Gå till innehåll

Behöver komma bort till USA, några tips?

Recommended Posts

Postad

Jag har tröttnat på allt elände som jag dras med i sverige och vill komma bort till det stora landet i väster. Har alltid velat åka dit ända sen jag varit liten och har nu fått för mig att jag ska försöka ta mig dit, jobba i ca 6 månader och återvända till sverige.

Men vart startar man????

Kan tänka mig att jobba med de mesta, spelar ingen roll egentligen vilken stad jag söker mig till och boende är inte så viktigt.

Mina intressen är bilar samt poker och fruntimmer såklart.

Ser helst att jag hyr ett rum i ett hus eller en liten lägenhet. Eftersom pengar är viktigt så får det helst vara billigt då jag samtidigt ska ha kvar lägenheten i sverige.

När det gäller jobb, så vart tusan hittar man dessa? var inne på usa:s "riktiga" arbetsförmedling och där samsades ju ca 2 miljoner jobb, lite svårt att söka dessa då iofs.

Vart hade ni startat å hur hade ni gjort???

Postad

jo det är ju lite moment 22, därför ja frågar här :lol:

Jag behöver egentligen hitta någon som kan garantera mig ett jobb, och sedan söka efter ett greencard för att sist leta lägenhet/bostad.

Allt detta "besvär" för att få komma bort från sverige.

hmm... men om man jämför med canada, är det svårare att ta sig dit??

Postad

oj har märkt att jag inte alltid skriver allt jag tänker, får försöka vara nogrannare i fortsättningen.

Med att bli garanterad jobb så tänkte jag på tex svenska firmor som plockar in folk från sverige till staterna, och att man på så sätt är garanterad jobb då man sökt det via svenska kontakter, sorry för oklarheterna.

Tack för länkarna!

Låt säga att man kan tänka sig kanada då, vart börjar man då?

Vad är det som gör de enklare att ta sig dig?