Gå till innehåll

NLT - Triss, all-in på turn, felspelat?

Recommended Posts

Postad

Svenska Spel. NO-LIMIT TEXAS HOLDEM Fi hälften i stack som mig.

PREFLOPP: JJ höjer 4XBB.Typ standard. Tycker JJ e en svårspelad hand pre.

FLOPP: Trycker på med en potbet där. För mycket? För lite?.

TURN. Får min triss. Ställer FI all-in. Fel?

River: Vann jag eller vad hade FI.

Tacksam för kommentarer. Har svårt med händer som 10-10 till D-D i prefloppspel.

Hand #107971712 vid bordet: Tiffany 4

Startad: Fri Sep 22 19:35:27 2006

Gogol sitter på plats 1 med 202.72

demimonde sitter på plats 2 med 204.90

corolla4 sitter på plats 3 med 97.62

cellen sitter på plats 4 med 234.00

DJ-MENDEZ sitter på plats 5 med 162.80

cellen satsar s mörken 2.00

corolla4 satsar l mörken 1.00

corolla4: --, --

cellen: --, --

DJ-MENDEZ: --, --

Gogol: --, --

demimonde: Jd, Jh

Pre-flop:

DJ-MENDEZ: Syna 2.00

Gogol: Syna 2.00

demimonde: Höj 8.00

corolla4: Syna 8.00

cellen: Syna 8.00

DJ-MENDEZ: Lägger mig

Gogol: Syna 8.00

Flop (Board: 10s, 4h, 6c):

corolla4: Passa

cellen: Passa

Gogol: Passa

demimonde: Satsa 28.00

corolla4: Syna 28.00

cellen: Lägger mig

Gogol: Lägger mig

Turn (Board: 10s, 4h, 6c, Jc):

corolla4: Passa

demimonde: Satsa 68.00

corolla4: All in

River (Board: 10s, 4h, 6c, Jc, 3c)

Postad

Vad är du rädd för ?? RR färgen? den enda hande som jag ser att du är klådd med här.

75 är väl inte omöjlig.

ser inte vars du spelade konstigt denna handen pengarna åkte in när du hade nöten, blev du utdragen reloada och ta Fi´s pengar.

Postad

Du måste checkfolda turn. Det är uppenbart att fi kommer komplettera runner-runner-färgen på river. Kan du inte vika när du vet att du kommer bli slagen kommer du aldrig bli en vinnande pokerspelare. Gå ner i nivå. Jag rekommenderar 0.05/0.10 playmoney.

Postad
Du måste checkfolda turn. Det är uppenbart att fi kommer komplettera runner-runner-färgen på river. Kan du inte vika när du vet att du kommer bli slagen kommer du aldrig bli en vinnande pokerspelare. Gå ner i nivå. Jag rekommenderar 0.05/0.10 playmoney.

:lol: Det var ett roligt svar. Faktiskt funderade efter den handen om jag skulle börja med playmoney istället.

Postad
Vad är du rädd för ?? RR färgen? den enda hande som jag ser att du är klådd med här.

75 är väl inte omöjlig.

ser inte vars du spelade konstigt denna handen pengarna åkte in när du hade nöten, blev du utdragen reloada och ta Fi´s pengar.

Så jag spelade handen korrekt alltså? Funderade om jag var för aggressiv och tänkte just att jag hade nöthanden på turn.

Postad

75 är väl inte omöjlig.

Så jag spelade handen korrekt alltså? Funderade om jag var för aggressiv och tänkte just att jag hade nöthanden på turn.

Du hade väl nöthanden där?

Postad
Ja du spelade den perfekt, så... va nöjd över spelet och tänk inte på utdragningen som han antagligen gjorde, jag skulle inte ens folda rivern om det blev all in där istället.

Ok.Jag får se det så alltså. Vara nöjd för jag spelade rätt.

Det blev ingen runner-runner färg för FI. Vilket borde vara troligt.

Däremot slutade det såhär och blev väldigt konfunderad efter handen, om jag gjorde fel någonstans eftersom FI inte ville vika ner sin hand.

Showdown:

demimonde visar: Jd, Jh (triss i knektar)

corolla4 visar: 5d, 7c (stege med högsta kort sjua)

Postad

75 är väl inte omöjlig.

Ja, det är alltid lika jobbigt att få in pengarna med bästa handen. Varje pokerspelares mardröm.

Men allvarligt talat, handen är standard hela vägen. Ta dina bad beat-historier i http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17078 i fortsättningen.

Postad

75 är väl inte omöjlig.

Ja, det är alltid lika jobbigt att få in pengarna med bästa handen. Varje pokerspelares mardröm.

Men allvarligt talat, handen är standard hela vägen. Ta dina bad beat-historier i http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17078 i fortsättningen.

Trist du ser det som en bad-beat historia. Inte alls min mening och har inte kritiserat någons spel eller undrat vad fan de sysslat med, utan tanken med tråden var att höra om jag gjorde något fel. Och tack för länktipset. Lovar att använda det till mina badbeat-historier i fortsättningen

Postad

Du har den absolut bästa hand man kan ha på turn. När han går all in ska du bli glad. Den här gången förlorade du pga otur. Men det är ett spel som ger dig stort + i längden. Säg att du får göra 10 sådana här beslut om dagen och du behöver inte jobba.