Gå till innehåll

Värsta förlust sessionen?


ZILLOW

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1700E på Omaha 05/1 under c:a 5 timmar.

 

Roliga va att jag skulle bara "safespela" 3 bord för att jag chattade med en Omaha polare.

 

Och tillråga på allt så var de 3 borden jag spela på otroligt weaktighta så jag fick vara aggressorn. Höjde varje hand jag spela och cont beta varje gång i princip och vann potten då 90% av gångerna. Undrar fortfarande hur jag kunde gå back 1700E haha..

 

Tidigare har jag haft ett par 1200E - dagar samt 1 1500E - dag.

 

Första gången jag backade stort så var jag helt knäckt.. Men man blir faktiskt van. Så till er alla som får eran första "stora" förlust session knäck er inte totalt mentalt utan försök att sätta det i perspektiv (typ det är igentligen bara x antal inköp osv).

 

Det viktiga är hur man hanterar förlusterna tycker jag. Tog mig 3-4 dagar inna jag accepterade första stora förlusten. Nu förtiden intalar jag mig att det går fortare :)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte den värsta kanske men hade en tung igår.

Började med att vinna stadigt och låg cirka 2 inköp plus när smällen kom.

9tablar NL100 på prima och åkte på spö på allt under 15 minuter och va helt plötsligt back 2 inköp.

Bestämde mig för att avsluta och bara kolla på gratiskorten fram till blindsen.

Kollar då ner på KK på ett av borden. Går upp mot AA och torskar ett inköp även där.

Får 77 UTG+1 på ett annat bord. UTG raisar till 4 jag synar, resten viker och flop kommer 347 regnbåge.

Efter raise, re-raise och all in får jag se att han höjt in med 56s och floppat nötterna. Inget pairboard på turn eller river. 250bb i potten. Jag stängde av strömbrytaren till datorn och svor ett par timmer. Ibland är poker ett satans påfund. Gick från plus 2 inköp till back 4.5 på under 30 minuter. Riggen var emot mig helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...