Gå till innehåll

Film- och serietips

Okok

Recommended Posts

Tänkte att detta kunde vara en tråd där man tipsar varandra om bra filmer som är aktuella att "plocka hem". Var längesedan man hittade något bra själv och det känns som man bara plockar hem på måfå.

Kan själv rekommendera serien Entourage, som nu är inne på sin tredje säsong. Den handlar om en filmstjärna (Vince) och hans sköna "entourage", bestående av hans tre barndomspolare som var och en arbetar för honom som manager mm. Det är även många kändisar som gästskådespelar. Väldigt underhållande från Hollywoodfester, filminspelningar osv. Arie Gold som Vince's agent skulle kunna vara den roligasta karaktären någonsin - alla kategorier.

Kan även rekommendera filmen Poseidon. Fantastisk. ;)

(Vill för övrigt passa på att varna alla moderatorer. "Plocka hem" kan betyda att gå till en videobutik eller vad som helst. Försök att inte fantisera ihop något dolt budskap!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 95
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sålänge du inte specificerar vart man laddar ner dem så är det lugnt. Jag laddar ner allt jag kollar på, filmer, tv-serier, pokerprogram. Inget jag sopar under mattan.

Criminal Minds är en serie jag varmt rekommenderar, har gått på Kanal 5. Även den nya serien på TV4, House, är riktigt bra tycker jag. Jag älskar serier med intressanta karaktärer, som Grissom i CSI, Gideon i Criminal Minds och House i House. Kan någon tipsa om bra serier med intressanta karaktärer så gör gärna det. :)

Var det ironiskt? Tycker den var värdelös. :)

Länk till kommentar

Var det ironiskt? Tycker den var värdelös. :)

Vad i.. ? Dissar du min filmsmak? 8-)

Nej, den var riktigt riktigt dålig.

Senaste film som inte var nån run-of-the-mill hollywood produktion - Napoleon Dynamite

Vad handlar den om?

Länk till kommentar

Napoleon Dynamite är förmodligen världens sämsta film. Den handlar om en snubbe som med största sannolikhet är mentalt handikappad som går runt och gör idiotiska saker. Filmen har knappt någon handling.

Kollade Miami Vice nyss, också en av världens förmodligen sämsta filmer. Den utger sig för att vara någon form av über-action-rulle i trailern och så vidare. Det var kanske 5 min action i hela filmen, och den var dålig rakt igenom.

En film som du bara _måste_ se om du gillar action är District 13 som är gjord av Luc Besson (killen bakom Leon). Ren och bra action filmen igenom, riktigt underhållande.

Länk till kommentar

Napoleon Dynamite är förmodligen världens sämsta film. Den handlar om en snubbe som med största sannolikhet är mentalt handikappad som går runt och gör idiotiska saker. Filmen har knappt någon handling.

Kollade Miami Vice nyss, också en av världens förmodligen sämsta filmer. Den utger sig för att vara någon form av über-action-rulle i trailern och så vidare. Det var kanske 5 min action i hela filmen, och den var dålig rakt igenom.

En film som du bara _måste_ se om du gillar action är District 13 som är gjord av Luc Besson (killen bakom Leon). Ren och bra action filmen igenom, riktigt underhållande.

Såg Miami Vice i när jag var i Vegas nu i somras. Riktigt dålig rulle, även om jag gillade filmningen och de få actionscener som var.

Blir till att tanka ner District 13.

Länk till kommentar

Firefly är en annan skön serie som bara fick en knapp säsong.
Glöm då för all del inte filmen Serenity som tillkom då serien lades ner för att lugna den fanbase som byggts upp. Allt enligt Cheunce ;)

/TF

Firefly är grymt bra men den är lite halv b i bland men det är det som gör den så skön. Serenity är grymt bra men den ska man helst se efter att man sett Firefly.

Länk till kommentar

Skulle själv vilja rekommendera:

"The Ron Clark Story" (Ohhh! Matthew!!) samt "The Butterfly Effect"!

Två strålande filmer!

Har "beställt" United States of Leland, någon som har sett den och kan rekommendera den?

MVH

//KF

Såg den förr några år sedan och då gillade jag den skarpt. Men den kan nog vara lite knepig att tycka om. Vet ingen i min bekantskapskrets som gillar den men jag har ganska lätt för att tycka om filmer som sticker ut, så jag tycker att du ska se den.
Länk till kommentar

Två strålande filmer!

Har "beställt" United States of Leland, någon som har sett den och kan rekommendera den?

MVH

//KF

Såg den förr några år sedan och då gillade jag den skarpt. Men den kan nog vara lite knepig att tycka om. Vet ingen i min bekantskapskrets som gillar den men jag har ganska lätt för att tycka om filmer som sticker ut, så jag tycker att du ska se den.

Ska fixa den och kolla på den snart då den verkar ganska bra (av det man läst och hört iaf).

Har du några fler liknande filmer? Såna som sticker ut.

MVH

//KF

Länk till kommentar

Två strålande filmer!

MVH

//KF

Ska fixa den och kolla på den snart då den verkar ganska bra (av det man läst och hört iaf).

Har du några fler liknande filmer? Såna som sticker ut.

MVH

//KF

Garden state, fast den har väl alla sett snart.

The woodsman, handlar om en pedofil som flyttar hem till sin gamla hemstad. Sjukt bra enligt mig.

Arga män utan ben, fransk film om två män som blir rullstolsbundna och de bestämmer sig för att fara till finland för att stämma tillverkaren av traktorsläpet som gjorde dem invalida. Svart humor som funkar.

Motståndaren, en fransk film om en man vars liv är en stor lögn och där fasaden håller på att rasa. Intressant dramathriller som jag tyckte var sjukt bra när jag såg den men i efterhand så är jag mer osäker på dess egentliga kvalité, måste nog se om den.

Har du några filmtips?

Länk till kommentar