Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När drc's egna pokerrum Slaskpoker.com öppnar (betatestning pågår för fullt) så tror jag det kommer bli en riktig höjdare! Många nyskapande funktioner, bl a en sångknapp. Trycker man på den brister ens avatar ut i sång, antingen "slaska i neon" eller "jag vill slaska i Europa". Det kommer även finnas bord där man måste ha en viss promille för att få spela, alkotestare ingår i programvaran, ser ut som polisens blåsmaskin och funkar som säkerhetsdosan till internetbanken ungefär.

Förhandlingar pågår med Scotty och Men "the master" Ngyuen, i dagsläget ser det ut som att de (tillsammans med drc själv) kommer vara affischnamn för sidan och även ha varsitt eget bord där man kan lira med dem.

För varje rakad hand får man slaskpoäng, som sedan kan växlas in till folköl, resor till Baltikum eller vita handskar.

Postad

vänta nu callen dissar drc för att drc slaskar? vad har jag missat? drc är ju vad e_novella kallar "mr tight". dessutom är callen inte den som sitter torr om fingrarna och låter bli att slaska. Jag ligger förövrigt i hårdträning a´la Rocky för att spöa callen i nästa cashgame (vaknar på morgonen sveper ett stort glas med nötter, springer upp och ned för stegar kör en timmes hårdträning på stålsäcken)

förövrigt vill jag anklaga drc för att ha bidragit till att rasera den lilla strimma av respekt mina undersåtar har för mig här på jobbet, när jag inspirerad efter i söndags (jag är väldigt lättinspirerad och faller för grupptryck utan att det ens finns något sådant) satt och sjöng med i den fantastiska visan om översten och vita handskar.

vad gäller nätpoker kan jag säga att jag spelat på Interpoker (delar spelare med bl.a William Hill) under julen jag har tänkt prova lite nya sajter för att se om man kan hitta någon som är lättspelad. interpoker är den sajt jag hittade som uppfyller dessa krav: gott om shorthanded NL-spel, att man kan ta ut pengarna direkt till kreditkort. samtidigt som de hade riktigt bra sign-up bonus.

jag hade dock svårt att spela där eftersom spelet var mycket mer loose-aggresivt än jag är van vid foldade vid ett par tillfällen bästa handen när 4-5 spelare vid bordet reraisade varandra bla när jag floppade stegen med tre hjärter på flop på min K9 och hela bordet var all-in när det var min tur att agera. ( händer som A7 utan hjärter var med och synade all-in som var mer än dubbelt så stor som potten) det borde finnas verklig potential att tjäna pengar här.

förövrigt vill jag gnälla lite på 24h som krashar varannan minut även om det bidrar till ett litet smil ibland som när man får följande mail:

Dear Lodbrok:

There has been a server failure while you were seated at table Wolverhampton

(Table id # 271,167).

All the EUR 0.00 that you had invested in the pot during game # 30,865,443 has

been returned to your account.

We are sorry for any inconvenience that this may have caused.

We will investigate this problem as soon as possible.

Poker Management

Jo dessa 0.0 euro har jag varit orolig över nu i ett dygn.........

Postad

Att drc skall vara mr tight är då iaf något som spelarna på 24h inte har fattat. Satt o myste bredvid drc igår och såg hans storstilade spel och jag har aldrig vart med om någon som fått så lite respekt för sitt höjningar. Jag känner att jag kan uttala mig för "minken" ses inte direkt som någon supertight lirare heller men detta var helt sjukt.

Postad

eh OK då, jag ska egentligen inte uttala mig men men på de live-cashgames vi lirat har jag sett callen slaska betydligt mer än drc.

men detta forum ska ju egentligen handla om nätpoker och olika sajter så gör nu som jag säger och inte som jag gör och diskutera sajterna istället för att dissa varandra. (vi kanske behöver ett "dissa en annan UPS-spelare" forum)

Postad

Ni har ju helt missuppfattat, man kan vara tight och ändå slaska. Slaska kan iofs användas i betydelsen spela löst, men ordet har en så många fler betydelser och nyanser på så många olika nivåer.

Fan minken, jag visste att ni skulle hem till drc och härja hela natten igår, jag blir svartsjuk...

Postad

Vi är väldigt entusiastiska inför releasen av slaskpoker.com.

Förutom de funktioner Cellen nämnde så har vi även tänkt att

* arrangera satteliter till "high-Stakes-Live-Strippoker"

* Daily Bonus till dagens slaksigaste spel

* inför slask'sit'n'go

vilket innebär att allaf år tre kort innan floppen.

En bettingrunda sedan får de som är med kasta alla tre korten. Varav floppen kommer. Bettingrunda igen då man får ett fjärdekort direkt efter turn och innan nästa betingrunda. Bettingen går vidare då man efter rivern får ett nytt kort. I övrigt är reglerna ungefär som Holdem.

Om man slaskar för lite i chatten kan man få PHI-divine hemskickad till en för att dela ut en rejäll butter utskällning.

Vi håller på att avsluta ett avtal med buggkionesen där vi varje vecka ska kunna lotta ut Buggkurser. Vi hopppas att kunna förlägga dem i Kina men BK är lite sbårövertalad angående pendlandet.

Det här är bara toppen på isberget och vi kommer snart att komma med fler nyheter.

Angåendet slaskandet så har jag aldrig slaskat i en enda pott i hela mitt liv. Senast igår när jag sa innan sista handen att jag skulle slaska, inte hade alltför mycket kvar att förlora, hittade två damer och blixtmuckade.

That's me.

Jag gillar däremot att spela med personer som Lodbrok som säger till medspelarna efter att jag höjtpreflop att de inte ska gå med. "Vet du hur tight han är". När det är hans tur slaskar han självklat själv in i potten,

Ni som inte har råd att köpa pokerböcker eller helt enkelt inte kan läsa har missat konceptet att om man spelar med folk som slaskar fett så ska man tighta upp sitt spel rejält och vice versa.

Callen, Lodbrok, Mårten, Torbjörn, Minken och allt vad ni heter är riktigt slaskiga - men det är bra då blir det fler slaskpoäng på http://www.slaskpoker.com

Postad

Glömde du inte "The Nuts-Jackpot"?

Dvs, att om en slaskare förlorar mot en icke-slaskare (som därmed sitter på nötterna) borde slaskaren få en fet bonus.

Detta kan tas ett steg längre genom att nötspelaren får stå för bonusen. Allt för att i det stora hela uppmuntra slask!

/PHID the bouncer

• 3 weeks later...
Postad

Fortfarande inga slasktips av callen det tycker jag e lite tråkigt :(

Fina bilder men jag saknar lite mer lättklädda bilder, e dessa på väg?? Borde väl finnas sådana med tanke på vilken typ av kortspel som spelas hos drc efter krogsvängar!!!!

Postad

Du vet hur Callen är med sina tips. Man får dra dem ur honom. Det känns dock som om han har något stort på gång - Callen verkar gilla att slaska med sydlänningar !!!