Gå till innehåll

FLT - Aggressivt betande mot synstation på farlig bräda

Recommended Posts

Postad

Paradise Poker 8/16 Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is SB with Qc, Ac.

8 folds, Hero raises, BB calls.

Inget att kommentera egentligen. BB är lös och passiv.

Flop: (4 SB) Jc, Qd, Jh (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero calls.

Här blir jag höjd och det är definitivt en varningssignal, men jag känner inte att jag kan utesluta en dam här. Så antingen är jag brutalt dominerad eller så dominerar jag brutal. Lite svårt att veta vilket.

Turn: (4 BB) 6d (2 players)

Hero checks, BB bets, Hero raises, BB calls.

Här tänker jag att min checkraise kommer få min motståndare att visa rätt färg. Sämre damer kommer säkerligen syna ned, för än har den mannen nog inte släppt ett par, och blir jag trebetad är det en lätt fold.

Funderar på om jag egentligen inte fått lika mycket information genom att bara beta ut. I så fall hade jag förlorat ett bet när jag blev höjd och vunnit två bet när jag hade bäst hand. Nu förlorar jag två bet när jag är sämst och vinner tre bet när jag är bäst.

River: (8 BB) 2d (2 players)

Hero bets, BB calls.

Här bör han relativt stor del av tiden sitta på en sämre dam. Och även om han inte gör det så får jag antagligen bättre odds om jag bet-foldar än om jag bet-synar eftersom hans betdistribution är betydligt starkare än hans syndistribution.

Final Pot: 10 BB

Postad

Givet att du ser lika många damer som knektar på flopen så borde ju sannolikheten för en dam kontra en knekt vara i princip samma som i hans syndistribution. Troligtvis lär han väl syna med aningen fler händer med en dam än med en knekt.

Gissar att givet att fi fattar att han bör slöspela J's full och bättre är du typ 55-45 favorit här, gör han inte det är du antagligen ca 45-55 dog.

Utgår också av din beskrivning att fi knappast gör saker som att semibluffa KT eller AK här?

/Bjorn

Postad

Om du vill att din motståndare ska visa färg skulle det kunna vara ett alternativ att trebeta floppen istället. Har h*n en knekt blir det billigare för dig än att checkraisa turn, och en löspassiv spelare lär syna ned hela vägen med dam i vilket fall. Hade det varit en lösaggressiv spelare hade jag inte uteslutit KT eller T9 med semibluff heller - vilket hade varit ännu ett skäl att trebetta.

Jag tycker man ska tjingkockka på ett fetlägg. DVS om inte tomten har tjockfrossa med högrulle. Men i normala fall skulle en pofftjoff sitta mitt i raisen på plopphålstegen.

Du får iaf guldstjärna för dagens mest kreativa användande av det svenska språket; ett specialinstiftat pris som vanligen går till QoS. Och Horace Engdahl gråter...