Gå till innehåll

ARTIKEL: Framgångssagor lockar unga till spelande

Recommended Posts

Postad

Självklart ska man inte strunta i sin utbildning bara för att det går bra i poker. Man måste ha outs även i arbetslivet.

Det lär säkert bli ett ännu större problem i framtiden också. Om en klasskompis/skolkompis vinner mer på en helg än ens familj tjänar i månaden så vill de självklart också prova på lyckan. Kan Micke från klass B göra det så borde jag väl också klara det? Blåbär som umgås med "high-stakers" varje dag riskerar nog att få en förvrängd syn på pengars värde. Självklart är det individens ansvar, men det är en väldigt dålig trend.

Postad

- Jag kan tänka att varför ska någon dra in 50 000 på en kväll när jag sliter och jobbar inom restaurangbranschen på helger och kvällar, säger Monia Khelifi.

Ja, precis. Det ar ju den andres livsval som ar fel, inte ditt, Mona.

Postad
Ja varför ska man jobba Peter Forsberg lirar lite hockey och är mångmiljonär... eller undra om jag ska köpa ett set golfklubbor det verkar ju vara ett bra jobb

Jo, men i spel får man inte lov att göra en hacka. Det är suspekt i de flestas ögon....

Ett arv vi har fått från Martin Luther

Postad
Ja varför ska man jobba Peter Forsberg lirar lite hockey och är mångmiljonär... eller undra om jag ska köpa ett set golfklubbor det verkar ju vara ett bra jobb

Jo, men i spel får man inte lov att göra en hacka. Det är suspekt i de flestas ögon....

Sant, sedan så tror jag att det inte finns några begränsningar i Poker. T.ex. folk ser upp till Peter Forsberg men vet att de måste träna, spela hocky 6 dagar i veckan etc. etc. men i Poker så får man bara två kort. Hur svårt kan det vara?

Sedan så har ju Poker ett djävulskt moment som involverar tur och varians. Jag menar, om jag och ett par Rookies möter Colorado Avalanches så har ju inte vi någon direkt chans, men i Poker så kan vi Rookies klonka ett par gånger i rad och plussa 10k eller vad som helst under en kväll. Då måste jag ju kunna göra det varje kväll, eller hur?

MVH

//KF