre öppningsbet och klarare huvud. Citera
DaPine87 Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Håller med conspiracy, att betta pott är helt onödigt då du comitar dig för hårt, lixom är Fi tom så räcker det oftast med halvpott i detta läget för att ta hem potten, sen om man ska syna en eventuell push av Fi beror mycket på känslan och den bild man hunnit skapa av Fi, har man ingen read alls så ligger en fold nära till hands. Citera
hang_10 Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Jag hade gått allin preflop Citera
Baloos Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Inget klart fel alls tycker jag att comitta sig. Om du betar halv så tycker jag oftast du ska göra det med intentionen att syna en push. CR är ett annat kanske mer diskutabelt alternativ. Citera
eurythmech Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Jag kan gilla checkraise här. I vanliga fall går det inte att checkraisa mot en ens semikompetent fi när han dundrat på så här preflop, men den här brädan är inte rolig alls. Checkraise kan vara ett alternativ. (Checkar han bakom är det knappast nån katastrof heller). Citera
Gäst Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Inget klart fel alls tycker jag att comitta sig. Om du betar halv så tycker jag oftast du ska göra det med intentionen att syna en push. CR är ett annat kanske mer diskutabelt alternativ. För att inte göra någon upprörd eller på något sätt antyda att jag skulle vara bättre än någon annan (uppenbarligen har jag en tendens att framstå så, vilket inte alls är min mening) så vill jag bara säga/fråga följande: I den här handen hade jag som sagt betat ca halvpott för att sedan folda om Fi höjer/pushar. Är detta fel tänkt mot en random Fi? Om flushdraget inte funnits, foldar vi då? Det känns som om folk ofta förälskar sig i händer som Ax och även Kx (och då är väl KT+ troligast). Kan det då vara EV+ att få in keramiken med QQ här? Om man inte har något emot att få in alla sina marker i det här läget så borde nog en CR vara att föredra eftersom bluffvärde och annat tillkommer, eller? Citera
tetris Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Jag är lite inne på Conspiracy spår. Av erfarenhet hade jag förmodligen lagt ner handen. 1) Det är fortfarande väldigt tidigt i tuneringen och det finns tid kvar att återhämta sig innan bubbelspelet. 2) Du är upp emot AA, KK, AK, KQ-K2, TT, 77 väldigt många gånger. AcTx och AcX är dock ingen omöjlighet, men det är förmodligen den enda handen du slår i detta läget. Jag tror helt klart att det är EV- att spela som du gjorde utan en dunderread. Citera
eurythmech Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Jag tror att Acx är MYCKET mer troligt än AA/KK Citera
Macallan Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Vem f-n är dum nog att limpa AA (ännu värre med KK eller AK) från knappen i given situation - för att sedan bara syna en raise? Det är bara för dåligt spel för att vara en rimlig hand hos Fi. Ax, Kx, diverse PP och någon SC täcker nog knappens HD ganska väl här. Mot Kx har vi antagligen 11 outs, samma mot TT och 77. Mot AcX leder vi... Mot färdig färg har vi normalt 7 outs - visst, någon gång har Fi nötfärgen men jag tror ju att Fi i de lägena kommer att slöspela väldigt ofta. Så för att sammanfatta, antingen leder vi eller så har vi väldigt många outs. Även om vi bara bettar halvpott på floppen behöver vi bara vinna en gång på tre för att synen ska vara korrekt - jag är övertygad om att vi vinner oftare än så. Bet-fold på floppen känns väldigt kallt - framför allt som vi i bästa fall har 2/3 av startstacken kvar. Dock tror jag att det bästa spelet är att checka floppen med check-raise all in som plan. Och som Eury redan påpekat är check-check heller ingen katastrof även om vi då får ett väldigt svårt beslut på turn, där bet-fold antagligen är korrekt. Citera
Recommended Posts