Gå till innehåll

Jessica som coach - Ruterkung blev försökseleven!


Jessica

Recommended Posts

Hej alla på pf!

 

Många känner förmodligen igen mig då jag har skrivit och läst på det här forumet i ett par år. Jag skrev tidigare i en tråd lite löst om att jag kunde tänka mig att bli en s.k pokercoach och fick genast fin respons genom PM som människor skickade till mig. Detta gjorde mig glad och är ett bevis att mina kunskaper uppskattas vilket ytterligare styrktes då flera medlemmar som jag inte alls känner till skrev i ”avancerade skribenttråden” att de tyckte att jag borde hålla till i den gruppen vilket jag också gör nu. (Tack :D)

 

Jag kommer att hjälpa dig att utveckla ditt FL-spel på fullring, shorthanded och headsup-spel . Jag har spelat väldigt mycket poker under de senaste åren och känner mig därför inte enbart ha bra kvaliteter inom FL utan också på de flesta andra kortspel. Det, i kombination med min personlighet och tidigare coacherfarenhet inom idrott, gör mig till en bra lärare.

 

Jag kommer främst att coacha spelare som spelar upp till 20/40 då jag känner att jag har full koll på spel upp till den nivån. Jag har dock själv spelat framgångsrikt på 30/60 under en längre tid samt gjort lyckade försök på FL nivåer upp till 100/200.

 

Min praktiska coachning kommer jag att bedriva på ett väldigt personligt plan då jag kommer att lägga upp coachningen hos varje ”kund” på ett individuellt vis då alla har sina egna specifika mål och funderingar.

 

 

De coachningsformer som jag främst tänker på är:

 

∙ Live-coachning, dvs du spelar och jag observerar och antecknar/ger råd (beroende på vad du vill) samtidigt som vi talar på msn eller telefon.

 

∙ Du skickar handhistoriker till mig som jag går igenom och skriver kommentar på.

 

∙ Allmän FL teori där vi samtalar om intressanta områden där du vill lära dig mer, t ex semibluffar eller hur man slår 6max bord med passiva och lösa spelare.

 

∙ Om du råkar bo i närheten så kan vi träffas och lägga upp coachningen på det sättet du önskar.

 

∙ Du skickar mig videos där du spelar som jag kommenterar och ger synpunkter på.

 

∙ Tala om poker i allmänhet, skall man bli börja livnära sig på poker enbart? Bankrulle, hur stor och varför (som jag har erfarenhet från), skattefrågan, moraliska aspekter på pokerspel och andra små tips

 

 

Varje ny kund och jag kommer att i början gå igenom hans/hennes individuella pokersituation, mål och förväntningar och därefter tillsammans lägga upp en strategi som kommer vara så effektiv som möjligt.

 

Jag har skapat en ny msn som jag kommer att använda mig av under coachningen då jag talar med er och lär känna er. Denna får ni som är intresserade av priser och annat få om ni pm’ar mig och anmäler erat intresse. Ni får självfallet också ställa frågor i den här tråden men jag kommer ej att svara på pris eller liknande här utan på PM/msn.

 

MvH

 

Claes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 84
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det, i kombination med min personlighet och tidigare coacherfarenhet inom idrott, gör mig till en bra lärare.

 

Vilken personlighet menar du, din spelmissbrukspersonlighet eller? Ärligt talat, gör dig själv en tjänst och ta avstånd från spel ett bra tag. Både som spelare och lärare.

 

Men visst, annars önskar jag dig lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, om jag inte minns fel så grät du ut offentligt om ditt spelmissbruk och du skulle inte röra en kortlek igen. Det är förmodligen därifrån han fått det samt dina 15 olika dagböcker som slutat med gulning.

 

lol jag har inte ägt under en halv mille kr de 2 senaste åren så jag har aldrig gulat. Dock hade jah problem med att jag spelade för mkt ibland. men min kunskap inom FL har det aldrig varit ngt fel på. Just nu spelar jag inte mkt men tänkte coacha lite.

 

Förstår inte varför du skriver i den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller lite med Staahla faktiskt Jessica. Det ska ju inte vara "Hysch Hysch" om dina tidigare erfaranheter, negativa som positiva (då de ska lägga pengar på dig), och för den tänkande forumisten så ska det inte vara så svårt att leta upp tråden själv och bilda sig en egen uppfattning där och sedan kanske via ett uttalande från dig, om du tycker det känns nödvändigt.

 

Dock så ska denna tråd inte bli en klandringstråd eller en tråd som enbart går ut på Jessicas spelmissbruk eller inte!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte jag som skrev första meddelandet, det var Stahl. Jag reagerade på att du skrev STFU när han påpekade att du var en torsk och hur många millar du än har haft på banken så är det ju svårt att sticka under stolen med det. I så fall får du nog gå tillbaka och radera flertalet av dina inlägg. Du kan ju inte heller påstå att det är ointressant för dina kunder mtp att du skriver att du kommer lära ut money management mm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har lärt mig den hårda vägen och när jag lirar just nu själv så lirar jag inte speciellt höga nivåer. Om ni kallar någon som pluggar en civilingenjörsutbildning, har flickvän, många vänner och är pluss flera årslöner hos en vanlig arbetare för spelmissbrukare utan att ens ha träffat mig så bör ni nog inte utala er.

 

Ja visst jag försöker ej dölja att jag ibland har gått upp och tiltat på höga NL-bord och förlorat bort sjuka summor men det påverkar absolut inte mina möjligheter att lära ut FL vilket jag är väldigt duktig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en snabb fråga bara angående alla de pengar du säger att du har. Hur har du fått ihop dom? Som du säkert märkt har jag har varit lite trött på ditt ständiga pendlande mellan skrytigt pokerproffs och gråtande speltorsk, men detta är bara en ärlig fråga. Jag är alltid ute efter hjälp i FL, men är tveksam om dina pengar som du alltid försvarar dig med i diskussionerna, verkligen kommer från FL-grind? Eller är det från tiltskottningarna på NL5000?

 

Skulle bara vara extremt bra att veta liksom. Just nu känns det lite som att Jamie Gold kan kalla sig bäst i poker för han vann WSOP om du kan kalla dig FL-expert med argumentet att du alltid har minst en halv mille kronor på banken...

 

Så, med allt svammel borträknat: Hur har du fått ihop pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en snabb fråga bara angående alla de pengar du säger att du har. Hur har du fått ihop dom? Som du säkert märkt har jag har varit lite trött på ditt ständiga pendlande mellan skrytigt pokerproffs och gråtande speltorsk, men detta är bara en ärlig fråga. Jag är alltid ute efter hjälp i FL, men är tveksam om dina pengar som du alltid försvarar dig med i diskussionerna, verkligen kommer från FL-grind? Eller är det från tiltskottningarna på NL5000?

 

Skulle bara vara extremt bra att veta liksom. Just nu känns det lite som att Jamie Gold kan kalla sig bäst i poker för han vann WSOP om du kan kalla dig FL-expert med argumentet att du alltid har minst en halv mille kronor på banken...

 

Så, med allt svammel borträknat: Hur har du fått ihop pengarna?

 

Det mesta från FL-grind på pokerstars. Jag är nog back på alla NL nivåer över 2/4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni kallar någon som pluggar en civilingenjörsutbildning, har flickvän, många vänner och är pluss flera årslöner hos en vanlig arbetare för spelmissbrukare utan att ens ha träffat mig så bör ni nog inte utala er.

 

Präster kan vara pedofiler. Get the point?

 

För övrigt kommenterade jag inte ditt spelmissbruk innan för att vara dum eller trolla i tråden, utan faktiskt för att jag tror att det bästa hade varit om du stigit bort från pokern ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en snabb fråga bara angående alla de pengar du säger att du har. Hur har du fått ihop dom? Som du säkert märkt har jag har varit lite trött på ditt ständiga pendlande mellan skrytigt pokerproffs och gråtande speltorsk, men detta är bara en ärlig fråga. Jag är alltid ute efter hjälp i FL, men är tveksam om dina pengar som du alltid försvarar dig med i diskussionerna, verkligen kommer från FL-grind? Eller är det från tiltskottningarna på NL5000?

 

Skulle bara vara extremt bra att veta liksom. Just nu känns det lite som att Jamie Gold kan kalla sig bäst i poker för han vann WSOP om du kan kalla dig FL-expert med argumentet att du alltid har minst en halv mille kronor på banken...

 

Så, med allt svammel borträknat: Hur har du fått ihop pengarna?

 

 

Han började med att vinna en freeroll på expekt, och har sedan har han vunnit upp cashen därifrån. Det mesta är från FL grind. (är polare till Jessica).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste försvara min vän lite :)

 

Jessica är en riktigt jävla grym FL-lirare. Det är fakta.

 

Jessica är dock jävligt kass på moneymanagement, och har en tiltfaktor som är stor. Därför har han enorma swings, vilket speglar av sig på hans humör.

 

När Jessica plussar skryter han inte om det så mycket, när han backar whinar han så in i helvete, och skriver ofta av sig på PF = Ni på PF ser jävligt mycket av hans torskar och hans gnäll på att han är spelberoende och så vidare.

 

Jag håller med om att hans beteende är jävligt oroande ibland, och jag har själv flera gånger försökt övertala honom att lägga ner pokern helt, och jag har i flera år dagligen försökt övertala honom att skaffa moneymanagement, disciplin och följa bankrullekrav. Han fungerar bevisligen dock inte så.

 

Jessica är en kille som kan vinna 100000 kr på torsdagen och torska allt på fredagen, så fungerar han.

 

Men saken är den, han är en riktigt, riktigt grym FL-spelare. Han är plus flera miljoner på FL lir (han har torskat mycket av det på highstakes NL och blackjack m.m.), och jag är övertygad om att det hade varit det mångdubbla om han kunnat behärska sig själv.

 

Att bli coachad i moneymanagement av Jessica skulle vara som att bli coachad i godhet utav djävulen, men vill du bli coachad av en grym FL-lirare så tycker jag att du ska ge Jessica en chans, för han är riktigt bra på FL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är otroligt off-topic, och vill någon moderator säga åt mig på skarpen är det väldigt tillåtet... Det där var första gången du yttrade dig på ett vettigt sätt, Wisknahfiskjävel.

 

Detta är också off-topic, men inte fullt lika mycket...Jag tror också att Jessica blir en bra FL-coach, ty en gång rådde han mig hur jag skulle agera vid ett BlackJack-bord. Resultatet? En retorisk fråga - varför skulle jag annars rekomendera honom...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är otroligt off-topic, och vill någon moderator säga åt mig på skarpen är det väldigt tillåtet... Det där var första gången du yttrade dig på ett vettigt sätt, Wisknahfiskjävel.

 

Detta är också off-topic, men inte fullt lika mycket...Jag tror också att Jessica blir en bra FL-coach, ty en gång rådde han mig hur jag skulle agera vid ett BlackJack-bord. Resultatet? En retorisk fråga - varför skulle jag annars rekomendera honom...?

 

 

 

???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...