Gå till innehåll

NLT - SnG, Syna all-in på semibubblan med 99?


Myssion

Recommended Posts

Coco8uk är en tajt spelare som inte verkar justera alltför mycket i takt med att spelare faller bort och blindsen ökar, så any two sitter han definitivt inte på. Övriga spelare är också tajta. Kan man syna här? Hur ska man bedöma värdet som kommer av chansen av en konfrontation mellan Coco8uk och bakomvarande spelare?

 

Level VIII (200/400)

Seat 1: G_braa (1880 in chips)

Seat 2: coco8uk (2435 in chips)

Seat 5: Myssion (2750 in chips)

Seat 6: Rugstar (1810 in chips)

Seat 7: IrishCarbomb (4625 in chips)

G_braa: posts the ante 25

coco8uk: posts the ante 25

Myssion: posts the ante 25

Rugstar: posts the ante 25

IrishCarbomb: posts the ante 25

Rugstar: posts small blind 200

IrishCarbomb: posts big blind 400

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Myssion [9s 9c]

G_braa: folds

coco8uk: raises 2010 to 2410 and is all-in

Myssion: ?

 

Relaterad frågeställning: Hur stor skillnad är det egentligen på denna handen och om det hade varit bubblan (säg att G_braa hade varit borta). Hur mycket bubbla är det egentligen när det är 5 kvar? 6 kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han behöver vara lite lösare än 44+,A7s+,A9o+,KJs+ för att det ska vara $EV+ att ta synen, tveksamt om han är så lös, så inte helt rätt tänkt av mig. (Även TT är marginell där, JJ börjar bli stabil dock.) Lägger man till chansen för syn av bakomvarande spelare om jag viker så måste man vara ännu lite tajtare, frågan är hur man ska värdera den chansen?

 

Relaterad frågeställning: Hur stor skillnad är det egentligen på denna handen och om det hade varit bubblan (säg att G_braa hade varit borta). Hur mycket bubbla är det egentligen när det är 5 kvar? 6 kvar?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att han inte justerar särskilt mycket i takt med att fältet tunnas ut, men är det uteslutet att han justerar i takt med att blindsen ökar?

Särskilt steget till 200/400 är ju ett stort hopp som innebär all-in-poker för det mesta.

 

Jag tror att 99 är ett ganska enkelt vik.

Det ska nog krävas en jättedonk som ställer och tightrövar bakom för att den ska vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man förvånas ofta hur starka händer man måste folda, även mot pushbots när man har hyffsad stack i förhållande till blindsen.

 

Men 44+, ATs+, A9o+ och KJs...någonstans på den rangen skulle jag nog sätta honom, precis som du gjort. Och du säger att han ska vara lite lösare för att du ska ha +EV samt att han har varit tight och inte justerat i förhållande till högre blinds...

 

Marginell situation, men jag tycker din read gör att vi inte gärna kan anta att han är lösare än rangen ovan, och då är det ju bara att följa SNGPT och folda..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...