Myssion Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Level V (75/150) Seat 1: Crimson Cain (2585 in chips) Seat 2: 1ccc1 (2235 in chips) Seat 3: kidgloves2 (935 in chips) Seat 4: Myssion (1135 in chips) Seat 5: llamatrix (1120 in chips) Seat 6: MichaelBluth (1135 in chips) Seat 7: spidermanP (1735 in chips) Seat 8: Ilwaco (1365 in chips) Seat 9: eric_snow (1255 in chips) spidermanP: posts small blind 75 Ilwaco: posts big blind 150 *** HOLE CARDS *** Dealt to Myssion eric_snow: folds Crimson Cain: raises 300 to 450 1ccc1: folds kidgloves2: folds Myssion: ? Crimson Cain är en tajt och duktig spelare. Har man någon FE att tala om här? Kan man pusha för värde även om man skulle veta att han inte lägger här? Citera
emilio_15 Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Du lär ju inte hitta ett bättre läge så värst ofta med de nstacken.. ALLIN ! Citera
Macallan Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 All in. Läget är förvisso långt ifrån desperat och vi har uppskattningsvis en 50/50 när CC synar - att dubbla här ger oss ett utmärkt slagläge och en chans att dominera bordet totalt. All in här gör också att våra framtida beslut - förutsatt att vi överlever - blir lättare och dessutom tror jag att vår framtida FE ökar, det är lättare att syna en all in från en semidesperat mellanstack än att syna CLs all in. Kan Crimson folda? Min första tanke var nej, absolut inte - och jag hade instasynat med anytwo (nu är ju iofs anytwo i det här läget en ganska stark hand) i hans läge. Men sen tittar man på stackarna och även om det chipsmässigt är en given syn är det möjligt att en fold faktiskt kan vara bättre med en del av Crimsons HD. Att sitt med 2k+ här är faktiskt en ganska bra sits - 1400 däremot är en jobbig sits. Givet att du antagligen foldar AQ här (jag hade nog inte gjort det) kanske han kan släppa några händer och faktiskt ha $EV på det beslutet. Citera
eurythmech Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Om han är duktig så har du exakt 0 FE, är han dessutom tight (ingår rätt mycket i begreppet tight i det här sammanhanget) så har du knappast 50/50 heller. Jag tycker det här är en dålig push. Lägg också till att det är fler bakom oss kvar att agera. Citera
vetgirig Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Med 7.5BB så har du inte så länge på dig innan du blir bortblindad. Även om du vet att Fi har en bra hand så är det fortfarande 9 spelare kvar och det är definitivt så att du måste göra något för att vinna chips - det går definitivt inte och blinda sig till pengarn. Med alla kortstackade så kommer det bli mycket all-in poker och därmed även mycket lotteri av det hela. Chansen att du får en så bra hand som AK i resten av grytan är mycket liten. Ställ in och be till pokergudarna. Citera
eurythmech Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Vad spelar handens styrka för roll om den inte sätts i relation till motståndarens? A2o är mycket bättre i en ohöjd pott än AKo i en pott där en tight fi höjt UTG+1 imho. Citera
Recommended Posts