Gå till innehåll

NLT - När börja pusha med vad som helst


Doc

Recommended Posts

Följande situation har inträffat ett par gånger för ofta: 3 spelare ITM alla med ungefär samma stack. Jag får bara skithänder hela tiden och blindsen äter sakta upp min stack tills jag desperat går All-in istort med osedda kort då jag har för liten stack.

 

I vilket läge börjar ni trycka in allt med skräp? Stack = 3BB, 6BB?

Annan strategi?

Syna eller höja med skräp för att se floppen?

Bluffsyna någons All-in med skräp :D

 

Jag brukar tvingas in vid ca 3BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig sak som många missar: Om du sitter på knappen och har så kort stack att du garanterat kommer att bli synad om du pushar, och har en skräphand, så är det bättre att vänta tills du hamnar i BB, därför att 1) Motståndarna är ofta mindre benägna att samarbeta för att få ut dig, samt 2) Du kommer troligen ha en bättre hand en den du har nu.

 

I övrigt är det ju rättså motståndarberoende och situationsberoende. Är man kort men en tredje snubbe är ännu kortare så kan man ju vara mer konservativ t.ex.

 

Att pusha från SB hellre än från knappen gör en rättså stor skillnad också, med jämna stackar måste man vara relativt tight från knappen (även vid 6-7xbb., oavsett om fi är tajta eller lösa. Hoppar man däremot till SB med samma stackar så kan man pusha any two mot de flesta "normaltajta" fi.

 

Om du vill kan jag gräva fram lite mer teorimaterial. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lika stackar ITM ställer jag med alla PP, alla A och en massa annat. Ställer även med any-two från SB.

 

Ok, men frågan var i det fall där du bara får kort som 27o hela tiden. Glöm pp och klädda kort, du får BARA lankor. I vilket läge börjar du pusha med dessa händer?

Men du säger alltså att du redan initialt gör det från SB!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig sak som många missar: Om du sitter på knappen och har så kort stack att du garanterat kommer att bli synad om du pushar, och har en skräphand, så är det bättre att vänta tills du hamnar i BB, därför att 1) Motståndarna är ofta mindre benägna att samarbeta för att få ut dig, samt 2) Du kommer troligen ha en bättre hand en den du har nu.

 

I övrigt är det ju rättså motståndarberoende och situationsberoende. Är man kort men en tredje snubbe är ännu kortare så kan man ju vara mer konservativ t.ex.

 

Att pusha från SB hellre än från knappen gör en rättså stor skillnad också, med jämna stackar måste man vara relativt tight från knappen (även vid 6-7xbb., oavsett om fi är tajta eller lösa. Hoppar man däremot till SB med samma stackar så kan man pusha any two mot de flesta "normaltajta" fi.

 

Om du vill kan jag gräva fram lite mer teorimaterial. ;)

 

Gör väldigt gärna de! väldigt intressant ämne de här..

 

har lite funderingar just om ITM om hur hårt man ska satsa på 1a eller 2a placering när man är shortstack. Om jag sitter på knappen med 3-4BB och vet relativt säkert att jag kommer fy syn om jag ställer. jag sitter med any two och är väldigt säkert underdog mot de flesta händer, ska jag gambla då för att ha chans att bygga stack, eller ska jag vänta till jag sitter på SB eller BB med en bättre hand men med endast 2-3BB kvar i stacken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...