Gå till innehåll

Hans livs misstag=Min största vinst!


Champion

Recommended Posts

Vann min livs största pott idag, på ett grymt stort misstag av Fi. Observera vad killen skrev i chatan (längst ner i grönt).

 

Party Poker $400 NL Texas Hold'em

 

UTG ($293.17)

MP ($0)

CO ($150)

Hero ($1095)

SB ($1464.04)

BB ($39.16)

 

Preflop: Hero is Button with Jclub.gif, Jdiamond.gif. SB posts a blind of $2.

1 fold, CO calls $4, Hero raises to $20, SB (poster) calls $18, 2 folds.

 

Flop: ($48) Tdiamond.gif, 8club.gif, Jspade.gif(2 players)

SB bets $40, Hero raises to $100, SB calls $60.

 

Turn: ($248) Kheart.gif(2 players)

SB bets $188, Hero raises to $450, SB calls $1156.04 (All-In), Hero calls $525 (All-In).

 

River: ($2567.04) 3heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $2567.04

 

SB has 9d 9h (one pair, nines).

Hero has Jc Jd (three of a kind, jacks).

Outcome: Hero wins $2198. SB wins $369.04.

 

SB: thought i had strate

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat JJ där iaf.

 

Vilka händer förväntar du dig att se?

 

Lär ungefär kunna vara Straight 80% KK 10 % av gångerna känns det som. Betydligt fler än en tomte som inte kollar om han har stege nogrannt innan han trycker in för en jävla massa bb.s

Har svårt att se FI göra sånt tom eller 88,tt så många gånger....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat JJ där iaf.

 

 

Puh-lease.

 

Nu lirar jag iofs på ganska weak-tighta nätverk och har inte lirat party cg.. men där jag lirar NL400 leder JJ väldigt sällen i så stora stack clashes.

 

Fi ligger inne för typ 250 dollar, vad trycker han på där, 88 tt menar du? eller är han tom ofta?

 

Nu har han iofs hyffsade kåk outs, som skulle kunna ändra på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lirar jag iofs på ganska weak-tighta nätverk och har inte lirat party cg.. men där jag lirar NL400 leder JJ väldigt sällen i så stora stack clashes.

 

Fi ligger inne för typ 250 dollar, vad trycker han på där, 88 tt menar du? eller är han tom ofta?

 

Nu har han iofs hyffsade kåk outs, som skulle kunna ändra på det...

 

Du kan inte utgå från någon generell read... vi vet ingenting om fi i det här fallet. Beroende på spelare kan jag tänka mig alla möjliga tänkbara legitima händer som vi leder över: KJ, AA, QQ, TT, 88, 99, AK, J10, K10...

 

Men om vi nu utgår från att fi är en kompetent TAG, så hade jag fortfarande synat alla dagar i veckan och på söndag. Vi kan inte utesluta en semibluff och vi har trots allt 10 outs förutsatt att han sitter på stegen. Det här går inte att släppa. Det är faktiskt bara en enda hand som renderar i ev-mässig totalkatastrof: KK.

 

Vi har nästan odds att syna en stege här, vilket gör att vi är absolut tvingade att syna i och med att det uppenbarligen finns andra händer som är fullt logiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat JJ där iaf.

Var i handen lägger du?

 

Preflop. Man kan ju inte veta att man leder, så det är ju bara dumt att gambla med en sån hand som JJ.

 

Nämen seriöst, om du inte leder har du som sagt gott om outs, och jag tror att du leder för det mesta i det här läget. Finns massor av semibluffar och tvåpar som han kan pusha med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lirar jag iofs på ganska weak-tighta nätverk och har inte lirat party cg.. men där jag lirar NL400 leder JJ väldigt sällen i så stora stack clashes.

 

Om jag förstått dig rätt så kollar du alltså hur djupa stackarna är, sedan hur många händer från nöten din hand är, och bedömer huruvida det räcker?

 

Det låter lite konstigt får jag säga. Är det inte läge att väga in att händerna som Hero slår är mycket mer sannolika utifrån hur handen spelats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...