Gå till innehåll

Bara jag som föredrar online framför live?


babydre

Recommended Posts

Jag vet inte, för mig är det tvärtom. Jag kan knappt hålla fokus och tycka att det är kul att klicka i mer än typ en kvart på nätet (om man inte tar sig halvlångt i en turnering, det är väl det enda roliga) medan jag gärna sitter 12 timmar i sträck vid ett pokerbord live. Dels är live så mycket roligare, spelet blir mer baserat på psykologi, och vid cashgames är ofta stackarna mycket djupare vilket ger ett helt annat spel. Nätpoker med 100xBB i snittstack och livepoker med 4-500xBB i snittstack är två så skiljda spel som det bara kan bli.

 

Att sitta och snacka skit och håna folk är ju också svinkul live, något man knappast får läge att göra på nätet. Äh, jag är bara grovt liveskadad, dessutom vet jag att jag aldrig kan plussa på nätet i längden, och det är väl den enda anledningen till att nätgrinda. Live vet jag inte heller om jag kan plussa i längden i och för sig, men live har jag i alla fall roligt och tiden går på nolltid. Dessutom känner man sig klart gladare efter att ha plussat fem lax när man glider ifrån pokerklubben med fem färska tusingar i fickan än om man vunnit typ 600 dollar i form av siffror på en dataskärm.

 

Men to each his own. Jag föredrar ett 5/10 sent på natten på Sviten med snittstackar på 5000 före vilket nätgame som helst!

 

Men är man liveskadad så är man...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...