Gå till innehåll

Alex - Microlimitar SH på SS | Nu med 75% mindre whine!

Recommended Posts

• Svars 252
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hm känns som om att jag hatar KRXKZY.. Alltså seriöst lu*er, vad fan trodde han att jag hade?! Ett hån mot poker att han sitter med drygt två inköp.

1.8K vunnet idag på enbart 0.5/1 SEK satt på flera av dina bord och jag är inte riktigt säker på att just DU ska säga att jag spelade dåligt. Som t.ex. så visste jag att du hade QQ i en hand på ett klurigt bärde men du värgrade släppa, trots mina pottbet, visste då att du var kanonfisk.

Postad

1.8K vunnet på enbart 0.5/1 SEK satt på flera av dina bord och jag är inte riktigt säker på att just DU ska säga att jag spelade dåligt. Som t.ex. så visste jag att du hade QQ i en hand på ett klurigt bärde men du värgrade släppa, trots mina pottbet, visste då att du var kanonfisk.

Det var ju långt efter, jag visste snarare att du inte hade k/a, vilket du inte hade. Sen när du pottbettade med missat färgdrag så synade jag igen med q-q trots K på bordet, eftersom att jag fått en uppfattning om hur extremt löst du spelar.. ska vi fortsätta så här eller?

Du måste förstå att jag skrev det där i vredesmod, du är säkert duktig på poker.

Postad

Du måste förstå att jag skrev det där i vredesmod, du är säkert duktig på poker.

Det är lugnt. Du får hata mig precis hur mycket du vill. Men du borde ju fått nån uppfattning om mig när vi satt vid samma bord och jag plusade på alla.

Postad

Det är lugnt. Du får hata mig precis hur mycket du vill. Men du borde ju fått nån uppfattning om mig när vi satt vid samma bord och jag plusade på alla.

Satt vid samma bord som dig först typ 30 minuter senare, hade ingen aning då jag postade det där inlägget.

Postad
KRXKZY sitter på plats 1 med 353.65

fillenboll sitter på plats 2 med 207.44

pozz sitter på plats 3 med 66.40

413x4nd3r sitter på plats 4 med 69.50

CtrlAltDe sitter på plats 5 med 101.90

CtrlAltDe satsar s mörken 1.00

413x4nd3r satsar l mörken 0.50

413x4nd3r: Kc, Kh

CtrlAltDe: --, --

KRXKZY: --, --

fillenboll: --, --

pozz: --, --

Pre-flop:

KRXKZY: Syna 1.00

fillenboll: Höj 5.00

pozz: Lägger mig

413x4nd3r: Höj 10.00

CtrlAltDe: Lägger mig

KRXKZY: Syna 10.00

fillenboll: Syna 10.00

Flop (Board: 6s, 2s, 9h):

413x4nd3r: Satsa 15.00

KRXKZY: Syna 15.00

fillenboll: Lägger mig

Turn (Board: 6s, 2s, 9h, 8d):

413x4nd3r: All in

KRXKZY: Syna 45.00

River (Board: 6s, 2s, 9h, 8d, 6d):

Showdown:

KRXKZY visar: 6h, Jh (triss i sexor)

413x4nd3r visar: Kc, Kh (två par, kungar och sexor)

Huvudpott:

KRXKZY vinner potten på 147.25 med triss i sexor

(3.75 spelavgiften togs ut för den här handen)

Hm känns som om att jag hatar KRXKZY.. Alltså seriöst lu*er, vad fan trodde han att jag hade?! Ett hån mot poker att han sitter med drygt två inköp.

Du spelade inte handen bra heller. Om du nu ska limphöja så gör det hårdare och hur bettar du på floppen? 1/3 av potten? Betta åtminstone 70-80% av pott eller med din lilla stack, gå all-in. Nämnde jag din lilla stack? Sitt med åtminstone 100bb eller fullt inköp.

Postad

Du spelade inte handen bra heller. Om du nu ska limphöja så gör det hårdare och hur bettar du på floppen? 1/3 av potten? Betta åtminstone 70-80% av pott eller med din lilla stack, gå all-in. Nämnde jag din lilla stack? Sitt med åtminstone 100bb eller fullt inköp.

Någon limphöjning var det väl inte..?

Det låg 30kr i potten på flopp, bettade halva och var beredd att gå all in vid raise. Ang inköp så kör jag 80kr per bord, duger, dessutom så är det optimalt om man ser till min BR.. Visst skulle det vara skönare med full inköp, men var sak har sin tid :)

Postad

Någon limphöjning var det väl inte..?

Nope, men varför inte Cranka upp till cirkus 15 kr?

Sincerly, KF!

Postad

Ahh läste fel där, har svårt för SvS hand historys...men du borde höja mer preflop ändå och betta mer på floppen. Då vinner du normalt sett potten på floppen, bättre att vinna en liten än att torska en stor. Som du spelade nu får du faktiskt vara beredd att bli utdragen då och då.

Postad
Ahh läste fel där, har svårt för SvS hand historys...men du borde höja mer preflop ändå och betta mer på floppen. Då vinner du normalt sett potten på floppen, bättre att vinna en liten än att torska en stor. Som du spelade nu får du faktiskt vara beredd att bli utdragen då och då.

Håller med dig att han måste betta lite mer dock så var han ju favorit när Peningarna åkte in. Sedan att Fisk-Albert drog ut tar man gärna för att han ska få sig ett smile! 8-)

Sincerly, KF!

Postad

Hm.. jo ska nog ta o börja betta lite mer.. påverkas undermedvetet att betta lägre när man spelat ett tag och inte fått någon syn alls.. mkt dumt, jobbar bort det! : )

Går och lägger mig nu med 2433 kr på SS kontot.. Plussat marginellt, hjärte-bettade en del på AIK-bajen 2-0, att jag förlorade pengar är det som känns minst jobbigt..

Är med på $10 000 VIP freeroll på CDpoker imorgon, just nu 350 anmälda! Det är nice, särskilt eftersom att typ 1/3:e del sitter ute under turneringens första timme, eller tills dom blindas ut..

Postad
Hm.. jo ska nog ta o börja betta lite mer.. påverkas undermedvetet att betta lägre när man spelat ett tag och inte fått någon syn alls.. mkt dumt, jobbar bort det! : )

Mycket, Mycket dumt! :twisted:

Sincerely, KF!

Postad

Hm, har förlorat två inköp hitills, först med k-k, sitter utg, en limpar och jag höjer till 7. Limparen synar, floppen kommer 4-8-4 jag bettar, han raisar och jag går all in. Han visar 4-A och vinner en fin pott.

På knappen får jag K-As, raisar till 6bb, två synar.. Floppen visar ett ess och två ruter, en bettar 5, jag raisar till 25 varpå han går all in och jag synar, river ger en till ruter och ger hans k-7 färg.

:evil:

Postad

Har gått mindre bra idag, har inte förlorat så många små potter men däremot så har dragen typ aldrig gått in :( Har 2200 på SS.. Spelar som tidigare nämnt $10k vip frirullen på Cdpoker, har strax under average så här efter första pausen.. har inte fått några direkta kort att röra mig med..

edit:

Åkte ur turneringen på plats 87 (60 var pengar).. Dubblade upp en gång med q-q, sen vann jag bara en massa småpotter med skitkort.. Till slut var jag hopplöst shortstacked (blinds 800/400 jag satt med 4000) och fick 3-3 på BB, en i sen position raisar, alla lägger sig fram till mig, går all in och han synar med a-5 och får ett ess på rivern :/ Inte så mycket att säga egentligen, fick inga kort att jobba med på hela turneringen.

Ska nöta lite CG nu på ss.

Postad

2438kr på SS, så jääävla tråkigt att spela ikväll..

Poker är roligt när man vinner, frustrerande när man förlorar, skittråkigt när man inte får några kort att spela!

Känns som att turneringen på CDpoker satte standarden för resten av kvällen.

En hand som kan visa hur jag känner för ikväll: :Jc::4h:

Postad

Spelar 50kr turnering på SS, 36 kvar nu ITM=15.. Låg hyffsat till före pausen, strax över average.. sen kom handen när jag var dum i huvudet.

99 strax innan knappen, limpar in.. 10-q-q på floppen, alla checkar till mig som också checkar, sen kommer en fyra på turn, en bettar jag raisar han synar.. på rivern en till fyra, eftersom att jag pratade i telefon då så kunde inte jag lägga ihop ett plus ett och synade hans stora bet.. förlorade halva stacken mot 4-A.. :/ Ligger på plats 33 nu så det gäller att dubbla upp snarast :)

-------------------------------------------

Kom till finalbordet iaf, åkte ut 10:a.. dubbla insatsen tillbaka : )

Sen har jag spelat en del cashgame, gått så där.. tiltar på folk som synar med skräphänder hela tiden! Förlora nyss ett inköp med A-Q mot K-6 hade nötfärgen men han träffade en kung och två sexor.. humbug.

Postad

Har aldrig haft klurigare bräda med A-A.. fanns det någon chans att få in mer pengar eller skulle ni, som jag, bara checkat ner den..?

413x4nd3r sitter på plats 1 med 99.00

kalle2 sitter på plats 2 med 25.95

Gomgomgom sitter på plats 3 med 178.40

ruma sitter på plats 4 med 54.40

ovebbe sitter på plats 5 med 120.30

ovebbe satsar s mörken 1.00

ruma satsar l mörken 0.50

ruma: --, --

ovebbe: --, --

413x4nd3r: Ad, Ah

kalle2: --, --

Gomgomgom: --, --

Pre-flop:

413x4nd3r: Höj 6.00

kalle2: Lägger mig

Gomgomgom: Syna 6.00

ruma: Lägger mig

ovebbe: Lägger mig

Flop (Board: Kh, Qh, Kc):

413x4nd3r: Passa

Gomgomgom: Passa

Turn (Board: Kh, Qh, Kc, Qs):

River (Board: Kh, Qh, Kc, Qs, 2c):

Showdown:

413x4nd3r visar: Ad, Ah (två par, ess och kungar)

Huvudpott:

413x4nd3r vinner potten på 13.20 med två par, ess och kungar

Är dålig på att posta HHs här tyvärr, en massa saker jag skulle vilja fråga om men om man inte nyper HHn direkt är man körd.. ganska svåröverskådligt med SS..

------------------------------------

Har spelat en trekvart så här på eftermiddagen, eller förmiddagen om du frågar mig : ) Plussat några hundra sen jag skrev senast och ligger nu på 2822 :-

Postad

Förlorade med J-A mot J-10 bordet 5-J-J-5, all in på turn, river 10 (vet att det var split på G men så typiskt..).

EN MASSA jäkla sånn skit senaste 30 minutrarna, en massa skithänder som prickar två-paret på river mot min top-kicker.. Mitt under värsta tilten ringer Betway och förstör min Internetuppkoppling (blir så ibland när det ringer i hemtelefonen).. Dom ville fråga lite frågor, trevlig kille.. fick €5 för besväret :)

2608:- på SS.. blä.. Ska till stan o käka nu vet inte om det blir någon poker ikväll.

Postad

Var så jäkla sugen på att spela poker nu ju, o SS klienten har varit nere sen jag kom hem.. Har iof spelat lite åt en kompis och dubblat upp hans BR (som nu ligger på $50) :lol: Han är inte hemma och behövde hjälp med att hinna cleara en bonus.. : )

Nåväl, dum i huvudet som man är så spelade jag lite bingo, eftersom att man fick 10kr rabatt! Spelade ner mig en hundring på det där jäkla spelet :lol:

BR på SS, efter att i stort sett inte spelat (annat än bingo..) på två dagar: 2503:-

EDIT: Kom ju på att jag fick €5 gratis på betway, hade uppenbarligen redan $5 kvar där med så jag satte mig med $10 på ett NL20 bord och dubblade upp.. Få se hur länge det här äventyret håller i sig : )

Postad

Fick äntligen vara ifred o nöta lite CG igårkväll, körde mellan 00-02, plussade en del och ligger nu på 2959:-

Dom där stackars dollarna jag har på Betway ska investeras i bla. en $10 turnering som börjar kl 13.

EDIT:

24 personer kvar i turneringen, jag är jättechippie med nästan 20k, tvåan har 14k.. ser inte vad average är eftersom att prima buggar skitan för mig, men önska mig lycka till!

EDIT2: I pengarna iaf, blev ordentligt skadeskjuten med 10-10 mot A-4, ligger på 8k i marker nu.

EDIT3: vi är tre kvar på finalbordet, mkt jämnt.

EDIT4: kom tvåa, var hopplöst efter när det blev headsup (30k vs 120k)

300 dollares, caching.

Postad

Vad tycker i om det här spelet..?

bapu sitter på plats 1 med 47.95

ROlsson sitter på plats 2 med 163.05

tallis jr sitter på plats 3 med 179.97

413x4nd3r sitter på plats 4 med 99.00

boscop. sitter på plats 5 med 108.10

ROlsson satsar s mörken 1.00

bapu satsar l mörken 0.50

bapu: --, --

ROlsson: --, --

tallis jr: --, --

413x4nd3r: 8h, 6c

boscop.: --, --

Pre-flop:

tallis jr: Lägger mig

boscop.: Höj 2.00

bapu: Lägger mig

ROlsson: Syna 2.00

413x4nd3r: Syna 2.00

Flop (Board: 8d, 6d, As):

ROlsson: Passa

413x4nd3r: Satsa 5.00

boscop.: Höj 10.00

ROlsson: Lägger mig

413x4nd3r: Höj 15.00

boscop.: Höj 20.00

boscop.: Syna 98.00

Turn (Board: 8d, 6d, As, 4h):

River (Board: 8d, 6d, As, 4h, 9h):

Showdown:

boscop. visar: Ac, Ad (triss i ess)

413x4nd3r visar: 8h, 6c (två par, åttor och sexor)

Huvudpott:

boscop. vinner potten på 197.45 med triss i ess

Vinst i flesta fall va..?

Postad

Gjorde jag något egentligt fel i den här handen? Satte honom på A-J+..

woodstore sitter på plats 1 med 54.30

413x4nd3r sitter på plats 2 med 101.85

Samurajen sitter på plats 3 med 236.24

Tradkoja sitter på plats 4 med 196.00

salter43 sitter på plats 5 med 179.15

Samurajen satsar s mörken 1.00

413x4nd3r satsar l mörken 0.50

413x4nd3r: 8c, 9c

Samurajen: --, --

Tradkoja: --, --

salter43: --, --

woodstore: --, --

Pre-flop:

Tradkoja: Höj 3.00

salter43: Lägger mig

woodstore: Lägger mig

413x4nd3r: Syna 3.00

Samurajen: Syna 3.00

Flop (Board: Ad, 8h, 8s):

Samurajen: Passa

Tradkoja: Satsa 10.00

413x4nd3r: Syna 10.00

Samurajen: Lägger mig

Turn (Board: Ad, 8h, 8s, Js):

Tradkoja: Satsa 18.00

413x4nd3r: Höj 36.00

Tradkoja: Syna 36.00

River (Board: Ad, 8h, 8s, Js, 10s):

Tradkoja: Satsa 31.00

Tradkoja: Syna 53.35

Showdown:

413x4nd3r visar: 8c, 9c (triss i åttor)

Tradkoja visar: 10d, 10h (kåk)

Huvudpott:

Tradkoja vinner potten på 202.55 med kåk

(5.15 spelavgiften togs ut för den här handen)

Postad

Har strax över 3000:- på SS kontot nu.. Jag förlorade nyss ett inköp mot någon jäkla idiot med 8-8.. jag höjer grundligt med k-a preflop, två synar, floppen kommer a-k-9, jag bettar potten, en synar, turn 8, jag bettar igen han går all in och visar som sagt 8-8.. ???? :evil: jäkla muppar, vet att jag tjänar pengar på dom där men det är ändå så jäkla trist.