Mikey Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Personligen gillar jag FL skarpt. Men ibland känns det som att vissa tycker att det är "Poker lite" på någe sätt om ni vet hur jag menar? Stämmer detta alls? Kommer jag alltid bli betraktad som en "Poker lite spelare"? Jag skulle gärna vilja arbeta mig upp och bli mycket duktig på FL eftersom jag inte alls känner något stort intresse för NL. Det jag även är lite sugen på är turneringspoker, men då kanske jag borde lära mig NL ändå? Sicket dilemma! * RP - QoS * Citera
t3h_h4x0r Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 om du vill lira turneringar så ska du nog börja lära dej NL för de flesta turneringarna är NL Citera
Hjort Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Fixlimitspelare är ju riktiga pokerspelare, turneringsspelare däremot ses ofta som lite "poker light". Citera
fsvoo Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 jag är i samma sits men har hört mycket om att de som tjänar väldigt mycket pengar och är riktigt bra på poker lika gärna (eller hellre?) spelar fixed på höga limits. Däremot skulle jag vilja lära mig NL just för turneringar och live, där känner man sig lite utanför. Skulle gärna vara med på pokerforum LIVE tex om jag kunde spelet... Ett alternativ är dock fixed sit n go. Känner man sig bara lite vassare än motståndet går det tjäna fint där och turneringsforumen gör det ju lite roligare och man sätter till lite extra koncentration. Tyvärr inte så vanligt med folk som vill spela detta på de flesta siter Citera
Uben Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Känns lite som att jämföra äpplen och päron. Fixed är mer matte, odds, image osv medans No-limit är mer straight forward men betydligt mer psykologi. Såklart är ju ingen av dom "allt eller inget". Citera
Recommended Posts