Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar 0.25/0.50 på Primanätet. Någorlunda tajt spel, men jag har inte några direkta reads på motståndarna då jag spelar några andra bord samtidigt. Nio personer sitter ner på ett 10-mannabord.

Pre-flop

Hero is dealt A :spade: T :heart: in SB.

Seven people folds, Hero raises, BB calls.

Har hyfsade kort, så jag tänkte sno BB genom att höja. Lägger han sig inte har jag ändå en bra chans att ta hem en heads-up. Tyvärr (?) synar han. Jag får väl vara glad att han inte re-raisar i alla fall.

Flop [ K :diamond: J :heart: 2 :heart: ] (Pot = 4 SB)

Hero bets, BB calls.

Tråkigt färgdrag och två överkort till min tia. Samtidigt får jag en hålstege och jag har kvar ett överkort + en bakdörrsfärg med min tia (vet inte om det ska räknas, men något är det ju i alla fall). Väljer att fortsätta trycka på. BB hänger med, men gör ingen ansats till något annat.

Turn [ K :diamond: J :heart: 2 :heart: 8 :heart: ] (Pot = 3 BB)

Hero bets, BB calls.

Om han drog till färgen fick han i alla fall inte in den. Kanske kunde 8:an hjälpa honom till ett stegdrag om han satt med T9, men jag har inte en aning om vad han sitter på. Jag fortsätter att satsa för att se om hjärterkortet skrämde honom och för att jag fortfarande har mina outs till stege och högsta par. Nu har jag dessutom ett färgdrag (givet att han inte har hjärter A eller Q på hand (med K borde han höjt mig på flop tycker jag).

River [ K :diamond: J :heart: 2 :heart: 8 :heart: A :diamond:] (Pot = 5 BB)

Hero bets, BB calls.

Jag får in mitt höga par och tror att det räcker. Väljer att satsa eftersom jag tror att han kan syna med sämre händer.

Kommentar

Jag tycker det är jobbigt att prata först, men ser inte att jag kan spela handen på så många andra sätt än jag gör? Vore det en idé att försöka vara lite mer trixig och check-raisa flop/turn, eller är det bättre att köra på med att satsa? Jag ser inte att det är läge att bara checka på någon gata när fi agerar så passivt, eller?

Postad

Prima på .25/.50-nivån, då är det sådär. Efter hans syn på river så kan han ha:

* A :heart: 3 :heart: och nötfärg

* Q :diamond: T :club: och hyffsad stege

* J :club: J :diamond: och tungt set

* 3 :spade: 4 :spade: och ingenting

* T :club: 9 :heart: och hoppas på hålstegen

Typ omöjligt att säga. Folk bettar inte när de har vunnit, och de lägger sig aldrig. Finns chansen så ska han se. Att han callade på river tyder ändå på att han kan ha någonting. Iofs är det troligt - beroende på hur du spelat tidigare - att han bara callar för att se om du bluffade eller inte. 72o är inte helt omöjligt, han träffade ju trots allt tvåan.

Mest tror jag nog på att han sitter med typ 57 :heart: och har fått in lilla färgen.

Edit:

Och just, kommentarer... Tror inte du hade skrämt honom med en checkraise på turn. Däremot hade du fått info om han hade träffat då eller inte. Check på turn av dig och han bettar, då är nog risken stor att du är slagen här. Väldigt väldigt vanligt på de där borden med extremt passiva/extremt lösa spelare. Priset togs igår av en kille som valde att syna när han sitter med fyrtal i kungar - oslagbart i den potten - på river mot 4 andra (efter någon re-raisar honom).

Postad
Priset togs igår av en kille som valde att syna när han sitter med fyrtal i kungar - oslagbart i den potten - på river mot 4 andra (efter någon re-raisar honom).

Dagens garv, tack för den.

Du verkar hålla med om att min hand är för bra för att läggas ner, eller?

Postad

Tror det hade varit bättre att checka på flop och betta på turn.

Nu var det ioförsej ett farligt kort som kom men om han har något lär du väll få veta det.

Alla bet/raise foldar du såklart mot.

Postad

En fråga..

Om man sitter i Fi's sitts i den här handen, och man har färgdraget på floppen, ska man då reraisa den bet som vår Hero gjorde?

Eller bör man bara syna ner honom hela vägen till river?

Kanske cappar han om man reraisar.

Det känns som om det vore mer motiverat att raisa om det vore ett par till med i potten.

Postad

Det är ofta väldigt rätt att raisa färdrag.

Fi kan lägga sig.

Du kan få frikort (om du vill ha det).

Du maskerar handen (mot vissa motståndare) så du får bättre betalt när du väl drar in färgen.

Potten blir större som gör att du ibland får mer betalt i form av crying calls tack vare den stora potten när du sätter färgen.