Gå till innehåll

NLT - Setet spelar långsamt


baller

Recommended Posts

Hold'em NL (£1/£2)

Seat 6 is the button.

Seat 1: Edwin19 (£285.75 in chips)

Seat 2: PAYmyLIFE (£252.25 in chips)

Seat 5: Smtj661 (£243.98 in chips)

Seat 6: tafiolo (£107.56 in chips)

Edwin19: posts small blind £1

PAYmyLIFE : posts big blind £2

 

Holecards:

dealt to PAYmyLIFE [ :Jh::Jc: ]

CALL Smtj661, £2

CALL tafiolo, £2

CALL Edwin19, £1

RAISE PAYmyLIFE , to £12

FOLD Smtj661

FOLD tafiolo

RAISE Edwin19, to £38

CALL PAYmyLIFE , £26

 

Flop:

[:9s::5h::Jd: ]

BET Edwin19, £80

CALL PAYmyLIFE , £80

 

Turn:

:Ad:

CHECK Edwin19

CHECK PAYmyLIFE

 

River:

:Kd:

BET Edwin19, £167.75 and is all-in

FOLD PAYmyLIFE

 

En hand vi diskuterade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<baller> och du checka turn för att?

<zyr> rädd för AA och så är det lite sneky iaf han har AK/QQ/KK

<zyr> sneaky*

<zyr> river förstörde dock allt

<baller> vad är d som är sneaky om han har AK.. han lär ju paya då .. på turn

<zyr> jo, men troligare han har AA/QQ/KK

<zyr> AK får man väl betalt oavsett

<zyr> man checkar eller bettar där

<baller> ja men vilken river får du betalt av AA, QQ resp KK?

<zyr> han kan bluffa rakt ut

<baller> om du dessutom sätter honom på dom händerna.. varför raisar du inte floppen?

<zyr> bluffa A

<zyr> känns onödigt att raisa flop

<baller> ja men hur många scarcards har du till river.. som stänger alla typ av action.. mer eller mindre.. jo A, K, Q, T, och alla diamonds..

<baller> kanske tom 9orna

<baller> dvs en jävla massa kort

<baller> tycker handen är ett exempel på när du försöker lura honom dubbelt upp... och blir lurad själv

<zyr> jag ska kolla på handen igen när jag lirat klart, spelar för många bord just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag fortsätter vi:

 

<Saxin`> zyr varför checkar du turn

<Saxin`> vill veta vad du tänker

<dblaces> tänkte just fråga samma som Saxin`

<zyr> FI är multitable grinder från sverige, 22/8.5/1, spelade 1500 händer med honom igår, väldigt stabil spelare, har dock haft mkt otur under dagen, inte sett han gjort ett move i närheten av detta tidigare, han vet att jag troligen är en ganska ok spelare med 22/17/2 i stats som inte gör helt idiotisk saker

<zyr> senare sa han att han hade AA, men man vet ju aldrig

<dblaces> du har rätt, känns som ett konstigt preflop bet och en weird check på turn...

<Prot\\> vadå? gör du inte idiotiska saker? har nebb rättat till dej? :P

<dblaces> jag hade iofs gärna betalat av även om readen satt på AA

<zyr> nu ljög jag, jag gör massa tilt-moves, men inte igår ,då plussa jag faktiskt :)

<Prot\\> det var en bra fold zyr, han sätter dig antagligne på KK, och därför pushar han rakt av på rivern

<Prot\\> när du checkar bakom på turn..

<zyr> han borde ha AA/KK där, och bettar jag turn foldar väl KK ganska lätt

<zyr> fast kanske inte, konstigt om jag synat med AK, isf AJ

nack

<baller> well.. ingen som klagar på river spelet..

<baller> men flop och turn .. hallå

<_judge_> raisa flop borde vara standard, därav inte sagt att man kan bara syna ibland

<baller> nä .. syna är ok.. OM man har för avsikt att skjuta på turn..

<baller> man kan inte dubbelchecka..

<_judge_> jo absolut fast nu kom ju värsta möjliga turn dock

<riosat1y> mm tänkte också det.. han kommer många gånger pusha flop med KK/AA p.ga hans dåliga position

<_judge_> om killns handrange verkligen är KK eller AA

<_judge_> så är fan inte den turn mysig

<_judge_> ibland får man ändra sina planer :)

<baller> om hans handrange är AA, KK så är flopspelet SÄMST

<_judge_> jo jag säger ju att raisa borde vara standard

<Saxin`> 22/8,5 han borde ha lite fler händer i sin range

<_judge_> typ 90% av gångerna

<Saxin`> som han reraisar med

<Saxin`> kan vara AK oxå?

<riosat1y> han har ju iaf ett pp tror jag.

<zyr> tror du han synar där med ett överpar? visst betta han ut starkt och blev ganska bunden till potten, men han vet att jag bara höjer AA eller set där

<Saxin`> överskatta inte dina motståndare :P

<_judge_> tror du ger dem för mkt cred

<_judge_> vad höjjer du då turn med

<_judge_> lär ju vara ännu mer troligt att vara stålet

<zyr> checkar turn

<baller> fö tycker ja en reraise på flopen inte behöver signalera styrka.. d spelet kan man göra med skräp.. reraisa CBn måste vara standard situation

<riosat1y> exakt .. du måste ju haft som avsikt att höja turn iaf?

<zyr> han bettar så extremt mkt, ska jag raisa är jag i princip all-in

<Saxin`> iofs slänger han ut ett potbet i en reraisad pott

<Saxin`> men jag hade nog bara degat in

<Saxin`> hoppats han synar med överparet

<zyr> måste höja till 80bb där

<baller> som om d är fel att ta ner potten på floppen

<baller> hur kan d vara fel?

<zyr> va kräsen, ville ha hela stacken,heh

<zyr> men nu i efterhand ser jag ju att jag skulle tryckt

<baller> om han viker överparet vilket han gör sällan..

<zyr> han synar med AA där tror jag

<zyr> men inte KK,QQ,AK

<baller> AK viker han givetvis ..

<Saxin`> du kan inte synat med QQ då?

<Saxin`> tror inte han lägger KK

<zyr> fan, skulel tryckt där, usch

<zyr> nu blir jag sur

<zyr> men man hinner itne tänka klart när man sitter med 10 bord och har 8s på sig att ta ett beslut

<baller> AK är d ända han viker. o TT, givetvis.. o lägre.. men då hjälper inte slowspelandet mycke

 

Vissa delar mer intressanta än andra... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni ger han lite för stark HD. Han synar i SB efter två limpers. Gör en "stabil svensk" det med AA/KK?

 

I hans ögon kan zyr köra ett squeeze play. Fi kan mycket väl sitta på 99 eller 55 här tror jag, för att nämna några andra händer. Vad jag vill ha sagt är att vi inte ska kolla oss blinds på att han limp-raisar pre och därför sätta han på en för stark HD. Att han completar SB efter två limpare är väl inget en stabil spelare gör med AA/KK ofta direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni ger han lite för stark HD. Han synar i SB efter två limpers. Gör en "stabil svensk" det med AA/KK?

 

Nej han reraisade.

 

Nej, han limp-reraisade. Ur SB med två limpers innan. Och jag ser heller inte hur det skulle tyda på AA/KK. Som jag ser det är det ett tafatt försök till resteal. Sedan CB på flopp, ge upp på turn och till sist ett försök på river att ta handen sedan Hero visat sådan svaghet. Fi kan ha precis vad som helst här tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pre-flop:

 

fi limpar i SB för att sedan re-raisa till 19bb, skriker AA (KK) eller ren bluff (dock inte så troligt,han är ganska mkt ABC och spelare många bord, 22/8.5/0.9 i stats, aldrig sett han re-raisa nån så tidigare), händer som AQ,AK,QQ,TT tror jag inte riktigt på eftersom han då troligen aldrig skulle ha limpat från SB utan raisat direkt.

 

Han vet att jag är väldigt aggro (22/17) som snor ganska mkt limps, kanske just därför han enbart limpade om han hade AA (KK) och hoppades på att jag i BB skulle försöka sno

 

synar hans re-raise för att dra till set och busta killen

 

flop:

 

drömflop, väljer att bara syna, vill inte få han att folda om jag slår om, ett omslag här betyder i princip all-in eftersom han bettar ut pot, planerar att trycka på turn istället, har ju position och allt, känns inte som han skulle syna en all-in på flop med KK, även om han redan har tryckt in halva stacken.

 

turn A

 

och han instantcheckar?? skriker AA lång väg, möjligen KK, har han KK får jag svårt att få betalt här, då checkar jag hellre och bettar pot eller synar på river (ger han chans att bluffa river)

 

 

river K

 

kul, han trycker direkt, känns som en given fold, hade river varit något annat hade jag instantsynat eller bettat själv

 

 

 

nu i efterhand känns det som jag borde tryckt på flop, han hade väl inte foldat AA/KK där

 

 

efter handen sa jag att jag foldade JJ och skrev något i stil med "nice fold :)", några minuter senare sa han att hade AA, men man vet ju aldrig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi limpar i SB för att sedan re-raisa till 19bb, skriker AA (KK) eller ren bluff (dock inte så troligt,han är ganska mkt ABC och spelare många bord, 22/8.5/0.9 i stats, aldrig sett han re-raisa nån så tidigare), händer som AQ,AK,QQ,TT tror jag inte riktigt på eftersom han då troligen aldrig skulle ha limpat från SB utan raisat direkt.

Varför completar han SB med AA/KK om han nu är "ganska mycket ABC och spelar många bord". Det är ju precis vad han inte borde göra.

 

Han vet att jag är väldigt aggro (22/17) som snor ganska mkt limps, kanske just därför han enbart limpade om han hade AA (KK) och hoppades på att jag i BB skulle försöka sno.

Och eftersom han vet att du är aggro och kan stjäla mycket ser han din raise som en squeeze och försöker ta potten ifrån dig.

 

Att snö in sig på AA/KK här kan inte vara rätt, som dlinder säger kan ha vad som helst och försöka sig på en re-steal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du spelar lurigt hela vägan kan du inte låta fi lura dig på river... ?!

 

känns inte som han skulle syna en all-in på flop med KK, även om han redan har tryckt in halva stacken.

 

Va spelar du mot för motståndare? De stoppar in halva stacken men synar inte för resten med KK på den här floppen???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK att Edwin är en stabil svensk och inte gör så mycket moves. Just därför han aldrig kan ha AA där. Även om du är ganska aggressiv, så kan han ju knappast veta att du ska beta efter att 3-4 st har limpat och du är ur position. Jag har ibland märkt att han har "sagt ifrån" och gjort lite moves när man har varit på honom mycket.

 

Jag skulle sätta honom på en hygglig hand, men en hand som man inte raisar med ur position - 77-99 (han är rätt konservativ) eller kanske en hand som AQo, AJs. Mer troligt att han har ett mellanpar utan träff som han vet inte kan vinna i en showdown eller ett mellanpar som han vill få betalt med av höga kort. Kan förstås vara helt tom också.

 

Jag inser ju självklart att jag kan vara helt fel ute och att han i själva verket har ett monster. Men i såna fall får jag helt ändra uppfattning om honom och trycka ner honom långt, långt ner på min lista. Vi snackar trots allt om en kille som, enligt egen utsaga, är regular på £2/5. Limpa som fjärde gubbe med AA/KK. Nej nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK att Edwin är en stabil svensk och inte gör så mycket moves. Just därför han aldrig kan ha AA där. Även om du är ganska aggressiv, så kan han ju knappast veta att du ska beta efter att 3-4 st har limpat och du är ur position. Jag har ibland märkt att han har "sagt ifrån" och gjort lite moves när man har varit på honom mycket.

 

Jag skulle sätta honom på en hygglig hand, men en hand som man inte raisar med ur position - 77-99 (han är rätt konservativ) eller kanske en hand som AQo, AJs. Mer troligt att han har ett mellanpar utan träff som han vet inte kan vinna i en showdown eller ett mellanpar som han vill få betalt med av höga kort. Kan förstås vara helt tom också.

 

Jag inser ju självklart att jag kan vara helt fel ute och att han i själva verket har ett monster. Men i såna fall får jag helt ändra uppfattning om honom och trycka ner honom långt, långt ner på min lista. Vi snackar trots allt om en kille som, enligt egen utsaga, är regular på £2/5. Limpa som fjärde gubbe med AA/KK. Nej nej.

 

det var 2st som limpat före, men sak samma, tror han var trött på mina steals, han kanske hade QTs? betta hårt på flop med stegdraget, sen på river när stegen kommer trycker han

 

 

måste kolla mer på vad som händer pre-flop, i denna handen var allt jag såg:

 

"jag raisar med mellan PP, blir re-raisad, ok han har KK/AA, men jag har pot-odds till set, då synar vi!"

 

 

nu i efterhand känns allt så självklart, fattar inte vad jag har babblat om, förlåt, tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
  • 3 months later...
Hold'em NL (£1/£2)

Seat 6 is the button.

Seat 1: Edwin19 (£285.75 in chips)

Seat 2: PAYmyLIFE (£252.25 in chips)

Seat 5: Smtj661 (£243.98 in chips)

Seat 6: tafiolo (£107.56 in chips)

Edwin19: posts small blind £1

PAYmyLIFE : posts big blind £2

 

Holecards:

dealt to PAYmyLIFE [ :Jh::Jc: ]

CALL Smtj661, £2

CALL tafiolo, £2

CALL Edwin19, £1

RAISE PAYmyLIFE , to £12

FOLD Smtj661

FOLD tafiolo

RAISE Edwin19, to £38

CALL PAYmyLIFE , £26

 

Flop:

[:9s::5h::Jd: ]

BET Edwin19, £80

CALL PAYmyLIFE , £80

 

Turn:

:Ad:

CHECK Edwin19

CHECK PAYmyLIFE

 

River:

:Kd:

BET Edwin19, £167.75 and is all-in

FOLD PAYmyLIFE

 

En hand vi diskuterade...

 

men förfan miniraise flop om han sitter på AA,KK så sätter han dig på KK/QQ o betalar av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...