Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$200 NL Texas Hold'em - Monday, September 18, 16:49:04 ET 2006

Table Monster #1293288 (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: Sepultra ( $556 )

Seat 5: GeneralZod_ ( $253.50 )

Seat 6: Mockinbrd ( $255.23 )

Seat 1: TheTallest1 ( $317.93 )

Seat 4: basket114 ( $200 )

Seat 2: aecullen ( $209.30 )

aecullen posts small blind [$1].

Sepultra posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to TheTallest1 [ Tc Jc ]

basket114 folds.

GeneralZod_ folds.

Mockinbrd folds.

TheTallest1 raises [$7].

aecullen calls [$6].

Sepultra folds.

** Dealing Flop ** [ Jh, 7h, 6s ]

aecullen checks.

TheTallest1 bets [$10].

aecullen raises [$25].

TheTallest1 calls [$15].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

aecullen bets [$55].

TheTallest1 does what???

Tycker det här ett riktigt jobbigt läge. Jag höjer mkt ofta först in på knappen och det här är väl 3e på raken mot denna killen. Han har synat en gång men släppt på floppen så han kan mkt väl tänka att nu fan får det vara nog med raisandet. Jobbiga är ju att han såklart kan ha väntat på en hand också. Frågan är om det finns värde i att dega här ibland???

Postad

Jag skulle folda turn. Din hand är väldigt svag och har väldigt små förbättringsmöjligheter, dessutom tycker jag det är mkt ovanligt att Fi följer upp med ett potbett på turn på NL200 om han endast skulle ha ett färgdrag eller stegdrag. Du slår i princip bara en bluff i det här läget.

Postad
Jag skulle folda turn. Din hand är väldigt svag och har väldigt små förbättringsmöjligheter, dessutom tycker jag det är mkt ovanligt att Fi följer upp med ett potbett på turn på NL200 om han endast skulle ha ett färgdrag eller stegdrag. Du slår i princip bara en bluff i det här läget.

Håller med. Känns onödigt att sätta hela stacken på spel med en så här marginell hand bara för att Fi _kanske_ gör ett move på dig.

Och gjorde han det på floppen med ett stegdrag drar du dött, gjorde han det med ett färgdrag har han massa outs.

Hade du haft AJ hade det varit knepigare tycker jag.

Postad

Hade du haft AJ hade det varit knepigare tycker jag.

Varför?

Inte så mycket för att AJ står så mycket bättre mot hans händer här kanske, är ju bara KJ och QJ vi nu slår iställlet, utan för att jag hade haft mycket svårare att folda.

Postad
-Jaha han slår om, det måste vara med luft eftersom jag spelat så LAG hitills. Jag sätter honom allin. Men suck han hade toppset, varför gör jag alltid sådär?

Känner igen tankegångarna. :)

I have a soulmate, lol.

Jag foldade faktiskt den här gången, stegkortet på turn fällde väl avgörandet. Hade det kommit ett obetydligare kort som inte hjälpt några drag och han bettat bara lite mindre löper jag nog ganska stor risk för att åka dit stort på den handen. Nu kändes hans bet på turn mer som att han hoppades att jag skulle sitta på JJ och dega in.

AJ eller JT på hand tycker jag spelar minimal roll i det här fallet, fi har knappast par i Knektar här. Färgdraget eller kanske 99-TT är troligtvis det enda jag slår och procenten på att han sitter på ngn av dem känns ytterst låg.

Stål/bluff ligger på en höft kanske runt 90%/10%. Foldade med ganska gott självförtroende här. Det hjälpte att han trots allt givit upp potten i liknande läge iaf 3 ggr innan, dvs att han förmodligen väntade på en hand. Jag hade haft svårare att folda om det varit redan andra läget han spelat tillbaka lika starkt. Liknande lägen ställer dock till problem ganska ofta och jag undrar om det finns någon gyllene regel att gå efter här?

Frekvens på att spela vidare? Släppa alla lägen där fi kör såhär hårt?

Jag brukar ibland checka bakom på floppen och hålla ner potten om jag höjt först in på knappen och floppar TPNK. Brukar dock var med händer som Ax eller KJ-K7 där risken för ett spoilercard på turn inte är lika stor. Med TP knektar finns det för många spoilers och då vill jag ju betta floppen.

Tack för era synpunkter och försök gärna ge fler tips på hur man kan spela i dessa lägen!

/7ft.