-Lime- Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Jag har tröttnat på allt elände som jag dras med i sverige och vill komma bort till det stora landet i väster. Har alltid velat åka dit ända sen jag varit liten och har nu fått för mig att jag ska försöka ta mig dit, jobba i ca 6 månader och återvända till sverige. Men vart startar man???? Kan tänka mig att jobba med de mesta, spelar ingen roll egentligen vilken stad jag söker mig till och boende är inte så viktigt. Mina intressen är bilar samt poker och fruntimmer såklart. Ser helst att jag hyr ett rum i ett hus eller en liten lägenhet. Eftersom pengar är viktigt så får det helst vara billigt då jag samtidigt ska ha kvar lägenheten i sverige. När det gäller jobb, så vart tusan hittar man dessa? var inne på usa:s "riktiga" arbetsförmedling och där samsades ju ca 2 miljoner jobb, lite svårt att söka dessa då iofs. Vart hade ni startat å hur hade ni gjort??? Citera
Agent Cooper Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Du måste ha ett Green Card för att få jobba i USA. Citera
-Lime- Postad 16 September , 2006 Författare Rapport Postad 16 September , 2006 jo greencard är en självklarhet, men det känns som om arbete samt bostad kommer vara värre att fixa. visst greencard för att jobba i new york är nog hopplöst Citera
baller Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Att skaffa lägenhet och jobb är easy om du har greencard.. utan det kan du glömma det andra... och det är kortet som är svårast eftersom jobb är enkelt när du väl har green card... Citera
Dostojevski Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Känns ju lite som en momment 22 situation. Hur ska man få jobb utan greencard och hur ska man få greencard utan jobb? Verkar som om den handen är stendöd, för att tala i termer av poker. Citera
-Lime- Postad 16 September , 2006 Författare Rapport Postad 16 September , 2006 jo det är ju lite moment 22, därför ja frågar här Jag behöver egentligen hitta någon som kan garantera mig ett jobb, och sedan söka efter ett greencard för att sist leta lägenhet/bostad. Allt detta "besvär" för att få komma bort från sverige. hmm... men om man jämför med canada, är det svårare att ta sig dit?? Citera
Waggho Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Här finns lite info. Det finns säkert fler intressanta frågor och svar där alternativt att du ställer samma fråga där som här. http://csjobb.idg.se/karriar.nsf/All/F560F17325CD9533C125707C004C56FC?OpenDocument&id=5 http://csjobb.idg.se/karriar.nsf/All/5B48556ED4BBFE25C12570D5003A2E20?OpenDocument&id=5 Citera
baller Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 well.. lycka till garantera mig ett jobb, utan greencard och utan specialkompetens, kommer det inte hända.. om du inte har kontakter dvs... Canada är lättare... Citera
-Lime- Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Postad 17 September , 2006 oj har märkt att jag inte alltid skriver allt jag tänker, får försöka vara nogrannare i fortsättningen. Med att bli garanterad jobb så tänkte jag på tex svenska firmor som plockar in folk från sverige till staterna, och att man på så sätt är garanterad jobb då man sökt det via svenska kontakter, sorry för oklarheterna. Tack för länkarna! Låt säga att man kan tänka sig kanada då, vart börjar man då? Vad är det som gör de enklare att ta sig dig? Citera
Narkissoz Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Kanada är väl lättare att få arbetstillstånd i, det verkade inte vara några problem när jag planerade att flytta dit. Citera
Recommended Posts