Gå till innehåll

Alex - Microlimitar SH på SS | Nu med 75% mindre whine!


413x4nd3r

Recommended Posts

Hej!

Alex heter jag och har spelat "aktivt" (nästan varje kväll) i snart ett år.

Började med freerolls, sen SNG och nu sluteligen CG. Kör även MTT lite då och då när jag har lust.

Min poker"karriär" började när jag fick $50 gratis på cdpoker, dundrade upp dom i fantastiska (för mig då) $350 på $10+1 turbo sng, cashade ut $300 och tänkte göra om samma sak, gulade dagen efter. Satte iaf in $50 på party som gulades på 10+1, fick dock en massa $20 gratis där i början av sommaren som jag lyckades fixa upp i mer respektabla $200. Upptäckte CG och hade en fin sommar med en massa härliga extra $$$ : )

Gulade till slut där med efter en jobbig downstreak, körde bara med 10 inköps BR så det var bara en tidsfråga egentligen.

 

Spelar nu NLSH på SvS, satte in en hundring där i mitten av september, med flyt i början överlevde jag variansen och nu går det hyffsat. Kom nyss ur en dowstreak som var väldigt påfrästande, kände dock att jag överlevde den bra och blev starkare ; )

 

GL till alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 252
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sånt här händer mig HELA TIDEN! Är jag för feg? Ni fattar nog vilka händer jag är rädd för, borde tryckt tillbaka på turn men fick ännu svårare beslut på river.. Oh well:

 

Hand #107543093 vid bordet: Tatjana 2

Startad: Fri Sep 22 00:17:38 2006

 

bingobengt sitter på plats 1 med 147.42

Sebbztah sitter på plats 2 med 63.30

lassepkr sitter på plats 3 med 138.85

413x4nd3r sitter på plats 4 med 60.67

Adis sitter på plats 5 med 70.65

 

Adis satsar s mörken 1.00

413x4nd3r satsar l mörken 0.50

 

413x4nd3r: 9s, Qs

Adis: --, --

bingobengt: --, --

Sebbztah: --, --

lassepkr: --, --

 

Pre-flop:

 

bingobengt: Lägger mig

Sebbztah: Lägger mig

lassepkr: Syna 1.00

413x4nd3r: Syna 1.00

Adis: Passa

 

Flop (Board: Jd, Ks, 10s):

 

413x4nd3r: Satsa 2.00

Adis: Syna 2.00

lassepkr: Lägger mig

 

Turn (Board: Jd, Ks, 10s, 7d):

 

413x4nd3r: Satsa 5.00

Adis: Höj 16.00

413x4nd3r: Syna 16.00

 

River (Board: Jd, Ks, 10s, 7d, Kd):

 

413x4nd3r: Passa

Adis: Satsa 20.00

413x4nd3r: Syna 20.00

 

Showdown:

 

Adis visar: 8s, 9h (stege med högsta kort knekt)

413x4nd3r visar: 9s, Qs (stege med högsta kort kung)

 

Huvudpott:

413x4nd3r vinner potten på 77.05 med stege med högsta kort kung

 

Spelade inet handen speciellt bra alls, men ska man trycka in allt på med den där handen (på den här limiten)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt här händer mig HELA TIDEN! Är jag för feg? Ni fattar nog vilka händer jag är rädd för, borde tryckt tillbaka på turn men fick ännu svårare beslut på river.. Oh well:

 

Hand #107543093 vid bordet: Tatjana 2

Startad: Fri Sep 22 00:17:38 2006

 

bingobengt sitter på plats 1 med 147.42

Sebbztah sitter på plats 2 med 63.30

lassepkr sitter på plats 3 med 138.85

413x4nd3r sitter på plats 4 med 60.67

Adis sitter på plats 5 med 70.65

 

Adis satsar s mörken 1.00

413x4nd3r satsar l mörken 0.50

 

413x4nd3r: 9s, Qs

Adis: --, --

bingobengt: --, --

Sebbztah: --, --

lassepkr: --, --

 

Pre-flop:

 

bingobengt: Lägger mig

Sebbztah: Lägger mig

lassepkr: Syna 1.00

413x4nd3r: Syna 1.00

Adis: Passa

 

Flop (Board: Jd, Ks, 10s):

 

413x4nd3r: Satsa 2.00

Adis: Syna 2.00

lassepkr: Lägger mig

 

Turn (Board: Jd, Ks, 10s, 7d):

 

413x4nd3r: Satsa 5.00

Adis: Höj 16.00

413x4nd3r: Syna 16.00

 

River (Board: Jd, Ks, 10s, 7d, Kd):

 

413x4nd3r: Passa

Adis: Satsa 20.00

413x4nd3r: Syna 20.00

 

Showdown:

 

Adis visar: 8s, 9h (stege med högsta kort knekt)

413x4nd3r visar: 9s, Qs (stege med högsta kort kung)

 

Huvudpott:

413x4nd3r vinner potten på 77.05 med stege med högsta kort kung

 

Spelade inet handen speciellt bra alls, men ska man trycka in allt på med den där handen (på den här limiten)?

 

Dega in turn :) Well, längre limit = mer fisk? Och vem vill inte få betalt av en fisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat två 30kr sngs så här mitt på dagen, etta i en trea i den andra..

Det skumma var den sng där jag kom trea, vi var två med lika mycket marker och en shortstack. Jag satt på knappen och shortstacken på BB, jag går all in med A-K och SB synar, med 10-7s.. Träffar ett ess på floppen men han får in stegen :shock: Det skumma är inte att A-K fick stryk av 10-7, utan att han synade där och riskerade att åka ut på 3:e plats med en så kass hand som 10-7.. aja hade typ 30 kvar i marker efter det :roll:

 

Ska prova att köra 20 + 2 kr Duell turneringen senare, 19.30 har jag för mig.. Har aldrig spelat sådan turnering förr så en tjuga i insats räcker gott och väl :)

 

595 kr nu föresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte känna att det är lite töntigt att ha ett namn som är oläsligt för de som inte blivit uppfostrade av CS?

 

Jo jag tycker också att Iremats nick är supertöntigt. Kan inte se att det är något fel på Alexander?

 

Sen får ju du givetvis ha vilket namn du vill men jag blev bara lite mossigt upprörd, sorry.

 

Lycka té med pokern!

 

 

P.s

Jag förstår inte dom som har för stora byxor heller och Ja, jag är gammal.

D.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte känna att det är lite töntigt att ha ett namn som är oläsligt för de som inte blivit uppfostrade av CS?

 

Jo jag tycker också att Iremats nick är supertöntigt. Kan inte se att det är något fel på Alexander?

 

Sen får ju du givetvis ha vilket namn du vill men jag blev bara lite mossigt upprörd, sorry.

 

Lycka té med pokern!

 

 

P.s

Jag förstår inte dom som har för stora byxor heller och Ja, jag är gammal.

D.s

 

Vad är det för fel på Iremmats nick?

 

Alexander är upptaget på de flesta sidor, av naturliga anledningar.

Hette först "sprutluder" (det nicket gillar du va?;)) överallt, sen bytte jag till no_soup_for_you på party.. Tillslut blev det ett namn som bara är enkelt att komma ihåg och som jag dessutom är hyffsat ensam om.

Sen att folk stör sig på det hela tiden och inte fattar att står Alexander är nog bara till min fördel på pokerborden :)

 

Om man hänger upp sig på att någon skriver sitt namn med siffror på ett Internetforum förstår jag att man inte har sådan bra koll på mode..

Jag har hittat ett nytt nick till dig! "Kapten__stofil"! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

413x4nd3r: Kd, 10d

manne11: --, --

Kriller: --, --

gåsbon: --, --

Mr. H: --, --

 

Pre-flop:

 

Kriller: Syna 1.00

gåsbon: Syna 1.00

Mr. H: Höj 2.00

413x4nd3r: Syna 2.00

manne11: Syna 2.00

Kriller: Syna 2.00

gåsbon: Syna 2.00

 

Flop (Board: 9d, 10c, Qd):

 

413x4nd3r: Passa

manne11: Passa

Kriller: Satsa 2.00

gåsbon: Syna 2.00

Mr. H: Syna 2.00

413x4nd3r: Syna 2.00

manne11: Lägger mig

 

Turn (Board: 9d, 10c, Qd, Jd):

 

413x4nd3r: Passa

Kriller: Passa

gåsbon: Passa

Mr. H: Passa

 

River (Board: 9d, 10c, Qd, Jd, 5d):

 

413x4nd3r: Passa

Kriller: Passa

gåsbon: Satsa 1.00

Mr. H: Syna 1.00

413x4nd3r: Höj 4.00

Kriller: Lägger mig

gåsbon: Lägger mig

Mr. H: Lägger mig

 

Showdown:

 

413x4nd3r visar: Kd, 10d (färgstege)

 

413x4nd3r vinner potten på 20.50

 

Synd att ingen satt på esset..

Närmsta jag kommit royal dessutom..

Var hos en kompis tidigare ikväll där ytterligare en kompis var och spelade, han fick sin andra royal ikväll på typ 2 månader.. jag har varit med båda gångerna.. Men jag som spelat typ 40 gånger fler händer en honom har inte fått en enda :x;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en hand där jag inte får ut max känns det som :?

 

fontane sitter på plats 1 med 171.50

Donnie. sitter på plats 2 med 48.20

413x4nd3r sitter på plats 3 med 73.24

Chess sitter på plats 4 med 134.90

Sillen sitter på plats 5 med 120.25

 

413x4nd3r satsar s mörken 1.00

Donnie. satsar l mörken 0.50

 

Donnie.: --, --

413x4nd3r: 10d, Qh

Chess: --, --

Sillen: --, --

fontane: --, --

 

Pre-flop:

 

Chess: Lägger mig

Sillen: Syna 1.00

fontane: Syna 1.00

Donnie.: Syna 1.00

413x4nd3r: Passa

 

Flop (Board: Kh, Ah, Js):

 

Donnie.: Satsa 3.00

413x4nd3r: Höj 6.00

Sillen: Lägger mig

fontane: Syna 6.00

Donnie.: Syna 6.00

 

Turn (Board: Kh, Ah, Js, 4h): <- scarecard 1

 

Donnie.: Passa

413x4nd3r: Passa

fontane: Passa

 

River (Board: Kh, Ah, Js, 4h, 4d): <- scarecard 2

 

Donnie.: Satsa 2.00

413x4nd3r: Syna 2.00

fontane: Höj 7.00

Donnie.: Syna 7.00

413x4nd3r: Syna 7.00

 

Showdown:

 

fontane visar: 5h, Kc (två par, kungar och fyror)

Donnie. visar: Ac, 8c (två par, ess och fyror)

413x4nd3r visar: 10d, Qh (stege med ess i topp)

 

Huvudpott:

413x4nd3r vinner potten på 41.95 med stege med ess i topp

 

Skulle verkligen ha velat haft position den handen.. Något annat som kan förbättras (antar jag)? : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför checkar du turn om du ändå tänkt syna rivern? Du sitter på stegen och har nötflush draw! Bet runt 12 - 16 på turn tycker jag..Fast det behöver itne vara rätt :) Bara min åsikt..

var ganska säker på att han som satt sist skulle betta, trodde han satt på flushdraget så jag ville se vilket pris jag skulle få.. nåväl borde nog bettat in där..

 

Färdigspelat för idag, eftersom att SS är så snäll och tar hand om oss spelare. Har gått ganska bra, ska bara jobba på att få ut lite mer av dom händerna jag vinner.. En annan sak jag märkt och testar är att på den här limiten så är det helt stört vad folk synar, har du nöthanden på rivern och den/de du möter är det minsta fiskiga så gå all in! Dom verkar se det som ett lockbete till att få en stor vinst, fick tex en ganska stor pott av en kille med nötstegen mot hans top-par.. Får syn förvånansvärt ofta, just nu kontrollerar jag om det är tillräckligt ofta för att väga upp för alla pott/halvpott synar man missar genom att gå all in..

 

Nåväl, 882 KR stannar jag på idag, och då har jag spelat 45kr lotto :) Skulle va nice att klonka in drömvinsten :roll:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens missklick!

 

corolla4 sitter på plats 1 med 126.95

413x4nd3r sitter på plats 2 med 105.14

ollo2 sitter på plats 3 med 127.21

Mr HV sitter på plats 4 med 18.50

Musse sitter på plats 5 med 95.00

 

413x4nd3r satsar s mörken 1.00

corolla4 satsar l mörken 0.50

 

corolla4: --, --

413x4nd3r: Ah, Ad

ollo2: --, --

Mr HV: --, --

Musse: --, --

 

Pre-flop:

 

ollo2: Syna 1.00

Mr HV: Passa

Musse: Lägger mig

corolla4: Syna 1.00

413x4nd3r: Höj 6.00

ollo2: Lägger mig

Mr HV: Syna 6.00

corolla4: Syna 6.00

 

Flop (Board: 5c, 4s, 7s):

 

corolla4: Passa

413x4nd3r: Satsa 19.00

Mr HV: Lägger mig

corolla4: Syna 19.00

 

Turn (Board: 5c, 4s, 7s, 9c):

 

corolla4: Passa

413x4nd3r: Satsa 1.00 <--!!!!!!!!! skulle potta var det tänkt..

corolla4: Syna 1.00

 

River (Board: 5c, 4s, 7s, 9c, Js): <-- svor en del, gav honom gratis färg..

 

corolla4: Passa

413x4nd3r: Passa

 

Showdown:

 

corolla4 visar: As, 4c (par i fyror)

413x4nd3r visar: Ah, Ad (par i ess)

 

Huvudpott:

413x4nd3r vinner potten på 58.05 med par i ess

 

Tydligen inte! men ändå ganska fet missklick..

Har runt 1000kr på SS nu.

 

 

Spelar en $2000 prizepool turnering på cdpoker, 340 startande, är på finalbordet nu där jag ligger typ 6:a.. Köpte in mig med lite gamla cdpoints som låg och skräpade :)

 

DUBBLADE precis upp, ligger snarare tvåa nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, är GRYMT besviken.. åkte ut på sjätte plats, helt i onödan.. fanns 3 shortstacks på bordet som skulle åkt ut när som helst..

 

Satt på BB, jätte chipleadern på sb.. alla foldar till sv som completar.. Jag har 2-5.

Flopp 3-4-5, han minibettar, jag går all in (30k till) han BLIXTSYNAR med 8-6.. turn 4 river 7. :cry:

Nåja, $80 är inget att fnysa åt, borde varit minst det dubbla dock om jag inte hade gett mig in i fight med chipleadern..

 

EDIT: Hade ni spelat annorlunda?

Det var två på bordet som inte hade mer än 3 BB, dom skulle alltså åkt ut när som helst. En tredje hade också mindre än mig som satt på runt 43k i marker. Chipleadern hade imponerande 150k. Nu hade jag överläge, men hade lika gärna kunnat dragit dött, skulle ni foldat redan vid hans bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, är GRYMT besviken.. åkte ut på sjätte plats, helt i onödan.. fanns 3 shortstacks på bordet som skulle åkt ut när som helst..

 

Satt på BB, jätte chipleadern på sb.. alla foldar till sv som completar.. Jag har 2-5.

Flopp 3-4-5, han minibettar, jag går all in (30k till) han BLIXTSYNAR med 8-6.. turn 4 river 7. :cry:

Nåja, $80 är inget att fnysa åt, borde varit minst det dubbla dock om jag inte hade gett mig in i fight med chipleadern..

 

EDIT: Hade ni spelat annorlunda?

Det var två på bordet som inte hade mer än 3 BB, dom skulle alltså åkt ut när som helst. En tredje hade också mindre än mig som satt på runt 43k i marker. Chipleadern hade imponerande 150k. Nu hade jag överläge, men hade lika gärna kunnat dragit dött, skulle ni foldat redan vid hans bet?

 

Ja. Varför är du ens med i stora potter mot den enda Fi som har dig täckt??? Låt shortie dö blindsdöden och fortsätt stjäla marker & undvik konfrotationer med storstacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Varför är du ens med i stora potter mot den enda Fi som har dig täckt??? Låt shortie dö blindsdöden och fortsätt stjäla marker & undvik konfrotationer med storstacken.

 

Jo jag vet, känns väldigt dumt nu.. förhoppningen var att han skulle lägga sig när jag gick all in.. sen hoppades jag att han inte skulle dra ut mig.. sen önskade jag att jag bara hade lagt mig.. :roll:

: )

 

 

23/9

+$80 på cdpoker som jag cashar ut till neteller.. vet inte om jag ska försöka ta någon bonus med dom eller vad som händer.. En skitjobbig grej är att ingen primaklient fungerar på min dator så jag kan inte ta någon bonus där :x

 

1046 kr på SS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig start på dagen.. först förlorade jag ett inköp (60kr) med q-q mot a-a, bara underkort på bordet, går inte att slänga.. särskilt eftersom att han inte raisade utan bara synade min 5xbb höjning pre.

Sen förlorade jag nästan ett helt inköp mot en snubbe som gick all in preflop för typ tredje gången, synade med q-aoff, han hade 10-6 och fick fyrtal i tior :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört en massa SNG, ligger på ~1160kr.. är dessutom på finalbordet i 30+3 turneringen med 143 startande som började 16.00. Har 18000 marker, vilket jag skulle vilja säga är medel. Dom flesta ligger på det förutom två st som har det dubbla.. ligger femma atm. Ska försöka hålla huvudet kallt den här gången : )

 

EDIT: Spelade inget igår kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vann alltså turneringen idag, 1290 kr om jag inte minns fel : )

BR på SS är nu 2403 kr vilket leder till att jag ska köpa in mig med 80kr på CG och köra 30+3kr sngs från och med nu.

 

Ska prova att köra sateliten till 500kr turneringen imorgon, även om det är helt dekadent att spela med 3 minuters mörkar så ska jag göra mitt bästa..

 

Köpte även lotto 1 & 2 med joker till på onsdag och lördag, tänker avsätta 90 kr i veckan till det framöver, varför ska inte jag få vinna 60 millar liksom? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag vann i Cdpoker "freerollen" satte jag in på Party ikväll, eller iaf $50 då jag av någon anledning har satt gräns på det som max insättning.

Har spelat ett tag på NL25 och ligger typ 5 dollar plus, med blotta förskräckelsen.. Har inte fått in ett enda färg/stegdrag, har dock fått a-a två gånger och båda gångerna har jag fått ett till A på floppen! 0 action trots att det varit minst 2 som synat pre.. q-q har jag att tacka för att jag ligger plus, då jag tog en killes halva inköp med den handen all in pre-flop då han hade j-j.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, ligger på ~2370kr på SS, kom trea i en sng och brände nästan ett helt inköp med J-J (mot K-K) på CG.. Det är fan klurigt när man inte blir re-raisad preflop att sätta folk på överpar, bordet visade bara underkort, står dock kvar vid att det är lönsamt i längden att köra hela vägen med överpar.

På party (där jag satte in $50 igår) har jag nu $98. Spelar på NL25 SH. Ska in till stan och käka nu och sen hem till en kompis för att kolla aik - hammarby.. Blir nog lite poker där med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KRXKZY sitter på plats 1 med 353.65

fillenboll sitter på plats 2 med 207.44

pozz sitter på plats 3 med 66.40

413x4nd3r sitter på plats 4 med 69.50

CtrlAltDe sitter på plats 5 med 101.90

 

CtrlAltDe satsar s mörken 1.00

413x4nd3r satsar l mörken 0.50

 

413x4nd3r: Kc, Kh

CtrlAltDe: --, --

KRXKZY: --, --

fillenboll: --, --

pozz: --, --

 

Pre-flop:

 

KRXKZY: Syna 1.00

fillenboll: Höj 5.00

pozz: Lägger mig

413x4nd3r: Höj 10.00

CtrlAltDe: Lägger mig

KRXKZY: Syna 10.00

fillenboll: Syna 10.00

 

Flop (Board: 6s, 2s, 9h):

 

413x4nd3r: Satsa 15.00

KRXKZY: Syna 15.00

fillenboll: Lägger mig

 

Turn (Board: 6s, 2s, 9h, 8d):

 

413x4nd3r: All in

KRXKZY: Syna 45.00

 

River (Board: 6s, 2s, 9h, 8d, 6d):

 

 

Showdown:

 

KRXKZY visar: 6h, Jh (triss i sexor)

413x4nd3r visar: Kc, Kh (två par, kungar och sexor)

 

Huvudpott:

KRXKZY vinner potten på 147.25 med triss i sexor

 

(3.75 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

 

********* *************************** ********* *********

(själv censur)

 

En bad beat helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...