superlirarn Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Här är en situation där jag har stora problem och hoppas att ni kan hjälpa mig. Marker:ca 13000 (av:ca 10000) Blinds:100/200 Sitter i mittenposition och hitta AK off. Gör ett för mig standardbet till 600. En spelare (sitter på BB med ca 12000) synar.Han är relativt bra men spelar helst kvalitetshänder.Floppen kommer A75 regnbåge.Jag försöker ta upp potten direkt med ett bet på 800 vilket är för mig ok eftersom potten ligger på 1100. BB synar dock. Jag sätter honom på något istil med A8- AQ. Turn kommer K. Bra tänker jag och planerar att checkhöja.Han borde ju beta med t.ex AJ i denna situation.Han betar 1000 vilket är ungefär 1/4 av potten. Jag raisar till 3000 och han ställer in. Pottoddsen dikterar till syn. När korten vänds upp så har killen 55!? Jag blir arg och förbannad. Rivern är blank och jag åker ut strax efter. Vad kunde jag ha gjort annorlunda i denna situation. Skulle jag ha check-synat eller liknande???. Tacksam för svar. Citera
Rival Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Han spelade bra och jag tycker inte du kunde gjort någonting annorlunda heller. Sådana saker händer ibland och det är väl bara att leva med antar jag. //Rival Citera
vetgirig Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 **it happens. Det visar på varför spela små par och träffa triss är ett så vinnande spel. Det är inte alls ovanligt att det leder till att man tar motpartens hela stack om man träffar rätt. Du har ju position på Fi - utnyttja den. När Fi bettar ut och du har 2paret. Fråga dig varför Fi better ut när du har bäst hand ? Jag ser några skäl till det: - Spelaren är dålig och tror han leder med AQ - Spelaren har en bättre hand än dig - dvs triss - Spelaren har ett sämre 2par än dig och tror sig leda - dvs sätter dig på AQ. - Spelaren är på en ren bluff. - Spelaren sitter på ett drag och vill kontrollera storleken på höjningen. Du måste i det läget analysera brädan för att se ev drag och från det bestämma hur du skall agera. En reraise kanske inte är det bästa i det läget utan det kan ibland vara bättre och syna för att hålla nere potten. En Fi som synar och sedan bettar ut skall man akta sig för. Du har i detta läget 10% chans att träffa kåken och kan även leda så minst en syn låter bra. När du reraisar och FI ställer in så har du mindre än 10% chans att förbättra din hand så att säga att du har pottodds och syna med mer än halva din stack i det läget är nog inte helt korrekt. Sanningen är den att antingen leder du med dina topp-2-par eller så ligger du långt efter. Ligger du efter så måste du kunna folda i detta läget. Citera
Sasquat Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Tycker både du och Fi spelade händerna väldigt bra......... Tråkigt bara att det gå som det går ibalnd, och fan ALLTID med big slick.......: P:P Men som nån skrev tidigare också, det vsar varför man kan vina så stort med set.......... Hade själv 55 idag, en kille höjer, jag synar, floppen komme JJ5, har kåk....han ställer n, jag blixtsynar, han vissar upp AJ, jag vinner........ Citera
PxT Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Med djupa stackar kan det gå att komma ifrån men med 60-70bb som du har och som spelet sett ut, inte en chans. Otur helt enkelt. Citera
jojje2k Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 [quote name='"vetgirig - Spelaren är dålig och tror han leder med AQ Måste man vara dålig för att tro att AQ är bäst där? Citera
superlirarn Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Postad 2 November , 2006 tack för alla bra svar och era små sympatier.(jag behövde dock inte det sistnämda men tack ändå) Citera
Recommended Posts