Beef__Cake Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Jag har varit mkt tight vid bordet och endast raisat stora PP, AK och de har de övriga sett. Fi är en vanlig tomte som inte har så mkt koll 55% saw flop säger väl endel. *** Hand History for Game 5171850048 ***** $50 NL Texas Holdem - Thursday, September 14, 20:10:47 ET 2006 Table Table 108088 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: PokerKav ( $136.44 ) Seat 4: newlew1988 ( $29.28 ) Seat 6: Beef__Cake_ ( $49.50 ) Seat 2: mobolo ( $49 ) Seat 3: rroocckkyy11 ( $8.75 ) Beef__Cake_ posts small blind [$0.25]. PokerKav posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Beef__Cake_ [ Kc Kh ] mobolo calls [$0.50]. rroocckkyy11 calls [$0.50]. newlew1988 calls [$0.50]. Beef__Cake_ raises [$2.75]. PokerKav calls [$2.50]. mobolo calls [$2.50]. rroocckkyy11 folds. newlew1988 folds. ** Dealing Flop ** [ 7s, 9h, As ] Beef__Cake_ bets [$6]. CB:ar standard. PokerKav calls [$6]. Kan va drag...ett svagt A han hade BB och syna typ alltid från blindsen med div crap händer. mobolo folds. ** Dealing Turn ** [ 4c ] Beef__Cake_ bets [$12]. Bettar igen för att tala om jag har minst AK...lägg ditt svaga A eller Midpair. PokerKav calls [$12]. Hmm kanske sitter på färgdrag....alt stegdrag men mindre troligt. ** Dealing River ** [ Jh ] Beef__Cake_ checks. PokerKav checks. Beef__Cake_ shows [ Kc, Kh ] a pair of kings. PokerKav shows [ Ah, Qd ] a pair of aces. PokerKav wins $44 from the main pot with a pair of aces. Standard är väl check på river eller? men har lite andra funderingar. Finns det nån fold hos honom om jag bombar river med ett stort bett...all in kanske? Kan han lägga AQ efter att ha synat 2 gator? Om han skulle ha AT, A8, A2-A6 skulle han lättare släppa dem, eller synar de river då de tycker att de har lagt så mkt redan och har ju träffat TP? Han borde ju tro att hans A är bra och således syna med A2 om han nu hade tänkt syna med AQ. Hur stort bör ett sånt bett vara för att få bort honom om det nu går? Vad är era reflektioner om ett sådan läge? Citera
Rambo Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 du måste checka ner den här handen....... på 50$ NL finns det knappt en möjlighet att få nån att folda A Q med träff...du måste börja checka mycket tidigare oxå iofs... Citera
RoyleAxe Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Ditt fortsättningsbet på floppen är väl kanske ok, men efter att du fått syn så bör du inte beta turn, går bara inte att utgå från att han har önskehanden, dvs ett drag. Du bör checka/checkfolda turn och om du nu satt han på ett drag så kan du ev checksyna rivern. Citera
andpet Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Jag förstår verkligen inte tanken med att continuebetta turn, särskilt inte med tanke på limiten. Jag tror inte det finns en enda spelare som släpper ett A där. Nej, checka turn och om du måste får du väl syna. Ser absolut ingen anledning med att fortsätta stoppa in pengar med det näst högsta paret på bordet... Citera
Recommended Posts