Gå till innehåll

NLT - AA på klurig flop mot fisk..


Pigpower

Recommended Posts

CharlieYoung har jag ingen koll på han har inte varit där så länge.

 

Men stiansa har suttit och köpt in 5$ några gånger och sen allinat med random saker som a3 97 m.m.

Sen har han köpt in med 25$ och är inte rikitigt lika loose.

Då kommer denna handen upp.

Ska jag calla här tycker ni?

För stiansa kan ha allt möjligt allt från qj till färdraget eller ingeting.

PA hud stats för stiansa 85, 57, 1.6

 

 

$25 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 20, 17:33:52 ET 2006

Table Table 108094 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 4: Gargamtias ( $23.75 )

Seat 2: stiansa ( $37.54 )

Seat 6: NICCI1711 ( $9 )

Seat 5: CharlieYoung ( $13.21 )

Seat 1: luddelump7 ( $25.85 )

NICCI1711 posts small blind [$0.10].

luddelump7 posts big blind [$0.25].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Gargamtias [ As Ah ]

stiansa raises [$1].

Gargamtias raises [$2].

CharlieYoung calls [$2].

NICCI1711 folds.

luddelump7 folds.

stiansa calls [$1].

 

** Dealing Flop ** [ Qc, Kc, Jc ]

stiansa is all-In [$35.54]

* RP - KF

Läs:

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=24068 *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle synat HU mot en spelare som denna, man kan ju inte låta han köra över en hela tiden. .

 

Haha.. störtskönt ju. Nä, man kan ju inte vara weak-tight, bättre att vara loose-dum.

 

Eftersom FI bara raisar top 57% av starthänderna gäller det att vara försiktig här ja.

 

Hängde inte med. En gång till är du snäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

G-sus vad taskig stämning det blir i vissa trådar. Jag tycker ditt spel preflopp är för najs, du borde höja, höja, höja så mycket som du känner att han tål och synar han dig trots att du uppenbarligen har bästa handen preflop så vadå.... Får han väl..

 

Floppen kommer ju extremt surt med tre stycken sootade överkort, sitter han på 2 par, triss, flush eller stege, det vet du inte, kanske vekt att folda men när han går all in med enfärgad bräda och verkar ha tajtat till sitt spel sista tiden så ringer en flushklocka som säger fold.

 

Kom ihåg att man inte är en bra pokerspelare förrän man lagt bästa handen någon gång.

 

 

Så hur blev det då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SYN

 

Du har 80% vinstchans mot alla händer med AA!

 

Ja men det gäller ju preflop och inte på en otroligt skrämmande flop som denna... Han har ju knappt nåra outs för att slå en färdig hand.

Och om killen går allin med skräp kan du vänta typ 10 min och ta honom när du har ett läge som är mera gynnsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ditt spel preflopp är för najs, du borde höja, höja, höja så mycket som du känner att han tål och synar han dig trots att du uppenbarligen har bästa handen preflop så vadå....

 

säger din erfarenhet dig att spelare med 85% vpip ofta foldar för omslag preflop, inte enligt mig iaf...

 

Ja jag tycker den ska upp till 4 preflop, som spelat instafold flop...

Detta eftersom du vid syn alltid kommer vara liten favorit eller megaunderdog.

 

 

/Vimpan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säger din erfarenhet dig att spelare med 85% vpip ofta foldar för omslag preflop, inte enligt mig iaf...

 

Nej du har helt rätt, men jag menar att AA är favorit mot ALLA händer preflop så i långa loppet vill man ha in så mycket som möjligt pre-flop med AA, att han sen kan ha ren tur och få en drömflopp är en annan sak.

 

Som sagt min poäng är att man med AA på handen vill ha in pengar i potten, i poker betalar man hela tiden till den för stunden bästa handen, mot en lös och fiskig motståndare riskerar man då att bli utdragen men det är en del av spelet, men på oändligt många händer vinner du oändligt mycket med AA mot vilken som helst av hålkorten i TH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SYN

 

Du har 80% vinstchans mot alla händer med AA!

 

Ja men det gäller ju preflop och inte på en otroligt skrämmande flop som denna... Han har ju knappt nåra outs för att slå en färdig hand.

Och om killen går allin med skräp kan du vänta typ 10 min och ta honom när du har ett läge som är mera gynnsamt.

 

u r smatr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...