Reaper Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Denna hand är väl ingen ovanlighet. Men tycker dessa blir lite speciella sena lördagnätter då det finns mkt fulla tomtar som spelar överaggro och inte tvekar med att stoppa in pengarna (klassar denna fi som en av dom). FIs stats på 46 händer VP$IP: 46 PFR: 28.. alltså duktigt LAG och höjer ofta stort pre med mkt svaga händer. Med dessa stats ser jag det som att han re-reraisar mig med en hel del händer.. HDn jag sätter han på är 99+ AQ/AK. Helt galet? Min image bör vara mkt TAG, men knappast troligt han är medveten om detta.. hehe Game #3489009574: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2006/09/23 - 15:55:33 (ET) Table "Pinkescape" Seat 6 is the button. Seat 1: Karhuiii ($91 in chips) Seat 2: Reaper123 ($63.30 in chips) Seat 3: pett78 ($57.15 in chips) Seat 4: moris ($41.05 in chips) Seat 5: tiilt ($57.30 in chips) Seat 6: bosse124 ($41.45 in chips) Karhuiii: posts small blind $0.25 Reaper123: posts big blind $0.50 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Reaper123 [] pett78: raises to $3.50 moris: folds tiilt: folds bosse124: folds Karhuiii: folds Reaper123: raises to $9 - Vill kolla hur bra hans hand verkligen är.. han gillar stora höjningar pre. pett78: raises to $14.50 Reaper123: calls $5.50 - Ja en flopp måste jag juh se.. ser det som att 30% att han har mig, men vill se flopp innan beslut. ----- FLOP ----- [] Pott: ~$29 Reaper123: checks pett78: bets $42.65 and is all-in Reaper123 ?? Jag ser det såhär.. har han 33/44/TT gör han inte detta move, så dessa händer utesluter jag helt (slowplayar vanligen monster). Har han starkt överpar så bör vilja få in mer pengar från min sida (med KK-AA åtminstone). Kvar ser jag händer som AQc/AKc/JJ. Är detta en korrekt analys? Tanken med min check är att inducera bluff.. hade planerat att check-raise han all-in ifall han lägger typ $10 på flopp = han borde sätta mig på KK-AA. Hur gör ni i dessa lägen? När tycker ni syn är OK? (en jävla skillnad om det är en 22/10 lirare vi pratar om) *edit - glömde såklart säga någe om mitt spel* Citera
beachalban Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 När du bara synar preflop och säger att du tror att det är 30% att han har dig så tar du ett beslut (synen) som i praktiken innebär att du slowspelar them ladies. Du fullföljer taktiken genom att checka flop och när han sedan ställer finns det inte att du släpper handen. Floppen är egentligen ungefär vad du kan hoppas på att se och de 30% du gav honom har sannolikt inte förbättrats om du ser till hela hans HD. Detta betyder inte att han inte kan ha dig slagen här. Hans minirasise efter din höjning är konstig och jag vet inte hur man ska tolka den men AA, KK känns väl knappast oväntat. Förmodligen är han kapabel att göra ett sådant här spel med AK (även utan klöver). Jag tror däremot också att han mycket väl kan trycka med AA, KK och TT förutsatt att han är medveten om vilken image han har. Man kan nog heller inte utesluta att hans HD innehåller mer marginella händer som AT, KQ med mm. Hur har han reagerat tidigare då han blivit reraisat pre? Ofta raisat tillbaka, foldat eller synat? Som spelat syn men det viktigaste beslutet tycker jag du har att ta efter hans miniraise av din raise preflop. Beslutet är då väldigt readberoende och i detta fall så push. Ditt beslut är emellertid ett riktigt bra beslut mot en LAG Fi genom att checkraisar honom allin och på sätt har chansen (tror jag) att få in hela stacken mot fler händer som du har slagen än vad du hade haft om du ställde preflop. Speciellt då när floppen inte innehåller A eller K vilket hade gjort beslutet riktigt jobbigt. Hela detta resonemanget förutsätter naturöigtvis syn och hade han dig denna gången så var det synd. Citera
Reaper Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 beachalban säger: När du bara synar preflop och säger att du tror att det är 30% att han har dig så tar du ett beslut (synen) som i praktiken innebär att du slowspelar them ladies. Du fullföljer taktiken genom att checka flop och när han sedan ställer finns det inte att du släpper handen. Floppen är egentligen ungefär vad du kan hoppas på att se och de 30% du gav honom har sannolikt inte förbättrats om du ser till hela hans HD. Detta betyder inte att han inte kan ha dig slagen här. Hans minirasise efter din höjning är konstig och jag vet inte hur man ska tolka den men AA, KK känns väl knappast oväntat. Förmodligen är han kapabel att göra ett sådant här spel med AK (även utan klöver). Jag tror däremot också att han mycket väl kan trycka med AA, KK och TT förutsatt att han är medveten om vilken image han har. Man kan nog heller inte utesluta att hans HD innehåller mer marginella händer som AT, KQ med mm. Hur har han reagerat tidigare då han blivit reraisat pre? Ofta raisat tillbaka, foldat eller synat? Mmm, hatar dessa minire-reraise.. skirker styrka (i vissa fall). Hans tidigare spel har visat att han inte gärna släpper pre, kände inte för att pusha.. då jag tror att jag kommer få syn väldigt ofta (finns iofs bara 2 händer jag är orolig för... men han kan juh sitta på en av dom). beachalban säger: Som spelat syn men det viktigaste beslutet tycker jag du har att ta efter hans miniraise av din raise preflop. Beslutet är då väldigt readberoende och i detta fall så push. Ditt beslut är emellertid ett riktigt bra beslut mot en LAG Fi genom att checkraisar honom allin och på sätt har chansen (tror jag) att få in hela stacken mot fler händer som du har slagen än vad du hade haft om du ställde preflop. Speciellt då när floppen inte innehåller A eller K vilket hade gjort beslutet riktigt jobbigt. Hela detta resonemanget förutsätter naturöigtvis syn och hade han dig denna gången så var det synd. Håller med, kanske har tur med floppen som blir så pass låg (de gånger han inte har TT/KK/AA) Tackar för de mkt vettiga kommentarerna! Citera
Akumila Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Reaper säger: Mmm, hatar dessa minire-reraise.. skirker styrka (i vissa fall). I vissa fall, ja, men jag tycker inte det är tillräckligt ofta för att man ska bli alltför rädd med sina damer. Det känns här som att han har bestämt sig redan PF att inte släppa handen. Ok, i vissa fall har han AA/KK (han hade säkert spelat dem just så), men det finns många andra händer han kan ha: JJ/AK/AQ m.fl + en viss sannolikhet att han har en helt ologisk hand (typ 84o). Citera
Skumdum Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Du bestämmer redan preflop hur handen ska spelas, ändra inte det. Citera
Reaper Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Skumdum säger: Du bestämmer redan preflop hur handen ska spelas, ändra inte det. Jo, men hade inte planerat att han skulle ställa direkt på flopp sådär Ofta man tänker.. okej han har väl inte stålet denna gång. check-allin-syn han visar AA. Men som sagt.. mot en så pass LAGig spelar är det väl given syn då jag checkar för att inducera bluff (han läser min check som svaghet typ 80% av ggr skulle jag tippa på). Citera
Reaper Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Resultat: SYN, då det fanns ett antal händer han gör detta med som jag har slagen (eller så sitter han på en hel del outs) måste juh följa min read som ni säger. Han har den hand jag mest hoppades på och det var JJ.. och mina Hilton Sisters står Var väl tur denna gång, hade varit bra mkt tuffare om A eller K visats på floppen. Citera
Recommended Posts