Gå till innehåll

NLT - SH, triss ur position!

Recommended Posts

Postad

Hur ska jag spela den på river?

* Check-syn?

* Bet-syna omslag?

** Game ID 935248584 starting - 2006-09-13 02:18:42

** Sum Me Up [Hold 'em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Minucci sitting in seat 1 with $328.00

- whatyougot1 sitting in seat 2 with $547.45

- Flyktsodan sitting in seat 3 with $300.60

- Eurare sitting in seat 4 with $292.50

- Revelevans sitting in seat 5 with $371.60 [Dealer]

- Bigdkad sitting in seat 6 with $222.86

Bigdkad posted the small blind - $1.50

Minucci posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Minucci: 7 :heart: , 8 :club:

whatyougot1 folded

Flyktsodan folded

Eurare folded

Revelevans called - $3.00

Bigdkad called - $3.00

Minucci checked

** Dealing the flop: 2 :heart: , 8 :spade: , 8 :diamond:

Bigdkad checked

Minucci checked

Revelevans bet - $5.00

Bigdkad folded

Minucci raised - $15.00

Revelevans called - $15.00

** Dealing the turn: 9 :spade:

Minucci bet - $30.00

Revelevans called - $30.00

** Dealing the river: 10 :diamond:

Minucci bet - $72.00

Revelevans raised - $199.00

Hur gör vi här?

Spelar ni handen annorlunda på flop och turn?

Tacksam för feedback.

Postad
Folda rivern... Mot en okänd.

Du kommer aldrig att ha bäst hand där.

Vad tycker du om checkraisen på floppen? Fi sitter i position och bettar efter check fram till han. Där slår jag även om tom ibland.

Checka rivern och betala av ett mindre bet kanske är en bättre väg att gå?

Postad

Hur tom du än är ibland på floppen, så smalnar din HD av rejält ändå till luft eller stål. Leder du ut på floppen har du fortfarande en hel del luft, stål, men även en massa halvhyffsade händer kvar.

Och det är dessa halvhyffsade händer hos fi vi måste rikta in oss att få betalt av, och det gör man inte med en c/r.

Och ja, c/c river. Med din riverbet hoppas du i princip att han ska ha en sämre triss. Och som spelat är det fold på river.

Postad
Hur tom du än är ibland på floppen, så smalnar din HD av rejält ändå till luft eller stål. Leder du ut på floppen har du fortfarande en hel del luft, stål, men även en massa halvhyffsade händer kvar.

Och det är dessa halvhyffsade händer hos fi vi måste rikta in oss att få betalt av, och det gör man inte med en c/r.

Och ja, c/c river. Med din riverbet hoppas du i princip att han ska ha en sämre triss. Och som spelat är det fold på river.

Så här i efterhand så tycker jag att jag spelar handen väldigt dåligt. Jag slår inte ens 8 3. I bästa fall har jag en split, för jag är ganska säker på att Fi har en 8.

Riverbettet är riktigt dåligt det med. Tyckte väl att den handen kändes dåligt spelad. :shock:

Upplösningen av handen:

** Dealing the river: 10 :diamond:

Minucci bet - $72.00

Revelevans raised - $199.00

Minucci folded

Revelevans mucks:

Revelevans wins $367.00 from the main pot

Postad
c/c floppen. flopspelet är inte alls bra, är det en värdecheckraise du försöker få in? skulle nog föredra en passivare linje genom hela handen faktiskt, omslag känns jobbigt på alla gator.

Vet inte vad jag tänker där. Erkänner, sjukt dåligt spelad hand! Det är inte riktigt handen man villl bomba hela vägen när man har fått tänka igenom den lite.

Checkraisa inte floppen. Led ut eller checksyna. Om du checkraisar får du honom att släppa massa halvdåliga händer och bluffar..

Yepp.

Tack för svaren, fick in mig på bättre tankar!

Postad

En fråga bara, vem ändrade rubriken? Den e bra nu men varför står inte nivån med? Är mycket lättare att se direkt om det är något intresant om det står t ex NLT300 -SH, triss ur position! Eller NLT20 -SH, triss ur position om det är så.

Nu menar jag inte bara min post utan i allmänhet.

Postad

hur hade ni spelat handen annorlunda om det funnits ett färgdrag på floppen?

hur hade ni spelat om ni varit HU på flopp mot en preflopraisare? visst inte så svår sits då men hur får man lättast in pengarna?

att bara syna en höjning preflop och sen vilja skicka in allt på en torr flopp med ett par, vem går broke där med AA liksom?