The__muse Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Har precis avslutat ännu en 45 min session efter att som vanligt tiltat efter en tveksam förlust. Blir kokhet i hela kroppen och svettat, käkmuskelaturen drar ihop sig. Ändå är jag ca 40bb/100 händer plus just denna omgång. Min fråga är varför har vissa så lätt att tilta? Tilta känns ju ifs som en defenisions fråga. Jag slutar ofta spela när jag märker att tilttänket kommer "jag känner att alla försöker blåsa mig på olika bluffar teorin" Snälla kan inte ngn klok människa ge sin förklaring på tilt och det hat och ilska detta medför. * Flytt till Poker OT - QoS * Citera
Lilly77 Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Idag tilta jag två gånger och allt berodde på att jag hoppades att det skulle gå bra trots att korten på bordet inte alls såg bra ut. Det är jobbigt att syna enda till sista kortet men ibland har jag så svårt att låta bli. Det är jobbigt att lägga sig med ett triss eller när man sitter på en hyffsad färg. Om man bortser från det här med hoppet så åkte jag på en annan jobbig sak även idag Jag hade spelat cirka 2 timmar på en turnering och kommit väldigt långt. Det var 24 personer kvar och jag var på 11 plats. Jag var helt säker på att jag skulle komma till finalbordet. Jag får Q Kn och går med för att se floppen. Jag får par i knektar och sitter på knappen. Vi är fyra spelare. De två första checkar. Personen före mig betar ganska kraftigt. Jag misstänker att han bluffar. Vad gör jag? Jag kör all-in... Det var så dåligt spelat av mig....uuuschh. Det tar lite tid men han synar mig med K Kn och jag åker ut. När jag tänker på det hela så fattar jag inte hur jag kunde satsa allt. Kanske skulle mina svagheter kunna stolpas upp så här: 1. Hoppet 2. Självsäkerheten 3. Girigheten 4. Aggressiviteten I rätt situation så kan dessa vara bra egenskaper men vid fel situation så får man betala för sina misstag. Jag har gjort många dumma misstag i mitt spelande men jag försöker hela tiden förbättra mig så att jag inte trillar ner i samma fallgropar igen. Lyckas man med det så tror jag ens benägenhet för att tilta minskar med tiden. Citera
Recommended Posts