Gå till innehåll

NLT - Triss med Q kicker, funderingar kring turn

Recommended Posts

Postad

Guten abend. Wie gets heute?

Ingen speciell read på varken Calamar79 eller calamyter .

Gillar inte att re-raisa med AQ från UTG, så preflop-spelet är inget att disskutera.

Floppar bra. Checkar för att se vad Calamar79 och calamyter gör.

Turn slänger jag iväg ett bet på ca 80% av pott. Till min förvåning synar calamyter och Calamar79 slänger iväg en minibet.

Hur skulle ni agera? Syna för att omvärdera på turn? Re-raisa? Eller, kanske det mest troliga, folda?

Inledande spel 579723525.

Don.Escobar sitter vid 0 med 205,52$.

calamyter sitter vid 1 med 238,64$.

Calamar79 sitter vid 2 med 217,08$.

Anchorman sitter vid 3 med 200$.

MikeDragon sitter vid 4 med 257,80$.

@frodit@ sitter vid 5 med 232,36$.

Dealern sitter vid 2.

Anchorman lägger en blind på 1$.

MikeDragon lägger en blind på 2$.

(Anchorman ges Qh Ah.)

Före floppen:

@frodit@ foldar.

Don.Escobar foldar.

calamyter synar med 2$.

Calamar79 höjer med 7$.

Anchorman synar med 8$.

MikeDragon foldar.

calamyter synar med 7$.

Floppen kommer upp

Ar Kk Ak.

Anchorman checkar

calamyter checkar

Calamar79 checkar

Turnkortet kommer upp Jr.

Anchorman satsar 19$.

calamyter synar med 19$.

Calamar79 höjer med 35$.

Anchorman ???

Postad

Ptja, när han höjer där så känns det verkligen som du ligger efter. Enda som du slår är ju en bluff. Din position är också dålig vilket kommer göra det jobbigt på turn. Därför känns fold bäst.

Postad
Re-raisa PF och led flopp

Jag har diskuterat denna hand privat, och även då fick jag detta råd.

Nog för att en kompetent FI höjer med de flesta spelbara händer från knappen vilket gör att vi med rätt stor sannolikhet ligger före. Men är det +EV att leda en stor pott med AQ ur position?

Postad
Re-raisa PF och led flopp

Jag har diskuterat denna hand privat, och även då fick jag detta råd.

Nog för att en kompetent FI höjer med de flesta spelbara händer från knappen vilket gör att vi med rätt stor sannolikhet ligger före. Men är det +EV att leda en stor pott med AQ ur position?

Med en re-raise preflopp så definierar du din hand bättre. Den blir då starkare - i Fis ögon - än din syn preflopp.

Fi kanske sitter där med AJ och gör en mini-raise för att tala om att ha träffat kungen är inte bra nog. Den är ett test för att se vad Fi står - men kan även indikera typ KK.

Det finns även färgdrag och stegdrag ute.

Postad
Med en re-raise preflopp så definierar du din hand bättre. Den blir då starkare - i Fis ögon - än din syn preflopp.

Det håller jag med dig om. Självklart skulle jag vilja leda en flopp som denna med AQ. Men med tanke på att jag större delen av gångerna inte kommer träffa alls, och när jag väl träffar mitt A, finns chansen att jag är uppe mot AK, så tycker jag att man sätter sig i en svår sits mot en kompetent FI. Om jag istället hade suttit på AK hade jag utan tvekat raisat FI pre-flop. Men med AQ tycker jag är -EV. Vid andra åsikter, motivera gärna varför!

Fi kanske sitter där med AJ och gör en mini-raise för att tala om att ha träffat kungen är inte bra nog. Den är ett test för att se vad Fi står - men kan även indikera typ KK.

Det finns även färgdrag och stegdrag ute.

Om fi sitter med AJ är jag slagen.

Och jag är medveten oma att det finns färg och stegdrag. Vad är det du vill ha sagt?