Prizonic Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Har inte spelat mycker mer än 20 händer mot min motståndare men på dessa händer har han spelat väldigt looseaggresive, 60 i VPIP och 40% preflop raise, har tyvärr inte agressionfactor på honom. Hur tycker ni jag ska agera river. Det enda rimliga som jag slår här är väl en bluff? Kan jag vika trots de goda potoddsen eller måste jag göra en crying call? Game # 427349659 - Texas Hold'em No Limit EUR 1/2 -table "Southampton" Players(max 6): StrongAce (EUR 444.15 in seat 1) *gardsgut* (EUR 197.00 in seat 2) _d-_-b_ (EUR 184.30 in seat 3) HERO (EUR 198.00 in seat 4) PaTipAti (EUR 190.50 in seat 5) Huey_ (EUR 83.00 in seat 6) Dealer: StrongAce Small Blind: *gardsgut* (1.00) Big Blind: _d-_-b_ (2.00) HERO was dealt: A - Q HERO Raise (7.00) Huey_ Fold StrongAce Call (7.00) *gardsgut* Fold _d-_-b_ Call (5.00) Flop 5 - A - 5 _d-_-b_ Check HERO Bet (15.00) StrongAce Raise (37.00) _d-_-b_ Fold HERO Call (22.00) Turn 5 - A - 5 - 8 HERO Check StrongAce Check River 5 - A - 5 - 8 - 4 HERO Bet (60.00) StrongAce Raise (120.00) HERO ? Edit: ändrade nicket Citera
Relativitet Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Kanske Dölja nicket över hela HH'n Annars vet jag faktiskt inte känns som om man hamnar i dem där situationerna nästan allt för ofta. 50/50 brukar man vinna så äre iaf för mig Jag kör nog på cry call . Citera
Prizonic Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 Om man vinner 50/50 av dessa lägena så är det ju blixtsyn då man har väldigt fina potodds. Citera
tamtaram Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Säg så här: Om du inte tänker syna hans miniraise tycker jag inte du ska betta ut. Om det här är ett rätt tankesätt tycker jag istället att det vore bättre att checksyna river. Som spelat tycker jag att syn är rätt. Citera
andpet Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Hero får omslag både på flop och på river och ni tycker att en syn är given? Jag skulle i alla fall gissa på att FI har en 5a. Vad skulle FI kunna raisa med på en flop innehållande 55A? Möjligtvis AK, men annars är det troligare att raisen sker med en 5a. River-raisen formligen stinker värdebet. Fi har dig slagen. Citera
RoyleAxe Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Hero får omslag både på flop och på river och ni tycker att en syn är given? Jag skulle i alla fall gissa på att FI har en 5a. Vad skulle FI kunna raisa med på en flop innehållande 55A? Möjligtvis AK, men annars är det troligare att raisen sker med en 5a. River-raisen formligen stinker värdebet. Fi har dig slagen. Du är riktigt säkert slagen. En bluffbet på rivern borde vara lite större än sådär eftersom du får såpass goda odds och det borde han veta. Jag skulle gissa på att hans reraise på flop är antingen ett sämre ess eller en 5a. Att han checkar efter på turn betyder osäkerhet om sin kicker eller att han vill få dig att betta rivern. Då rivern kommer med en hjärter så luktar det mkt starkt att han har en 5a eller kanske tom en möjlig RR-flush med AJ? AK? Nja... Citera
Recommended Posts