Gå till innehåll

Spel på flera bord?


aim4vegas

Recommended Posts

Hur gör ni när ni spelar flera bord? Jag spelar 2-3 bord och placerar ut dem överlappande på skärmen så man ser ett hörn av varje. Gillar inte spela komprimerat/minitables som en funktion. Är ända sättet att se HELA borden samtidigt att spela på flera skärmar samtidigt.. hur går det i så fall till praktiskt?

 

* Flytt till Nybörjarfrågor - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ja jag vet inte heller vad du har för grejjer :P

En 20" flat är normalt gränsen för att klara 1600*1200

Du får kolla manualer på dina prylar(på skärmen lär de ju stå hur många tum den är)...

 

Högerklickar på desktoppen / Egenskaper /Inställningar-fliken, där kan du ställa in skärmupplösningen om du har prylar som klarar av den upplösningen

 

Annars finns de en hel del tråder om det, om du använder sökfunktionen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag e rätt kass på datorer måste jag erkänna och vet inte vad min flatscreen har för prestanda. Men alltså hur gör du praktiskt för att få in fyra bord på skärmen utan att dom överlappar. Hajar inte det... :(

Ändrar upplösningen på skärmen. Högerklicka på skrivbordet -> egenskaper -> Inställningar -> upplösning. Där kan du ändra. Det krävs en 20" LCD-skärm för att köra 1600*1200, dvs 4 standardbord utan överlapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du undrar alltså om det finns bärbara datorer med över 1600x1200 i upplösning? finns ett antal sådana i lite olika storlekar. dell har 15.4" med 1900x1200 bland annat.

 

Har du nån länk till en sån? Kolla igenom bärbara på dell just nu, ser då ingen sådan?

 

Den jag nu råkade se närmast var en Inspirion 9400 med 17"WS skärm som klarade 1080p(1920*1080)

länk till dell.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplösning på 1600x1200 är alltså det som rekommenderas för spel på fyra bord. Men hur många tum på bildskärmen är bekvämt/lämpligt, vad tycker ni?

 

Samma fråga vad gäller laptop, blir det inte för smått med fyra bord på en lapptop? Ska man ha widescreen eller fyrkantig bildkärm?

 

 

 

kolla på latitude.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan köra fyra bord med 1280x1024. PokerStars och PartyPoker är skalbara och då kan du köra på 1024x768 också. UltimateBet och Prima-klienter (eller minns jag fel här) har miniview = räcker med 1024x768. Ska du köpa ny skärm så köp en med 1600x1200 eller 1920x1200. Finns 19" CRT som klarar 1600x1200, men det kan flimmra lite. En laptop på 15" med 1600x1200 blir inte för lite om du har fullgod syn (kör fyrfärgskortlekar för att underlätta dock). Dessutom brukar näsan vara typ inte vara mer än 30-50cm ifrån en laptopskärm. En del klienter är resurskrävande (OnGame/PokerNetwork och Cryptologic), så en begagnade laptop kan bli lite klent beroende på prestanda.

 

Steg ett är att bli framgångsrik på att multitabla, öva med den skärm du har (jag är ganska säker på att den går att klämma upp i 1280x1024 om det inte är jättegammal). Spela/hora sedan ihop till en ny skärm/dator eller köp en begagnad 19" CRT som klarar 1600x1200 för 300-500 kr. Finns även bra 21" till riktigt bra pris om du har fysiskt utrymme så det räcker.

 

Widescreen med 1920x1200 kan du väl ha glädje av om du ska köra typ Calculatem samtidigt som du spelar. Annars är det bara död yta. Widescreen på 1620x1050 ger dig tråkigt överlapp i y-led.

 

En 20" TFT som klarar 1600x1200 ligger runt 4500 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...