Gå till innehåll

NLT - SH, floppar kåk i flervägspott


sorkenkk

Recommended Posts

** Dushanbe [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Floyd_ sitting in seat 1 with $43.90

- Joppis sitting in seat 2 with $97.53

- Hero sitting in seat 3 with $122.37 [Dealer]

- AAceman sitting in seat 4 with $60.00

- Flirreen sitting in seat 5 with $53.60

- davids75 sitting in seat 6 with $50.20

 

AAceman posted the small blind - $0.25

Flirreen posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Hero: :3s:, :3h:

davids75 called - $0.50

Floyd_ folded

Joppis called - $0.50

Hero called - $0.50

AAceman called - $0.50

Flirreen checked

 

** Dealing the flop: :8c:, :8s:, :3c:

AAceman checked

Flirreen checked

davids75 checked

Joppis checked

Hero checked

 

Eftersom det ligger färgdrag ute så antar jag att om någon har åttan bör han/hon betta ut här så jag väljer att checka bakom då jag inte tror någon har en åtta och gärna låter någon träffa färgen.

 

** Dealing the turn: :4d:

AAceman bet - $1.50

Flirreen folded

davids75 folded

Joppis folded

Hero called - $1.50

 

Ser fyran som ett ofarligt kort och antar att AAceman kan ha alla möjliga drag här som han kanske släpper om jag slår om.

 

** Dealing the river: :5h:

AAceman bet - $6.66

Hero raised - $18.00

 

Här känner jag mig väldigt säker på min hand och väljer att slå om rejält så jag får ut något av den överhuvudtaget. Sätter Fi på pocketpar över 5:or som han mycket väl kan syna ner med om han sätter mig på missat steg/färgdrag.

 

AAceman called - $18.00

Hero shows: :3s:, :3h:

AAceman mucks:

Hero wins $39.45 from the main pot

 

Så hur tycker ni jag spelar den här handen? De flesta anser väl att jag spelar den på tok för passivt eftersom jag trots allt "bara" har den lägsta kåken och det är många spelare med i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För låga par suger i allmänhet.

 

Kan jag nog inte hålla med om. Openlimpar du med låga par eller foldar du dem oftast i tidig pos?

 

Jag hade nog bettat på alla gator. Bygg pott. Har ingen en 8 kommer du ändå inte få betalt och är någon på färgdrag så låter du honom betala bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop : Fold 8/10 syn 2/10

Flop: potbet

turn: potbet

river: valuebet

 

Skulle snarare vilja säga preflop: RAISE 5/10 och syn 5/10

 

 

av vilken anledning?? och givet menar jag raise 2/10 inte syn.

 

men vilken anledning spelar vi låga pockets jo för att träffa set!

varför spela dom varje gång vi får dom? ser ingen vinst i de längre loppet av att spela alla pockets du få under 55.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop : Fold 8/10 syn 2/10

Flop: potbet

turn: potbet

river: valuebet

 

Skulle snarare vilja säga preflop: RAISE 5/10 och syn 5/10

 

 

av vilken anledning?? och givet menar jag raise 2/10 inte syn.

 

men vilken anledning spelar vi låga pockets jo för att träffa set!

varför spela dom varje gång vi får dom? ser ingen vinst i de längre loppet av att spela alla pockets du få under 55.

 

check-foldar du alla floppar när du inte träffat set?

Höj för att ta kommandot över potten, sedan krävs det väl inget set för att vinna potten antingen på flop eller turn/river. Dock krävs det att ganska bra utvecklat postflop spel.

 

EDIT: Såg inte att HERO hade button, nu säger jag RAISE preflop 10/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop : Fold 8/10 syn 2/10

Flop: potbet

turn: potbet

river: valuebet

 

lol?

 

Jag tycker man kan gott och väl limpa när någon annan limpat men annars går man in med en raise. Folda pocket i en ohöjd pot i position? NEJ!!!

 

50/50 kör jag men proffsen tycker garanterat något annat....

 

Du prickar ärkenöten bara betta på och be till gudarna om att fi har 8x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj innan floppen. Det ger högre pott, ökar chansen att någon förlorar sin stack (vad fan heter det på pokersvenska?) betydligt, ger en chans att du kan ta hem potten innan floppen och ökar chansen att du kan ta hem potten på floppen om alla checkar. Att vi dessutom sitter vid knappen gör situationen ännu bättre.

 

Sen leder vi så klart på floppen. Dels för skydda vår hand mot andra PP och dels i förhoppning om att en 8:a eller ett färgdrag ska missta vår hand för ett överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop : Fold 8/10 syn 2/10

Flop: potbet

turn: potbet

river: valuebet

 

Skulle snarare vilja säga preflop: RAISE 5/10 och syn 5/10

 

 

av vilken anledning?? och givet menar jag raise 2/10 inte syn.

 

men vilken anledning spelar vi låga pockets jo för att träffa set!

varför spela dom varje gång vi får dom? ser ingen vinst i de längre loppet av att spela alla pockets du få under 55.

 

check-foldar du alla floppar när du inte träffat set?

Höj för att ta kommandot över potten, sedan krävs det väl inget set för att vinna potten antingen på flop eller turn/river. Dock krävs det att ganska bra utvecklat postflop spel.

 

EDIT: Såg inte att HERO hade button, nu säger jag RAISE preflop 10/10

 

 

nej jag checkfoldar inte varje flop utan set.

 

okaj HERO har knappen här mot två limpare som mest troligen synar en raise upp till 2.5 pre, jag vad gör vi när vi får syn av båda dom inte blindarna inräknade?

 

leder vi bara rakt ut i hopp om att få potten mot ett trolig Ax om brädet faller tex AT8

 

säg nu att vi leder ut, och en av dom hittar syn på flop! ska vi då bomba turn också om vi nu inte turar med en princip död hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okaj HERO har knappen här mot två limpare som mest troligen synar en raise upp till 2.5 pre, jag vad gör vi när vi får syn av båda dom inte blindarna inräknade?

 

leder vi bara rakt ut i hopp om att få potten mot ett trolig Ax om brädet faller tex AT8

 

säg nu att vi leder ut, och en av dom hittar syn på flop! ska vi då bomba turn också om vi nu inte turar med en princip död hand?

 

Just därför ser jag ingen anledning till att höja upp med låga pockets om man förmodligen kommer få två eller fler som synar. Om det då kommer mer än ett överkort på brädan så är chansen riktigt stor att någon träffat ett högre par.

 

Dessutom så vill man väl att fler är med och har chansen att träffa något om man får in ett set?

 

Jag tror i alla fall inte att man vinner i längden på att höja upp med 22-55 i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okaj HERO har knappen här mot två limpare som mest troligen synar en raise upp till 2.5 pre, jag vad gör vi när vi får syn av båda dom inte blindarna inräknade?

 

leder vi bara rakt ut i hopp om att få potten mot ett trolig Ax om brädet faller tex AT8

 

säg nu att vi leder ut, och en av dom hittar syn på flop! ska vi då bomba turn också om vi nu inte turar med en princip död hand?

 

Just därför ser jag ingen anledning till att höja upp med låga pockets om man förmodligen kommer få två eller fler som synar. Om det då kommer mer än ett överkort på brädan så är chansen riktigt stor att någon träffat ett högre par.

 

Dessutom så vill man väl att fler är med och har chansen att träffa något om man får in ett set?

 

Jag tror i alla fall inte att man vinner i längden på att höja upp med 22-55 i det läget.

 

jo det gör man, förövrigt bet flop bet turn, har han nått lär han ju syna iaf... Ditt dont wanna loose customers fifferi är inget du behöver utöva förens möjligen på riktigt höga levels...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop : Fold 8/10 syn 2/10

Flop: potbet

turn: potbet

river: valuebet

 

Folda ett par på knappen efter två limpare?! Det kan nog vara årets sämsta förslag i HA.

 

Varför skulle de vara dåligt.

de är vekt spelat preflop! men anser inte att de är så dåligt spel!

 

Par är dom bästa händerna i nolimit. Knappen är den bästa positionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...