Gå till innehåll

NLT - Överbet all-in/vilka händer synar jag med?

Recommended Posts

Postad

Prima NL50 6-handed

Fi kan anses vara en kompetent agressiv spelare.

Hero is dealt AsKs

1 fold

Fi bet 2

1 fold

Hero (button) raise to 7.5

Sb fold

BB fold

Fi raise all-in

Hero ?

Jag har ca fullt inköp och Fi täcker.

Hur gör jag i det här läget och vilka händer bör jag syna med? Vilka händer kan Fi spela såhär?

Postad

Väldigt readberoende. Jag tror inte som brut att han oftast sitter på AA eller KK här utan lika ofta lägre par kanske 99+. Är han riktigt duktig så följer jag det brut säger men ganska ofta synar jag nog här. Har ofta sett folk göra sådant här spel med AQ och AJ och par 99-JJ även om det inte gäller de mest kompetenta spelarna.

Postad

Jag kan inte minnas att jag sett något sånt här spel förut så jag blev lite konfunderad, vilken antagligen var meningen. Fick en känsla av att han ville vinna potten rakt av och synade i sinnesförvirringen :D. Hade tänkt lägga mig men handen drog mot synknappen. Just denna spelare hade bluffat en del och representerade då händer bra.

Den här gången satt han med TT och jag prickade ett ess.

Men den som ställer här har oftast AA eller KK om han är bra men 99+ ifall han är lite kaosartad?

Tycker en bra spelare borde försöka få värde på sina ess eller kungar men spelet är väl till för att rubba motståndaren att göra en dålig syn.

Postad
Jag kan inte minnas att jag sett något sånt här spel förut så jag blev lite konfunderad, vilken antagligen var meningen. Fick en känsla av att han ville vinna potten rakt av och synade i sinnesförvirringen :D. Hade tänkt lägga mig men handen drog mot synknappen. Just denna spelare hade bluffat en del och representerade då händer bra.

Den här gången satt han med TT och jag prickade ett ess.

Men den som ställer här har oftast AA eller KK om han är bra men 99+ ifall han är lite kaosartad?

Tycker en bra spelare borde försöka få värde på sina ess eller kungar men spelet är väl till för att rubba motståndaren att göra en dålig syn.

TT tycker jag känns ganska typiskt. Han vet att ha har en stark hand men som troligen kommer se överkort på flop och då eller snart därefter bli svårspelad. Jag har sett en del folk spela sina par 99-JJ just så.

Precis som du säger så borde en bra spelare reraisa normalt med händer som AA och KK för att få värde men i framförallt tre situationer tror jag även ganska kompetenta spelare kan göra så här med AA och KK.

1. Han är mer eller mindre på tilt och vägrar se sin monsterpreflophand bli utdragen igen.

2. Stämningen på bordet är så löst och fullt av maniacs att han rimligtvis kan förvänta sig få syn av allt möjligt.

3. Han mixar upp sitt spel och försöker få det att se ut som någon typ av halvbluff eller desperat move.

I alla fall två av de här situationerna (1 och 2) borde du ha fått starka indicier om ifall du har suttit på bordet ett tag och är viktig information för ditt beslut. I övriga situationer säger jag som jag sa tidigare att jag kan tänka mig att syna här om inte Fi känns alltför kompetent.