Gå till innehåll

NLT - Floppar set på enfärgad bräda (djupa stackar)


Hajzy

Recommended Posts

Efter hans reraise stoppar jag honom på AQo-AKs, JJ-AA

player 0 som bara synar tror jag inte har något starkt, han har varit lite smått tiltad och kan syna med ganska mycket.

 

player 1 sitter med 2,3inköp och jag täcker honom.

Vet inte om player 1 synar en all in med QsQx - AsAx men en höjning säkert.

Player 0 synar nog med vilket crap som helst.

 

Hur vill jag fortsätta?

 

NL $100 Texas Hold'em (No Limit)

5 seats max, Real money

Seat 4 is the button. Small Blind $0,50, Big Blind $1

 

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $83,10

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $229,05

Seat 2 (playing) : HERO, amount $342,95

Seat 3 (playing) : Player 3, amount $205,80

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $79

Player 0: Small Blind ($0,50)

Player 1: Big Blind ($1)

 

** Dealing Down Cards **

Dealt to HERO: [8h, 8d]

 

HERO: Raise ($4)

Player 3: Fold

Player 4: Fold

Player 0: Call ($3,50)

Player 1: Raise ($16)

HERO: Call ($12)

Player 0: Call ($12)

** Dealing Flop **

Community cards: [7s, Ts, 8s]

 

Player 0: Check ($0)

Player 1: Bet ($40)

HERO: ?

 

EDIT: Lägger till min raise.

 

HERO: Raise ($160)

 

För stor raise? kan nog inte folda för omslag mer.

Men frågan är ju om jag kan folda för omslag om jag bara raisar till vi säger $120?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar troligt att du har bättre hand än player 1 utifrån din beskrivning, men säg att du bettar ut, player1 reraisar och player0 går all-in/re-raisar.

Som du sa innan tiltar han smått och kan därför ha det mesta och med den här floppen kan han både ha färg och stege ... what to do then?

 

 

Höjer jag så blir player 0 all in om han synar. men om vi säger att han synar sig all in, och player 1 trycker, fold finns väl inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte folda någonstans i den här handen utan att tappa sjukt med värde.

Slår du om så är du comittad. Det enda du ska sträva efter är att få in allt i mitten och jaga bort alla hjärtan.

 

Dock är jag väldigt sugen på att bara syna bakom, iom att du har poss och han säkert sätter dig på hjärterdrag.

 

Drömscenariot är väl att du synar, player 0 ställer in allt (enligt din beskrivning borde han kunna göra det med väldigt många händer som du krossar) och öppnar bettingen igen, för att lägga player 1 i mitten. Han kommer då inte att sätta dig på en stark hand och det är inte helt omöjligt att han smetar in med alla överpar, även utan hjärter, för att isolera sig. Synar han bara in är det istället din uppgift att trycka in allt, eftersom att han i princip redan är committad och måste syna med en väldigt stor del av sin HD, vilken du också krossar.

 

Skulle player 0 lägga sig eller kallsyna är det heller ingen katastrof, iom att du har position och väldigt många gånger kommer få se player 1 contbeta, och committa sig, med massor av händer du slår.

 

Genom att raisa ger du honom åtminstone chansen att lägga sig, vilket inte är bra om det går att undvika. Synen är dessutom fruktansvärt maskerad, iom att man ofta inte slowspelar sina monste på en sådan bräda.

Även om det faller ett hjärta så är synen bättre, iom att du nu kan vika om du inte får odds att syna för att fylla upp. Player 1 kommer aldrig nånsin att beta ut igen utan hjärter om han inte är helt knasig, och fyller du upp så får han svårt att vika en Q+hög flurre.

 

Den enda riktiga fördelen jag ser med att höja är väl för att få player 0 att vika ett halvdassigt färgdrag (de gånger player 1 ej har hjärter) eller eventuellt ett stegdrag som får dra ut av misstag. Men fördelarna för att ta det lite lugnt och spela på positionen tyker jag väger över mycket hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...