Gå till innehåll

Tillåtna hjälpprogram på PartyPoker?


Myssion

Recommended Posts

Är programmet Fold'em tillåtet att använda på PartyPoker?

 

Det står inget explicit om programmet i T&C. Jag har mailat två olika avdelningar på PartyPoker och formulerat mig väldigt noggrant för att vara extra tydlig angående vad det är jag frågar om, men bara fått goddag-yxskaft-så-här-gör-du-för-att-ladda-ner-vår-mjukvara-och-skapa-ett-konto-hos-oss-svar tillbaka... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är programmet Fold'em tillåtet att använda på PartyPoker?

 

Det står inget explicit om programmet i T&C. Jag har mailat två olika avdelningar på PartyPoker och formulerat mig väldigt noggrant för att vara extra tydlig angående vad det är jag frågar om, men bara fått goddag-yxskaft-så-här-gör-du-för-att-ladda-ner-vår-mjukvara-och-skapa-ett-konto-hos-oss-svar tillbaka... :?

Nej, fold'em är inte tillåtet. Dessutom är det outhärdigt om du spelar +fyra bord, ja med 2-3 är det också knepigt.

Nu kan det vara så att min dator inte är den bästa ...

 

Pokerprophecy är inte heller tillåtet har jag hört.

Men sitandgoshark ska vara okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, fold'em är inte tillåtet.

 

Vad baserar du det på? Om det nu inte är tillåtet känns det som att det på frågan "Är programmet fold'em tillåtet att använda på PartyPoker" rättså naturligt skulle följa svaret "Nej". Men jag fick bara massa trams-svar. Och om man tittar igenom villkoren på Party's sajt så står det inte med i listan över explicit förbjudna program, och verkar IMO inte heller falla in därunder om man kikar på vad de definierar som tillåtet och inte. Men ett tydligt svar hade ju inte skadat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, fold'em är inte tillåtet.

 

Vad baserar du det på? Om det nu inte är tillåtet känns det som att det på frågan "Är programmet fold'em tillåtet att använda på PartyPoker" rättså naturligt skulle följa svaret "Nej". Men jag fick bara massa trams-svar. Och om man tittar igenom villkoren på Party's sajt så står det inte med i listan över explicit förbjudna program, och verkar IMO inte heller falla in därunder om man kikar på vad de definierar som tillåtet och inte. Men ett tydligt svar hade ju inte skadat.

Program som auto-spelar åt dig är inte tillåtna.

Vi hade den diskussionen i en annan tråd om jag inte minns fel.

Samma sak med botar, á la Win Holdem.

Däremot Sit and go shark som "bara" föreslår hur du ska spela är okej. Men den får inte klicka automatiskt åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Program som auto-spelar åt dig är inte tillåtna.

 

Om du läser i Party's Unfair Advantage Policy så ser du att det inte är någon kriteria i sig för att ett program inte skulle vara tillåtet.

 

Vi hade den diskussionen i en annan tråd om jag inte minns fel.

 

Nej, det som diskuterades var om forummedlemmar klassade programmet som fusk eller inte (samt var gränsen för vad som ska vara tillåtet och inte går), inte huruvida PartyPoker tillät programmet eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också nyfiken på detta. Fold'em känns som en superbra grej om du kör, säg 6 bord. Skulle gärna vilja ha ett riktigt svar från Partypoker som underlag ifall de skulle få för sig att låsa ens konto och tillgångar för att man kört med något de inte kan svara på i supporten.

 

Måste hålla med om att e-mailsupporten är konstig ibland. Känns som de har en knapp som det står "Introduce player to partypoker" till vänster om reply-knappen. Snabba är de ju dock men till vilken nytta riktigt ligger det i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick nyss upp ett meddelande om att jag kör ett otillåtet program på partypoker. Om jag fortsätter kommer kontot beslagtas.

 

Problemet är att jag inte kör något annat program än Party !

 

Jag har inte ens något typ PO eller PT installerat på dotorn.

 

Vad kan det vara ? kan jag ha fått in något spionprogram eller dyligt som läser av mina kort och som sedan party tycker är skumt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick nyss upp ett meddelande om att jag kör ett otillåtet program på partypoker. Om jag fortsätter kommer kontot beslagtas.

 

Problemet är att jag inte kör något annat program än Party !

 

Jag har inte ens något typ PO eller PT installerat på dotorn.

 

Vad kan det vara ? kan jag ha fått in något spionprogram eller dyligt som läser av mina kort och som sedan party tycker är skumt ?

 

Detta brukar "alltid" bero på att du har besökt någon site som Party ej gillar. Typ pokeredge, win holdém mfl.

 

Surfa inte på dessa sidor samtidigt som du spelar hos party.

Har du besökt dom innan så rensa cookies + temp innan du öppnar klienten.

 

Oroa dig inte för spionprogram i detta sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Såg att PartyPokers sajtrepresentant var tillbaks på forumet, så jag bumpar denna. Hade varit jättebra att få ett konkret svar.

 

Amen för det.

 

Är själv riktigt sugen på att använda det. Men om man får en varning innan så borde man kunna riskera egentligen? Vill ju inte bli bannad direkt utan varning a la pf.nu (;)) om man nu inte är säker på att man gör något otillåtet.

 

Okej det sista var lite halvpeakigt men jag vill verkligen använda fold-em om det är riskfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...