GugiGus Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Jag har lirat poker online i cirkus två år och har tjänat rätt bra. Men sen några månader tillbaks så har mina inkomster minskat och jag går nästan +-0. Jag lirar mest 0,5/1 NL och 1/2 NL. Jag undrar vad det kan bero på, har motståndet blivit mycket bättre på senare tid eller vad är det. Mitt självförtroende har börjat närma sig botten så det kanske gör att jag inte spelar lika bra längre... Nån annan som har märkt av liknande tendenser? Citera
SuperApan Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Jag har lirat i cirka 18 månader och har inte märkt nån markant skillnad på NL100 iaf (spelar mestadels prima, men även blivit lite pokerstars och partypoker). Bara jag multitablar, så hittar jag ofta ett eller flera bord där man plussar fint. Citera
DaPine87 Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Är ju helt klart grymt mycket färre megafiskar, men finns fortfarande tillräckligt med fisk för att plussa en del Citera
Dostojevski Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Håller defenitivt med om att fiskbeståndet har minskat. Krävs lite mer skärpa och tålamod för tillfället. Dock tror jag att pokerspeladet är väldigt säsongsbetonat. Med det menar jag att fler spelar (Europa) under vintern och då kommer det in stärre stim med fisk igen. Citera
Krilla Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Nån annan som har märkt av liknande tendenser Exakt samma sak har hänt mig, är inne i en två månaders +-0 svacka. Hmm, kan man kalla +-0 spel för svacka egentligen Tidigare har jag haft sk. svackor som har hållt i sig upp till en vecka som mest. Men det som är nu är ju nästan skrattretande, händer ju inte ett skit med rullen, står ju bara och stampar på samma fläck hela tiden. Någon får gärna ge lite tips på vad man ska göra åt det. Edit: Spelat mindre än normalt pgra. det här. Ca 32 000 Händer Citera
Jackrabbit Slim Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Gemensamt för nästan alla såna här inlägg är att olika svackor och streaks beskrivs i antal veckor, vilket inte säger särskilt mycket. Troligtvis underskattar också de flesta variansens påverkan på resultaten. Skulle gissa att en vinnande CG-spelare, med lite lättare tilt och sämre spel inblandat här och där, kan ha en ner/breakeven-swing på uppåt 50k händer utan att det är ett dugg konstigt. Detta kan ju motsvara allt från 2 veckor till 6 månader beroende på hur seriöst man spelar. Min gissning är alltså att motståndet inte har förbättrat sådär värst mycket, men säker kan jag givetvis inte vara med den knapphändiga information (och min obefintliga kunskap) som angivits. Citera
Steinmeyer Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Tänkte precis skriva in med ett i stort sett identiskt problem, varit vinnande på 1/2$ i 2,5 år men nu är jag inne i den längsta trögperioden nånsin. Tog ut lite pengar innan Augusti då sommaren var dyr, sparade 1000$ (alltid lirat med kort rulle) och tänkte spela lite 0.5/1$. Det var då det började, torskade allt och fick för första ggn på 2,5 år sätta in pengar. Satt in 1000$ till, torskade det men tog ut sista 3$ i rakeback, dubblade upp en all in på 0.05/0.10, tog 6$ satt mig på 0.25/0.50, vann 250$ osv. Nu är jag uppe på ca 1200$ men det går otroligt segt, över hela Aug/Sept ligger jag alltså ca 800$ back. Aldrig varit med om något liknande, Aug var min 3:e minusmånad nånsin. Tror det är svårare för mig med 0.5/1 också, att respektera bettarna när de känns små. Man bygger liksom upp en magkänsla från 1/2$ av vad t.ex. 18$ på turn betyder, stämmer inte alls på 0.5/1 Hjälp tack! Citera
checkamat Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 spelar NL 1/2 på partypoker, mest på natten. Tycker det är fler fiskar än någonsin, kanske beror på att jag tidigare spelade på prima iofs. Citera
Recommended Posts