Gå till innehåll

Livepoker på Cosmopol, vad är tillåtet? Tips?


PokerRäven

Recommended Posts

Jag och några vänner ämnar att besöka kungliga hufvudstaden för att köra en turnering där.

 

Hur är den allmänna spelstandarden?

 

Vad är tillåtet i form av "samarbete"?

Jag menar, att klia sig på näsan, hosta etc beroende hur agera är väl att gå över gränsen (även om det säkert förekommer då det torde gå att göra hur sofistikerat som helst?).

Däremot finns det väl inget i regelboken som förbjuder en att checka hela vägen med (om än något överdrivet) floppat 4-tal, även om det skulle se en aaaaning suspekt ut :oops:

 

* Flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det finns i regelboken att man inte får softspela mot personer.

 

Skall ni spela någon tung rulle eller?

 

Du får ursäkta men resonemanget du för tyder bara på att ni kommer att bli uppätna av de andra fiskarna.

 

 

Bra då vet jag.

 

Och bra, då vet jag också att risken att andra gör på detta sätt är minimal.

 

 

Hur är spelstandarden då rent generellt?

 

Ps, Nä det blir nog 500 eller 1000 buy in, inte högre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan pokerregler så kan det vara bra att plugga på dem innan du spelar. Det finns en nybörjartråd i forumet där du säkert kan hitta en hel del intressant. Självklart får du checka ner potten, dock får inga överenskommelser ske på något sätt.

 

En rolig 'quiz' som många internetare/livenybörjare missar som brukar ske på Pokerklubben jag spelar i:

 

Fråga 1: THNL. Hur mkt får du höja TILL i minimum ifall BB är 300 och en har höjt till 650?

a. 1300

b.1000

c.950

d.höjning till 650 är inte tillåtet så redan där är det fel

e. 1100

 

Fråga 2: Blir det annorlunda i PL? Vad gäller då?

 

Kan du svaret, grattis, svara inte o låt folk tänka alternativt svara utan motivering! Är du osäker så vet du att det finns en nybörjartråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det finns i regelboken att man inte får softspela mot personer.

 

Skall ni spela någon tung rulle eller?

 

Du får ursäkta men resonemanget du för tyder bara på att ni kommer att bli uppätna av de andra fiskarna.

 

 

Bra då vet jag.

 

Och bra, då vet jag också att risken att andra gör på detta sätt är minimal.

 

 

Hur är spelstandarden då rent generellt?

 

Ps, Nä det blir nog 500 eller 1000 buy in, inte högre

 

Det skrev jag lite inbakat. Det är tämligen dåligt motstånd. Spelar du de billigare turrarna så gör strukturen dock att turfaktorn blir stor. Men det brukar var kul ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fråga 1: THNL. Hur mkt får du höja TILL i minimum ifall BB är 300 och en har höjt till 650?

a. 1300

b.1000

c.950

d.höjning till 650 är inte tillåtet så redan där är det fel

e. 1100

 

Fråga 2: Blir det annorlunda i PL? Vad gäller då?

 

Kan du svaret, grattis, svara inte o låt folk tänka alternativt svara utan motivering! Är du osäker så vet du att det finns en nybörjartråd."

 

 

 

Tack för tipset, och...svaret på fråga1 blir:

e. 1300 skulle jag tro.

 

Fråga2: Ja maxhöjningen blir lägre (dvs om endast sb och bb finns på bordet)

 

 

Motiveringen avstår jag tillsvidare med så andra - som sagt - får chansen att "tänka till"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fråga 1: THNL. Hur mkt får du höja TILL i minimum ifall BB är 300 och en har höjt till 650?

a. 1300

b.1000

c.950

d.höjning till 650 är inte tillåtet så redan där är det fel

e. 1100

 

Fråga 2: Blir det annorlunda i PL? Vad gäller då?

 

Kan du svaret, grattis, svara inte o låt folk tänka alternativt svara utan motivering! Är du osäker så vet du att det finns en nybörjartråd."

 

 

 

Tack för tipset, och...svaret på fråga1 blir:

e. 1300 skulle jag tro.

 

Fråga2: Ja maxhöjningen blir lägre (dvs om endast sb och bb finns på bordet)

 

 

Motiveringen avstår jag tillsvidare med så andra - som sagt - får chansen att "tänka till"

 

Personen har höjt med 350... Ska du höja hans höjning kan du höja med 350 till.. Alltså 1000... Du får spela vad du vill, men kan du ingen sån basic grej är nog inte poker din grej (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fråga 1: THNL. Hur mkt får du höja TILL i minimum ifall BB är 300 och en har höjt till 650?

a. 1300

b.1000

c.950

d.höjning till 650 är inte tillåtet så redan där är det fel

e. 1100

 

Fråga 2: Blir det annorlunda i PL? Vad gäller då?

 

Kan du svaret, grattis, svara inte o låt folk tänka alternativt svara utan motivering! Är du osäker så vet du att det finns en nybörjartråd."

 

 

Tack för tipset, och...svaret på fråga1 blir:

e. 1300 skulle jag tro.

 

Fråga2: Ja maxhöjningen blir lägre (dvs om endast sb och bb finns på bordet)

 

 

Motiveringen avstår jag tillsvidare med så andra - som sagt - får chansen att "tänka till"

 

Personen har höjt med 350... Ska du höja hans höjning kan du höja med 350 till.. Alltså 1000... Du får spela vad du vill, men kan du ingen sån basic grej är nog inte poker din grej (=

 

 

Aha, höjt till 650kr (inte med 650kr) stod det visst.

Ja det gäller att kunna läsa innantill.

Och nä, live har jag spelat ytterst sparsamt. Däremot snart 3år på nätet, företrädesvis NL, och där är ju programmen så snälla att de endast tillåter korrekta höjningar vare sig man vill eller inte :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minsta höjning påverkas endast av senast gjorda höjning, således måste du i detta fall höja till 1350 totalt.

 

Blir det inte 1400?

 

BB=300kr, höjning till 1000kr är en höjning med 700kr.

700x2=1400kr, eller?

 

Förra höjningen var ju med 350, till 1000. Du kan syna den spelarens 1000 och höja 350 till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minsta höjning påverkas endast av senast gjorda höjning, således måste du i detta fall höja till 1350 totalt.

 

Blir det inte 1400?

 

BB=300kr, höjning till 1000kr är en höjning med 700kr.

700x2=1400kr, eller?

 

Förra höjningen var ju med 350, till 1000. Du kan syna den spelarens 1000 och höja 350 till.

 

Okey, så det är "ursprungs" höjningen man utgår ifrån, inte den senaste.

Så även om höjaren nr2 höjer till 5000 kan jag alltså höja med endast 350kr ytterligare?

 

Man lär så länge man lever :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minsta höjning påverkas endast av senast gjorda höjning, således måste du i detta fall höja till 1350 totalt.

 

Blir det inte 1400?

 

BB=300kr, höjning till 1000kr är en höjning med 700kr.

700x2=1400kr, eller?

 

Förra höjningen var ju med 350, till 1000. Du kan syna den spelarens 1000 och höja 350 till.

 

Okey, så det är "ursprungs" höjningen man utgår ifrån, inte den senaste.

Så även om höjaren nr2 höjer till 5000 kan jag alltså höja med endast 350kr ytterligare?

 

Man lär så länge man lever :roll:

 

Nej, det är den senaste höjningen som gäller. t.ex. 300+350=650+4350=5000 då måste du höja med 4350, alltså till 5000+4350=9350

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...