Hjort Postad 16 Januari , 2005 Rapport Postad 16 Januari , 2005 Paradise Poker 10/20 Hold'em (5 handed) Preflop: Hero is SB with Qs, Kd. UTG folds, MP calls, Button folds, Hero raises, BB calls, MP calls. Orsaken till att jag höjer här är att MP är väldigt lös och rätt förutsägbar, en stor hand innebär vad jag sett en höjning. Så trots min dåliga position satsar jag på att få in värde från MP och BB. BB är och andra sidan lite väl lös, men verkar annars kompetent och åtminstone inte otillräckligt aggressiv. Jag känner mig rätt säker på att BB inte har 99+ eller AQ+ när trebeten uteblir. Flop: (6 SB) 6h, Ks, 2s (3 players) Hero bets, BB raises, MP calls, Hero 3-bets, BB calls, MP calls. Här måste man ju fundera på vad BB kan ha. Set i sexor eller tvåor är inte omöjligt, inte heller K6s. Men K2 är nog att ta i, likaså 62. Jag lutat åt att den mest sannolika handen för BB här är ett färgdrag eller en kung med dam eller sämre kicker. Kanske också 88 eller 77. Om MP hade höjt hade jag verkligen fått tänka efter, som det är så betyder det bara att han fått någon bit av floppen och antagligen tänker ta den till rivern. K2 är inte en omöjlighet för MP som också uppvisat passiva tendenser. Turn: (7.50 BB) 8h (3 players) Hero bets, BB calls, MP calls. Situationen oförändrad, om BB höjer nu kommer jag nästan börja grina och inte vara glad. River: (10.50 BB) Th (3 players) Hero bets, BB folds, MP calls. Återigen är situationen rätt oförändrad, jag väntar mig syn av sämre kungar från BB och med de flesta paren av MP. Återigen kommer jag vara riktigt ledsen om jag blir höjd, vilket antagligen är av KT, men kommer nog syna ändå. Final Pot: 12.50 BB Det jag är fundersam över i den här handen är alltså mest valuehöjningen preflopp och trebeten på floppen. Citera
Bjorn_ Postad 16 Januari , 2005 Rapport Postad 16 Januari , 2005 Paradise Poker 10/20 Hold'em (5 handed) Flop: (6 SB) 6h, Ks, 2s (3 players) Hero bets, BB raises, MP calls, Hero 3-bets, BB calls, MP calls. Här måste man ju fundera på vad BB kan ha. Set i sexor eller tvåor är inte omöjligt, inte heller K6s. Men K2 är nog att ta i, likaså 62. Jag lutat åt att den mest sannolika handen för BB här är ett färgdrag eller en kung med dam eller sämre kicker. Kanske också 88 eller 77. Mycket beror ju på vad BB tror du är kapabel till. Tror han att du är kapabel att betta här med AQ-Ax, QQ-99 etc så kan ju hans raise vara ganska lös. Att du skulle betta ut med färgdraget känns ju också ganska troligt. Skulle dock gissa att hans troligaste händer är KQ-Kx, A6, A2, färgdrag, AQ-Ax, 66, 22 och AA. (Även om jag personligen skulle cappa de tre sistnämda så kan han ju gå för en overcall från MP.) Höjningen preflop känns som en nobrainer för mig men det kanske den inte är om MP är trixig. /Bjorn Citera
m_sjoberg78 Postad 18 Januari , 2005 Rapport Postad 18 Januari , 2005 Jag skulle spelat handen precis som du gjorde. Att BB höjer ditt bet på flop tycker jag inte behöver säga så mkt, jag skulle nästan vara mer oroad över MP:s coldcall. Om MP hade ett monster skulle han ju kunna spela exakt så för att kunna raisa turn när både du o BB petat in ett big bet. Hur slutade handen, antar att du vann. Bra spelat alla fall.. //Marcus Citera
Recommended Posts