perran_ Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Undrar lite hur man allmänt får ut maximalt av denna hand. Inga direkta loose-aggressiva spelare jag möter, men vet att åtminstone Fi semibluffar färg- och stegdrag. Blir tilldelad 55 UTG 6-manna CG och limpar, vilket även alla andra gör. 0.1/0.2-bord Jag har ca 25$ Fi1 har 17$ Fi2 har ca 12$ Floppen kommer 2 5 2 Jag checkar, Fi1 betar 1$, Fi2 synar och så gör även jag. Resten foldar <-- har floppat ett monster och vill få Fi att träffa färgen, fel tänkt? Turn 4 och jag checkar ännu en gång <--borde jag betat här? Fi1 betar igen 1$ Fi2 synar och så även jag. River 6 Jag (Check? bet? och i så fall hur mycket när potten ligger på ca 7-8$?) Citera
Steinmeyer Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Ett tips kan vara att spela såna här händer snabbare. Har han ett drag eller nåt så får man oftast passa på att extrahera pengar ur honom innan rivern kommer och han inte får in sitt drag. Så det är inte fel tänkt att du vill att han ska träffa färg, men det behöver ju inte vara helt gratis Jag tycker du ska betta turn, inte hårt, en dragvänlig bet men som bygger pot. Din check är lurig och med lite tur skulle du kunna få bet-syn eller ännu bättre framför dig på rivern. Nu kom det ju ett "farligt" kort på river om nån av dem drog på 43 eller färg, satsa typ 2x pot här. Chansen finns att du får blixtsyn av nån fisk som slowade när rivern hjälpte honom och hoppas att du ska "bluffa". Citera
perran_ Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Postad 12 September , 2006 I alla fall betade jag ca 4-4.5$ och fick syn av både Fi1 och Fi2. Fi1 visade K8 i klöver Fi2 visade 33 Med tanke på att Fi1 hade ca 10$ och Fi2 hade ca 5$ kvar efter potten så undrar jag om jag inte hade fått ut mer. Men men får ju tacka 33 för synen åtminstone Citera
Recommended Posts