Gå till innehåll

NLT - SH, 88 som donkar turn.


Gyre

Recommended Posts

Fi har statsen 31/7/1.6 över ett par hundra händer, det är allt jag vet. Galet flop/turn-spel?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($43.30)

Hero ($232.80)

UTG ($507.54)

MP ($472.96)

CO ($192.25)

Button ($197)

 

Preflop: Hero is BB with 8spade.gif, 8club.gif. SB posts a blind of $1.

1 fold, MP raises to $7, 3 folds, Hero calls $5.

 

Flop: ($15) 2club.gif, 3club.gif, Jspade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $13, Hero calls $13.

 

Turn: ($41) 3diamond.gif(2 players)

Hero bets $25, MP calls $25.

 

River: ($91) 7diamond.gif(2 players)

Hero checks,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din plan med att ta över initiativet på turn?

 

Beroende på tidigare spel mot FI brukar jag i lägen som dessa låta FI betta för att kunna re-raisa. FI släpper förhoppningsvis alla händer du har slagna + svaga knäcktar + drag.

Ville inte låta han checkar igenom två överkort (vilket jag tror han hade gjort) utan ta hem potten på turn om min hand var bäst. Sen om det är ett vettigt spel har jag ingen en aning om :)

 

När han synar mitt turnbett så kan jag vara rätt säker på att han har antingen överkort med färgdrag eller ett par, då antagligen bättre än mitt, och kan spela river efter den vetskapen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ingen större poäng med att betta turn, checksyn är bättre om du vill spela vidare imo. Hellre betta ut floppen om du nu ska donka.

 

Känns som en bra linje för mig, så länge som du inte viker allt för många rivers. När du checkar där är det väldigt troligt att fi skjuter med en uppsjö av händer.

Du tror att fi ofta synar turn med luft? Som spelat, checkfolda river mot ett hyfsat stort bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ingen större poäng med att betta turn, checksyn är bättre om du vill spela vidare imo. Hellre betta ut floppen om du nu ska donka.

 

Känns som en bra linje för mig, så länge som du inte viker allt för många rivers. När du checkar där är det väldigt troligt att fi skjuter med en uppsjö av händer.

Du tror att fi ofta synar turn med luft? Som spelat, checkfolda river mot ett hyfsat stort bet.

 

Hrrm... Kanske inte var helt genomtänkt det där, nej. Dock känns det inte helt otänktbart att han floatar på positionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...