SaInT Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Fi i handen är 30/0/0.9 efter knappt 100 händer. Efter hans cap på floppen har han garanterat minst ett tvåpar. Frågan är dock om vi går om honom när vi får toptvå på turn. Kände mig alldeles kall inombords när jag check-synade båda resterande gator, men jag vill absolut inte bli tre-bettad. Håller jag på och muterar till en tightpassiv tomte själv, eller är mitt fegspel motiverat? Bet-syn turn och check-syn river kanske? atx45 posts blind ($0.25), fritoz55 folds, Darchon1 posts blind ($0.50). Darchon: A:club: J:spade: PRE-FLOP Hanatare folds,Ocean2338 calls $0.50, Sticknmuv folds, The P0t folds, doctordaly folds, murph1021 calls $0.50, nomad2006 calls $0.50, atx45 folds, Darchon1 checks. FLOP [board cards JD,7S,4S ] Darchon1 bets $0.50, Ocean2338 bets $1, murph1021 folds, nomad2006 calls $1, Darchon1 bets $1, Ocean2338 bets $1, nomad2006 calls $1, Darchon1 calls $0.50. TURN [board cards JD,7S,4S,AD ] Darchon1 checks, Ocean2338 bets $1, nomad2006 folds, Darchon1 calls $1. RIVER [board cards JD,7S,4S,AD,2S ] Darchon1 checks, Ocean2338 bets $1, Darchon1 calls $1. Citera
der_ko Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Spelar aldrig FL men är fi löspassiv så är det väl bara att betta på med toptwo? Citera
MacDaddy Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Vad är dessa siffror? Fi i handen är 30/0/0.9 efter knappt 100 händer. Citera
Ruterkung Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Vad är dessa siffror?Fi i handen är 30/0/0.9 efter knappt 100 händer. klonk http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31169 Citera
Bjorn_ Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Några synpunkter. Någonstans (turn eller river) bör du antagligen betta eller höja med topptvå i denna handen. Att inte värdebetta topptvå här är att lämna för mycket värde på bordet. Att våga ta betalt med starka händer även när de inte är monster är en mycket central del av vinnande FLT spel. Vad gäller statsen på fi så är det värt att tänka på att knappt hundra händer inte är speciellt mycket. En aggresionsfaktor på 0.9 är dessutom inte hyperpassivt plus att de andra statsen tyder på att din sample antagligen undervärderar hans aggresion gör att jag tycker nog inte man bör se allt för mycket monstervarning i hans spel. /Bjorn Citera
Andrew_W Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Om du ser Fi som lös känns det dessutom troligt med en mycket vidare hand range än tvåparet och trissen på flop. Om tvåpar så måste Fi dessutom vara beredd att syna UTG+1 med typ any two suited alternativt J7o, J4o, 74o. Även på 0.5/1 tycker jag man kan vara ganska sparsam med det antagandet om man nu inte sitter framför en komplett galning. Så tänker jag. Citera
SaInT Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Om du ser Fi som lös känns det dessutom troligt med en mycket vidare hand range än tvåparet och trissen på flop. Om tvåpar så måste Fi dessutom vara beredd att syna UTG+1 med typ any two suited alternativt J7o, J4o, 74o. Även på 0.5/1 tycker jag man kan vara ganska sparsam med det antagandet om man nu inte sitter framför en komplett galning. Så tänker jag. Han sitter ändå UTG+1. Inte synar någon med 30% vpip 74o. Inte J4o heller. Sooted kanske. Citera
Andrew_W Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Han sitter ändå UTG+1. Inte synar någon med 30% vpip 74o. Inte J4o heller. Sooted kanske. Det var precis det jag menade. Är det rimligt att du sätter honom på ett tvåpar? Om han inte limpar med sådana händer så är det bara trissen kvar (enligt din premiss att han måste ha tvåpar eller bättre efter cap på flop). Min tanke är att det är alldeles för snävt. Eller som Bjorn_ skrev, det finns en möjlighet att du undervärderar hans aggression. Citera
eddiemedusa Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 2 par på den brädan ska betas och höjas. Får du ett 3 bet emot dig på turn så behöver du ju dock inte cappa då Fi kan ha ett set. Utan då är det bara att syna ner. Citera
SaInT Postad 26 September , 2006 Författare Rapport Postad 26 September , 2006 Han sitter ändå UTG+1. Inte synar någon med 30% vpip 74o. Inte J4o heller. Sooted kanske. Det var precis det jag menade. Är det rimligt att du sätter honom på ett tvåpar? Om han inte limpar med sådana händer så är det bara trissen kvar (enligt din premiss att han måste ha tvåpar eller bättre efter cap på flop). Min tanke är att det är alldeles för snävt. Eller som Bjorn_ skrev, det finns en möjlighet att du undervärderar hans aggression. Okay, läste fel. Men säg att min samplesize just blev 10x större. Vi har alltså 1000 händer på honom och han har samma stats (eller inte 0 pfr, kanske går mot 2-5?). Kan vi sätta honom på triss (och kanske J7s) då, eller tycker du fortfarande det är för snävt? Vilka andra händer skulle han möjligen kunna limpa pf och capa flop? AA/KK slöspelar inte denna sorts motståndare preflop av vad jag sett. Citera
Recommended Posts