Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Som topic, skulle vara kul om nån som har ett litet system med händer ni pushar med,samt synar. Jag vill använda mig av ett enkelt spel där det är allin eller fold som gäller.

Kan detta vara nått?:

push allin: alla pocket,Ax, Kx,Qx

Syn allin: 88+, Ax,Kx

Alla förslag och tips välkommnas! :heart:

Postad

Att tänka på är att du aldrig kan få negativt EV om du lirar enligt SAGE, däremot kan du mot motståndare med för tight push-HD öka din EV genom att folda fler händer än SAGE rekommenderar. (SAGE utgår från att din motståndare också spelar optimalt.)

Postad
Are You Sage? Getting an Edge in Heads-Up No-Limit Hold'em

Skulle vi inte kunna diskutera SAGE i denna tråd? Döp om den till "Allt om SAGE System" eller liknande?

Jag har inte lusläst artikeln, det står på min attgöralista.

Det finns en tråd om SAGE här. Men visst, vi fortsätter att diskutera SAGE i denna tråd. Jag har inte hinnit läsa nån artikel eller sätta mig in i det ordentligt, men vid en första anblick så verkar det ganska komplicerat.

Postad

Nu har inte jag läst artikeln men jag har för mig att Tysen Streib skrev något liknande om optimalt HU spel och även optimalt shortstackspel med tre spelare.