spinky Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Efter som det verkade va en nötgrindare ville jag inte reraisa preflop. Villian hade 21/10/1.2 på ca 100 händer.. Vad är eran linje på floppen. Kändes som ett liknande exempel som jacobmal postade i avancerade diskutioner. Just när handen utspelades så hade jag inte en susning vad jag skulle göra. Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) MP ($147.86) CO ($98.84) Hero ($235.58) SB ($99) BB ($104.40) UTG ($102.75) Preflop: Hero is Button with A , K . SB posts a blind of $0.50. 2 folds, CO calls $1, Hero raises to $5, 1 fold, BB raises to $14, CO folds, Hero calls $10. Flop: ($31.50) 8 , T , 4 (2 players) BB bets $20, Hero ............? Citera
erik87 Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 jag skulle ställt, du ligger bra till mot typ alla händer utom TT och AA och även mot dem så har du ju färgouts. Citera
brut Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Jag tror också att stället ger mest här. Citera
iamivar Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 För mig känns bättre att "mesraisa" upp till 60 något, för att försöka representera set men samtidigt ge honom chans att folda. Vi vill ju helst av allt vinna potten redan på floppen, och ett ställ SKRIKER färgdrag. I vilket fall så blir ni båda commitade oavsett turn och kan inte folda för en allin. Men däremot så är det inte säkert att ni behöver bli allin på turn. Det fina ligger i att om han bara skulle syna och checka till dig på turn så har du ett frikort att plocka upp. Även om du bara sparar 30$ i bästa fall vid miss så är det ändock en rätt okej del av de effektiva stackarna. Det är bättre än ingenting i vilket fall. I de allra flesta fall så kommer Fi förmodligen att ställa in på floppen i vilket fall, och vi kommer att syna. Jag tror dock att detta spel kan ge oss en lite större edge i det långa loppet. Överhuvudtaget ser jag ingen nackdel alls med det, iom att jag inte tror att vi får större FE vid allin. Citera
minucci Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 För mig känns bättre att "mesraisa" upp till 60 något, för att försöka representera set men samtidigt ge honom chans att folda. Vi vill ju helst av allt vinna potten redan på floppen, och ett ställ SKRIKER färgdrag. I vilket fall så blir ni båda commitade oavsett turn och kan inte folda för en allin. Men däremot så är det inte säkert att ni behöver bli allin på turn. Det fina ligger i att om han bara skulle syna och checka till dig på turn så har du ett frikort att plocka upp. Även om du bara sparar 30$ i bästa fall vid miss så är det ändock en rätt okej del av de effektiva stackarna. Det är bättre än ingenting i vilket fall. I de allra flesta fall så kommer Fi förmodligen att ställa in på floppen i vilket fall, och vi kommer att syna. Jag tror dock att detta spel kan ge oss en lite större edge i det långa loppet. Överhuvudtaget ser jag ingen nackdel alls med det, iom att jag inte tror att vi får större FE vid allin. Himla mycket fancy play till ingen nytta. Bara att trycka.. Citera
xlars Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Du är ju troligtvis favorit här men du kan trots det missa allt om du får en syn. Trycka ger störst chans till fold så tryck. Citera
y0 Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Himla mycket fancy play till ingen nytta. Bara att trycka.. Ja, det suger ju att maximera FE och samtigt ge sig själv en chans att spara pengar. Det är klart är man pushar... Citera
spinky Postad 23 September , 2006 Författare Rapport Postad 23 September , 2006 Ok, om vi sätter han på JJ QQ KK AA AK, vad ska han ha lixom. Vad behövs de FE för att de ska bli breakeven spel? Citera
freddola Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Jag hade satt på A-A K-K Q-Q A-K. Enda jag skulle tippa på han foldar om du pushar e A-K eftersom du har flushdrag. Du är ju underdog mot A-A o K-K har han Q-Q är den väll runt 50/50 någon som vet mer exakt? Jag hade nog synat/pushat beroende på känsla. Citera
Skumdum Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Himla mycket fancy play till ingen nytta. Bara att trycka.. Ja, det suger ju att maximera FE och samtigt ge sig själv en chans att spara pengar. Det är klart är man pushar... Hur ska man spara pengar med en sån raise? Ska man folda om FI pushar? Citera
beachalban Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Jag hade satt på A-A K-K Q-Q A-K. Enda jag skulle tippa på han foldar om du pushar e A-K eftersom du har flushdrag. Du är ju underdog mot A-A o K-K har han Q-Q är den väll runt 50/50 någon som vet mer exakt? Jag hade nog synat/pushat beroende på känsla. Jag tycker du sätter Fi på en alldeles för snäv HD utifrån den info vi har. Vidare tycker jag att det är helt ok att syna preflop här efter hans reraise med den read du har på Fi. Varför jag inte gillar syn: En anledning till att du gärna vill ha in alla pengarna på flop här är att många av de händer du är 50-50 mot har dåliga implicita odds vare sig du träffar färgen, A eller K (givet att han har AJ-AK, JJ-AA och några händer till). Hans bet på 20$ tycker jag dessutom är lite vekt men jag vet inte hur stora växlar man ska dra på det. Det kan emellertid visa på AK eller annan stark hand men som missat floppen vilket innebär att du har en hel del FE (främst mot AK tänker jag då, de andra får ju gärna syna). Hur är stämningen på bordet? Är reraise möjlig med AQ etc? Mot dessa händer vill du självklart ha in alla pengar direkt. Citera
-PK- Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Jag tycker du sätter Fi på en alldeles för snäv HD utifrån den info vi har. Med de PT-statsen Hero hade på Fi så känns det som en ganska trolig omslags-HD. Hur är stämningen på bordet? Är reraise möjlig med AQ etc? Mot dessa händer vill du självklart ha in alla pengar direkt. Problemet är att han inte får in pengarna mot AQ om han pushar så en syn är självklart bättre om han skulle ha en sådan hand. Citera
beachalban Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Jag måste erkänna att PT-statsen inte säger mig speciellt mycket men är det de den enda händerna han slår om med så är det ju dels en tveksam syn preflop av Hero och dels så är Fi en dålig spelare. Det är på tok för tight/passivt att bara slå om dessa händer, särskilt då Hero slår upp till 5xBB från knappen och således kan sättas på en ganska bred HD om han spelar någorlunda korrekt. Kan man sätta Fi på en så snäv Hd varje gång han slår om (och särskilt med tanke på Heros pos som sagt) är han ju ungefär världens mest förutsägbara. Vad gäller AQ tror jag vi likaväl kan få syn efter ett omslag på flop som att få mer pengar av Fi på senare gator. Han verkar ju inte så aggresiv att han fortsätter bomba med missad AQ. Båda är väl emellertid ganska otroligt och jag håller med om att AQ isolerat så känns syn kanske lite hetare. Det är ju emellertid bara en av händerna i en som jag ser det ändå relativt bred HD. Sammantaget tycker jag syn är det sämre alternativet även om han ger dig odds för att se följande gator. Citera
minucci Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Himla mycket fancy play till ingen nytta. Bara att trycka.. Ja, det suger ju att maximera FE och samtigt ge sig själv en chans att spara pengar. Det är klart är man pushar... Maximera FE? jaha, så det är det man gör om man höjer till 60? Och sen lägger vi oss om Fi ställer eller? Citera
Recommended Posts