Gå till innehåll

X Poker Talent


Hygglo

Recommended Posts

Att dom är totala idioter är måhända en överdrift. Det är en pr/eventfirma som aldrig arrangerat något som har med poker att göra tidigare. De har mailat oss under resans gång med förslag på olika event (exempelvis kryssning och en sverigetävling) och inte någon gång har de på något sätt visat någon som helst pokerkompetens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att sedan PR-byrån spammar både oss och prosharks (och andra forum) "anonymt" med texten

Är det någon här som reggat sig på svenska xpokertalent.com en talangjakt typ Idol...
respektive
Hur många har anmält sig..
med användare/IP som direkt går att koppla till PR-byrån, gör att hela upplägget i mina ögon stinker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håll er undan dessa bluffmakare!

 

i juni månad fick ordförande i våran pokerförening kontakt med Xpoker snubbarna som låvade att det skulle bli en Live tävling (Xpokertour) i Oktober månad, med en vinnst summa hög som det högsta berget där ute.. samt att flera av deltagarna skulle bli sponsrade av flera olika team. allt lät superbra.

 

dom lät oss och 9 andra hemliga klubbar runt om i landet hålla i små satelliter där 20% av startfältet skulle få en plats i den stora tävlingen i oktober... satelliten kosta 350kr och då var det rebuy de första 2 blindsperioderna.. man fick även veta att hade man försökt kvala men inte klarat det.. så skulle man få köpa in sig i den stora tävlingen för 1100kr . vi var flera som försökta kvala och totalt sett blev det ett par st som hade sig en plats i det stora eventet..... månader har nu gått och ingen i klubben har hört något mer från X poker snubbarna.. och nu får man altså veta att det inte blev någon tävling utan istället en "idol kopia" som ska kosta 200 kr att kvala till....

 

dom där 350 alla på klubben betalat för att kvala kan vi nog bara drömma om att få tillbaka..

 

X poker är en stor jävla BLUFF!!! så håll er undan dem !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att Expressen och Aftonbladet inte är pokerspelare, utan journalister.

 

"Journalister"? Är det inte att vara lite vårdslös med svenska språket?

 

Vissa av oss ar faktiskt bade pokerspelare och journalister! :evil:

Arbetar du åt aftonbladet eller expressen så får du nog tyvärr stryka en av dom egenskaperna..

 

Tja, att vara journalist ar ingen egenskap, det ar ett yrke. Forstar dock vad du menar och ska inte snoa in mig pa att marka ord. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sedan PR-byrån spammar både oss och prosharks (och andra forum) "anonymt" med texten
Är det någon här som reggat sig på svenska xpokertalent.com en talangjakt typ Idol...
respektive
Hur många har anmält sig..
med användare/IP som direkt går att koppla till PR-byrån, gör att hela upplägget i mina ögon stinker.

 

Som vanligt hade du alltså lite kött på benen, gott att höra!

 

Jag som anmälde mig och lämnade ut e-mail och telefonnummer och allt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta det för aftonbladet.

 

Som sagt, släng ett ben till jyckarna:

 

http://www.aftonbladet.se/71000/

 

Nackdelen med att kontakta Aftonbladet, som jag ser det, är att vår pokerklubb får lite medial uppmärksamhet, det är väl inte så bra för klubbens fortsatta existens antar jag. (Jag är med i samma klubb som Lomin och jag är en av de fyra hos oss som kvalade in till denna tävling)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håll er undan dessa bluffmakare!

 

i juni månad fick ordförande i våran pokerförening kontakt med Xpoker snubbarna som låvade att det skulle bli en Live tävling (Xpokertour) i Oktober månad, med en vinnst summa hög som det högsta berget där ute.. samt att flera av deltagarna skulle bli sponsrade av flera olika team. allt lät superbra.

 

dom lät oss och 9 andra hemliga klubbar runt om i landet hålla i små satelliter där 20% av startfältet skulle få en plats i den stora tävlingen i oktober... satelliten kosta 350kr och då var det rebuy de första 2 blindsperioderna.. man fick även veta att hade man försökt kvala men inte klarat det.. så skulle man få köpa in sig i den stora tävlingen för 1100kr . vi var flera som försökta kvala och totalt sett blev det ett par st som hade sig en plats i det stora eventet..... månader har nu gått och ingen i klubben har hört något mer från X poker snubbarna.. och nu får man altså veta att det inte blev någon tävling utan istället en "idol kopia" som ska kosta 200 kr att kvala till....

 

dom där 350 alla på klubben betalat för att kvala kan vi nog bara drömma om att få tillbaka..

 

X poker är en stor jävla BLUFF!!! så håll er undan dem !

 

Får väl gå in o balansera lite. Det är sant att livetävlingen inte blir av, vilket är synd. Allt annat de lovade blev däremot av. Sen när det gäller pengaskillnaden så kommer dom att återbetalas till klubben. Så vi har inte på något sätt blivit blåsta. 8-)

 

Mvh

Sami Karvonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med att kontakta Aftonbladet, som jag ser det, är att vår pokerklubb får lite medial uppmärksamhet, det är väl inte så bra för klubbens fortsatta existens antar jag. (Jag är med i samma klubb som Lomin och jag är en av de fyra hos oss som kvalade in till denna tävling)

 

Tänkte inte på det. Skicka in ett anonymt tips då - att du "hört talas" om en klubb någonstans i sverige som blablabla. Aftonbladet är aldrig särskilt kinkiga med källor och du blir nog hänvisad som en "säker källa". Ungefär som alla kändisars "nära vänner" som skvallrar i tid och otid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med att kontakta Aftonbladet, som jag ser det, är att vår pokerklubb får lite medial uppmärksamhet, det är väl inte så bra för klubbens fortsatta existens antar jag. (Jag är med i samma klubb som Lomin och jag är en av de fyra hos oss som kvalade in till denna tävling)

 

Tänkte inte på det. Skicka in ett anonymt tips då - att du "hört talas" om en klubb någonstans i sverige som blablabla. Aftonbladet är aldrig särskilt kinkiga med källor och du blir nog hänvisad som en "säker källa". Ungefär som alla kändisars "nära vänner" som skvallrar i tid och otid.

 

Expressen har ganska hård granskning av sina källor. Not! Här anger de en bartender på en pub som tillförlitlig källa angående att Robbie Williams skulle ställa in sin konsert i Göteborg.

 

http://www.expressen.se/index.jsp?a=621339

 

Ps: Han ställde inte in... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte en pokerspelare mer än lite till hobby. Däremot är jag mycket djupt inne i affärsvärlden och förutom att driva flertalet AktieBolag har jag en bra kontaktkrets.

 

Xpokertalent eller bättre sagt Peter Bäck har varit påstridig sedan åtminstonde april månad om att få rätt kontakter och måla upp sin dokusåpatävling som nått stort.

 

Ingen av de jag pratat med har någon faktiskt erfarenhet av Peter eller av "reklambyrån" utan det har bara varit visioner och prat om denna Xpokertalent som det har döpts till.

 

http://firstimpression.nu/

 

Det finns tre bolag med namnet First Impression, en enskild firma (det har även en 17årig kille på gymnasiet jag anlitar) och två AB varav den ena är försatt i konkurs. Det roliga här är att Peter inte verkar jobba för eller äga någon av dessa utan istället hittar vi detta:

 

*Bortediterat*

 

Hur har då Xpokertalents lanserats? Jo genom ständiga påtryckningar på alla håll och kanter, det finns en välkänd teknik inom affärsvärlden: "Om du säger något tillräckligt många gånger så blir det sanning". Genom att hävda något gång på gång så ifrågasätter ingen det längre, och givetvis är detta mest använt av folk som inte har några belägg egentligen. Vi brukar avfärda dessa människor ganska snabbt som bluffmakare i affärsvälden medan journalister och media suger upp snacket.

 

Det har varit prat om annonsering hit och dit men än så länge har det inte nämnts något om ersättning, annonser på våra webplatser kostar uppemåt 50.000kr i månaden för de dyraste och här har Xpokertalent velat ha plats utan att prata om hur ersättning ska erhållas eller vem som ska faktureras.

 

En slutsatts: Jag är övertygad om att han säkert vill göra det som snackas, alltså starta ytterligare en dokusåpa men det är på alldeles för djupt vatten för hans simkunnighet. Det finns inget som backar upp allt och det kan lika väl sluta med att alla parter står där grundlurade på alla pengar spelarna betalt in och alla pengar som skulle gå till annonsering.

 

Vad hände med Student Poker SM 2006? Sammarbetet med http://www.888.biz?

 

Ber om ursäkt för det långa inlägget, vill ni veta mer eller gräva själva har jag alla kontakter och information som behövs. Detta inlägg är bara en lite skrapning på ytan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämmelserna i 9-29 och 33-44 §§ samt 45 § första stycket och

47-49 §§ skall inte tillämpas på sådan behandling av

personuppgifter som sker uteslutande för journalistiska ändamål

eller konstnärligt eller litterärt skapande.

 

PUL gäller inte vid journalistiskt grävande och med viss osäkerhet inte heller offentliga/juridiska personer (företag).

 

Oavsett vad så berör mitt inlägg något annat än PUL...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...