Valdin Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 har ni kunnat göra någon förändring för att undvika all-in pokern som det blev förra gången redan i 3-4e rundan och framåt? känns som den största anledningen till att inte åka igen. Citera
DJSilver Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Jag håller med. Blindstrukturen sög verkligen. Det kändes som att man inte kunde spela riktig poker utan att man spelade tärning istället. Citera
Tony Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Jag håller med, de har sagt att de har försökt fixa en bättre struktur så vi får vänta och se vad som dyker upp. Hoppas verkligen strukturen blir bättre den här gånger för i övrigt va kryssningen riktigt rolig. Citera
Crippo Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Vi kommer att göra vissa modifieringar i blindstukturen. Det går dock inte att konstruera turneringar med många spelare som inte blir lite chansartad. Senast var det 30 min -perider och 4k i startstack vilket jag personligen tycker är helt ok i början. Däremot blev det brant senare i tävlingen. Valet står mellan att gööra det brant i början eller slutet. Alternativ 2 är att göra en shootout vilket ger mer manöverutrymme i grundomgången samt en mindre brant finalrunda. Jag är intresserad av synpunkter och ideér . Har ngn en lösning på tidsdilemmat som jag ännu ej tänkt på är jag tacksam för PM. Allt tål att vändas ut och in på för att skapa bästa möjliga förutsättningar. mvh Christer Citera
kauppinen Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 En sak som ger alla mer tid till spel är ju att alla börjar spela samtidigt istället för uppdelat i 2 heat, sen när ett bord blir ledigt kan det bli cashbord. Behövs iofs en massa dealers till det men det vore nog det bästa. Citera
Matteprof Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Fanns det inte möjlighet att ta den tidigare färjan, börja spelet vid 10 och hålla på till småtimmarna istället för att köra spel hela natten och nästkommande dag utan paus? Urk för att börja spela poker mitt i natten för att vara klar nästkommande kväll. Som gjort för att en person med vanlig tidsrytm inte kan följa... IGEN! Citera
parre Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Fattar inte alla klagomål på att det blev lottopoker, det är väl rätt klart hur spelet kommer bli med sådan struktur redan innan man börjar? Det är bara att anpassa sin strategi därefter ju. (Rent instinktivt så skulle jag vilja påstå att gambla mycket tidigt för att antingen bygga stack eller busta låter som en relativt vettig plan, att folda ner sig till 4xBB och sedan ställa på any two känns faktiskt lite sämre). Citera
Nusseman Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Fattar inte alla klagomål på att det blev lottopoker, det är väl rätt klart hur spelet kommer bli med sådan struktur redan innan man börjar? Det är bara att anpassa sin strategi därefter ju. Exakt. Vi kanske får ta med dig som föreläsare , så du under tiden vi väntar på turneringsstart kan berätta hur man lirar på riktigt Citera
parre Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Fattar inte alla klagomål på att det blev lottopoker, det är väl rätt klart hur spelet kommer bli med sådan struktur redan innan man börjar? Det är bara att anpassa sin strategi därefter ju. Exakt. Vi kanske får ta med dig som föreläsare , så du under tiden vi väntar på turneringsstart kan berätta hur man lirar på riktigt Ja, då kan jag även berätta om hur man spelar blockers i NLT och andra saker som jag tänkte skriva om i min kommande bok Citera
Liza Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Måste det vara 300 platser då, skulle det inte funka med att ha så många spelare som det finns sittplatser, dvs 150? Så vissa slipper börja spela framåt morgonkvisten.. Fast då skulle avgiften å andra sidan bli högre, men å tredje sidan, varför inte ta det på Helsingforsbåten istället? DÅ får man ju garanterat längre tid att spela på! Citera
Leif Klingemo Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 En sak som ger alla mer tid till spel är ju att alla börjar spela samtidigt istället för uppdelat i 2 heat, sen när ett bord blir ledigt kan det bli cashbord. Behövs iofs en massa dealers till det men det vore nog det bästa. Det finns inte plats för 300 spelare på en gång. Är det färre spelare så blir potten lägre och kostnaden utslagen på färre spelare gör att det blir dyrare för alla. Förmiddagsavgång tycker jag är ett mycket tankvärt alternativ för kommande kryssningar, den här är ju bokad och klar redan. Citera
Tony Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Eller om det skulle finnas tillgång till 2 olika pokerrum, som jag antar att det inte finns men då skulle alla 300 kunna börja spela samtidigt, då behövs iofs dubbelt så många bord och dealers men det bör väll raken täcka? vad vet jag igentligen, lite funderingar bara. Citera
Crippo Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Måste det vara 300 platser då, skulle det inte funka med att ha så många spelare som det finns sittplatser, dvs 150? Så vissa slipper börja spela framåt morgonkvisten.. Fast då skulle avgiften å andra sidan bli högre, men å tredje sidan, varför inte ta det på Helsingforsbåten istället? DÅ får man ju garanterat längre tid att spela på! För att ha en rimlig kostnad på kryssningarna krävs det lite volym, sen är tanken att det blir lite mer dynamiskt cashgame(fler dealers och grytor utlovas denna gång). 36-timmars helsingfors kommer senare.... Citera
Liza Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Måste det vara 300 platser då, skulle det inte funka med att ha så många spelare som det finns sittplatser, dvs 150? Så vissa slipper börja spela framåt morgonkvisten.. Fast då skulle avgiften å andra sidan bli högre, men å tredje sidan, varför inte ta det på Helsingforsbåten istället? DÅ får man ju garanterat längre tid att spela på! För att ha en rimlig kostnad på kryssningarna krävs det lite volym, sen är tanken att det blir lite mer dynamiskt cashgame(fler dealers och grytor utlovas denna gång). 36-timmars helsingfors kommer senare.... Det var ju det jag sa ("Fast då skulle avgiften å andra sidan bli högre").. Men bra med mer cg och sng, det kommer behövas Och jag ser fram emot Helsingfors kryssningarna. Citera
fannys Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 vad var det för nivåer på cashgamet senast?? Högsta/lägsta?? Citera
kauppinen Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Nl 10 - 10 upp till 50 -100 och fixed var väl 100 - 200, om jag inte missminner mig. Citera
Crippo Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 vad var det för nivåer på cashgamet senast?? Högsta/lägsta?? cashgamet var från 10/10 upp till 50/100 NL. Tanken är att erbjuda de nivåer spelarna vill ha. Citera
nordlight Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Nl 10 - 10 upp till 50 -100 och fixed var väl 100 - 200, om jag inte missminner mig. Dessutom kommer vi att ha resurser för att kunna erbjuda fler Sit'nGo's på önskade nivåer! Citera
Oskarsson Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 När beräknas turneringen vara klar? När man får man reda på vilken grupp man spelar i ? Tidiga resp första vill säga? Citera
nordlight Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 När beräknas turneringen vara klar? När man får man reda på vilken grupp man spelar i ? Tidiga resp första vill säga? Turneringen beräknas vara färdig runt klockan 15. Lottningen om när var och en börjar spela gör vi under eftermiddagen den 18:e. Citera
Oskarsson Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Okej,nästan så man behöver åka upp en dag innan för att anpassa sig för den hemska tidzonen, om man är utanför tullarna vill säga Citera
nordlight Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Okej,nästan så man behöver åka upp en dag innan för att anpassa sig för den hemska tidzonen, om man är utanför tullarna vill säga Det finns nog bra games på CC, Sviten eller klubben och som får dig i rätt rytm Citera
rizzo Postad 17 November , 2006 Rapport Postad 17 November , 2006 vad behöver man ha med sig för att checka in egentligen? Bokningsnummer? eller en utskrift av bokningsbekräftelsen? Citera
Recommended Posts